.
prietena mea are 28 de ani,si are un baietel de 3 ani,care de la varsta de un an si ceva il bate ,ptr orice.e f nervoasa .are o multime de masinute,i cumpara tot timpul ,dar problema e ca nu are voe sa le strice,sa le arunce pe jos ,(masine scumpe)i da bataie ,f rau.el este un copil jucaus ,nu sta locului,e f vioi,dar daca face o nazbatie ,de exemplu impinge un copil,nui lasa masinuta acelui copil,ia bataie ,dar il batre f rau.ptr orice ,,il bate.cand iesim afara cu copiii,se intampla sa mai ne intalnim cu alte mame,baietelul nu zice nimic,e tacut ,daca il intreaba ceva ,nu zice nimic,se retrage langa mame,si afara il bate daca face ceva.a fost la mine si am si eu un baietel de 2 ani jumate,baiatul ei se juca cu o masinuta,copilul meu i trebuia acea masinuta,iam zis sa o lase si lui,nu a vrut ,plangea dupa masina,atunci mama lui ia zis sa i dea masina ,el nu a vrut,atunci sa enervat si ia dat bataie f rau,nu sa uitat pe unde i da,,iam zis ca nu i voie sa dea in asa hal in copil,ea a zis ca e copilul ei si il educa cum vrea ea,am intrebat-o de unde a invatat asa ceva ,ea a zis ca tal ei o batea si trebuie sa faca si ea asa ,ptr ca alfel in viitor o sa ajunga sa nu asculte.baiatul e batut de la varsta de un an si ceva,dar nu a invatat nimic din bataie,iam zis tu crezi ca daca il bati ,va fi ascultator?saracutu zice mami nu ma bate,si cand il cearta copilu zice nu ma bate,nu e traumatizat acest copil?daca i zic ceva ei ,ea incepe sa comenteze ,si zice sa nu ma bag,e f nervoasa si nu isi da seama ce face,imi vine sa plang cand vad cum il bate,ptr orice , ia bataie.ca asa trebuie sa fac si eu sa i dau bataie copilui ,a meu,ca alfel ajunge rau.coplilasu meu mai imi zice sa tac ,eu il cert ,dar ea zice ca daca era copilul ei ,il omora din bataie ,ca va ajunge sa comenteze si cand e mare.mam suparat cand mia zis asa.nu pot sa dau in copil cum face ea. spuneti ce parere aveti pt aceasta mama.ce va fi cu copilu .
Adauga raspuns
Raspunsuri (4)
Buna Crina
acum 12 ani
Buna Crina, contacteaza-ma pe email la *** sa vorbim. Scrie-mi un email si te invat ce sa faci ca sa o poti ajuta pe aceasta mama bolnava.
Raspunde
0
Advertisement
Dr. Cranta Ali
acum 12 ani
Stimata doamna
pentru un astfel de comportament ar trebui sa va adresati Directiei de Protectia Copilului. Exista telefonul copilului unde, sub anonimat, puteti spune despre situatia mai sus prezentata. Asta daca nu aveti curajul sa ajutati mai mult acest cuplu mama-copil. Puteti face un memoriu la portectia copilului si se poate consilia mama. Acel copil este traumatizat si supus unei violente continui. Nu va suparati, suntem mai toti partasi unor astfel de "metode de educare" retrograde si trebuie intervenit. Mama acestui copil este bolnava.
Intrebati-o pe aceasta mama "denaturata" de cate ori si-a batut ea tatal, acum ca este mare? sau pe mama ei?
De asemnea este orecum clar, poate psihologii de pe acest site va vor spune mai multe, ca batatndu-si copilul se razbuna pe propria neputinta de a se razbuna pe parintii care au maltratat-o in copilarie. Poate ca mama ei nu a luat nici o atitudine fata de bataile pe care i le aplica tatal ei. Si nici alte persoane nu au facut-o.
Cred ca ati facut un prim pas spre a ajuta acel copil nevinovat.
Si mai cred ca Dumnezeu va va binecuvanta daca il veti ajuta sa nu mai fie batut de propria mama.
Raspunde
0

Psih. Roxana Olaru
acum 12 ani
Buna ziua,
Dupa cum spunea si dna dr este bine sa va adresati celor de la Protectia Copilului. Intr-adevar, acel copil este deja traumatizat. Intr-un studiu publicat in Canada la inceputul lunii februarie (am scris si eu un articol pe baza acestui studiu) aratau clar ca pe langa traumele emotionale se produc si modificari negative la nivelul intelectului si nu numai. Pe de alta parte, intotdeauna acolo unde exista violenta va naste o noua violenta. Exista multiple metode de educare care nu presupun violenta si traumatizare.
Nu voi intra in a o analiza pe mama respectiva pentru ca nevazand-o direct nu pot emite ipoteze, dar este clar ca are nevoie de ajutor si de sprijin. Din pacate am tratat si adulti care in copilarie au fost agresati foarte tare de parinti si va spun ca nu este usor.
Apelati cu incredere la Protectia Copilului inainte sa fie nevoie ca acel copil sa fie internat in spital pentru afectiuni grave rezultate in urma batailor repetate.