.
Am un baietel de 11ani si jumatate,si de un an aproape nu mai isi da interesul la scoala , mai bine zis imi spune ca nu poate sa invete , ca nu retine, ca el isi da interesul dar nu poate, si nu stiu care ar fi motivul .eu il pisez la cap , il controlez la teme , dar nu le face asa ingrijit si complete, ci superficial, ii place mult la playstation si pc, si tv, ar sta cu orele daca l as lasa, el nu si gaseste masura , sa spuna ok , ajunge azi , mai e si maine o zi , nu exista asa ceva la el, si cu lectiile daca nu ii spunem noi , si le face pe ultimul moment seara inainte de culcare, plus ca se mai duce la scoala cu ele neterminate , tot mai lasa ceva de facut si de aici obtine si puncte mai slabe,materia este grea, el este in clasa a cincea, si de trei ani ne am mutat din romania, imi dau seama ca este o schimbare majora pentru el , dar deja c am 60 la suta stie limba si ce este de invatat nu i asa greu , adica , el nu citeste , nu scoate idei principale, si la limba lucruri simple ca de exemplu sa aleaga substantivul , verbul si adjective , conjunctii din propozitii, iar la orientare este vorba de ceva ce e placut sa inveti , natura, oameni, geografie, despre cartea de identitate rolul ei , deci nu subiecte grele , care nu sunt de varsta lui ,in primul si al doilea an aici a mer bine cu scoala, profesorii erau incantati ca pentru un copil venit de afara se descurca bine,atat cu limba cat si cu celelalte.Acum stiu ca materia e mai grea ca anul trecut si ccuvinte mai complicate daar nu si da interesul, cum as putea sa il fac sa vada un pic mai serios scoala, ca e pacat , si rapoartele sunt proaste si el se suspara ca nu sunt bune dar nu il vad depunand efort, plus nu lupta , cand ceva nu i iese , renunta, ii tot spun ca daca persevereza o sa reuseasca, dar renuntand mereu , nu va face nimic, ii place sa faca temele cu mine, ii explic unde nu stie saua unde a inteles gresit la scoala, dar eu am servici , si un bebe, si nu mai am timp de mine dar sa fac lectiile cu el .Inainte, in romania, si apoi aici faceam temele cu el , eram acasa si ma ocupam, dar nu mai pot , i am explicat asta ca nu mai e timp , si oricum e mare acum merge sa aibe un pic de responsabilitate, Tind sa cred ca e prea greu pentru el , si daca nu intelege, incepe sa nu mai fie atent , sa nu l mai intereseze, ce as putea sa fac sa indrept asta.??El e un copil bun, c am prea atasat de mine, in trecut am fost doar eu cu el , atat , si mai e timid, retras, si fara sa stie sa si faca prieteni, ssi ma doare asta , ca il vreau sa fie fericit si multumit de rezultatele lui ...ma doare sufletul cand il vad asa , mentionez ca si eu am fost asa, timida si retrasa, si acum sunt la fel , dar tot mai trec peste asta, si preteni nu aveaam prea multi ,aveam doar o prietena care in prezent mi e nasica la fetita mea..dar nu vreau sa fie ca mine, eu cel putin imi faceam de lucru cu scoala , sa nu fiu ultima la scoala, Dati -mi un sfat va rog, ca vreau sa il vad fericit, si eu linistita, nu face sport , nu vrea, ma gandeam sa il inscriu la un club , sa iasa din casa, nu alege nici un sport, asta ar fi fost o solutie, sa si faca prieteni , sa capete incredere in el , Ce era bine, in primul si al doilea an facea si ore de limba aparte cu un tanar profesor care era un dulce, ajunsese sa l numeasca prietenul lui si vorbea cu el de toate, si imi povestea de el mereu , ei , s a oprit cu acele ore , ca s a considerat ca stie limba suficient, si de atunci a inceput sa scada cu rezultatele, si nu mai e asa fericit ca inainte , se simte singur si eu nu stiu ce sa fac...Deci va rog, dati mi o solutie sa il ajut pe baiat , ca viata lui ar fi mai frumoasa si mai plina cu prieteni si un raport mai bunicel l ar face fericit , sunt sigura.Va multumesc !
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)
Dr. Neagu Eva
acum 14 ani
Buna ziua,
Va inteleg nelinistea si ingrijorarea legate de baietelul dvs. dar consider ca, impreuna, cu tact, intelegere si multa rabdare veti putea surmonta dificultatile legate de stresul adaptarii,acomodarii cu o noua structura a familiei, cu un un nou membru. S-ar putea ca baiatul dvs. sa se simta rejectat (nu-i mai acordati aceeasi atentie ca inainte cand erati singuri, nu mai beneficiaza de tot timpul dvs. etc.),intr-o oarecare masura abandonat. Ar putea simti ca nu-l mai iubiti la fel, ca nu mai aveti timp si pentru el de cand s-a nascut copilul (din cate spuneti nici pt.dvs. nu prea mai aveti timp!). Cred ca ar insemna mult pentru el daca i-ati spune(repeta) cat de mult il iubiti, cat de mult inseamna pt.dvs., ca nu si-a pierdut locul in inima dvs.!
Incercati sa va mai "rupeti" din timp si pt. a-l ajuta putin si la lectii (fara multa cicaleala si control excesiv!).
Poate ca ar fi bine sa consultati si un psiholog( psihoterapeut).
Va doresc multa sanatate si numai bine !
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Adina Demian
acum 14 ani
Buna seara Tiaanemao,
Imi pare rau ca traversati o perioada mai dificila in ceea ce-l priveste pe baiatul dvoastra!
De obicei cand apare un nou membru in familie( un frate nou nascut), copilul cel mare poate intampina dificultati de adaptare la noul statut pe care-l are in sanul familiei, astfel incat reactia fiului dvoastra e ste oarecum fireasca.
Va recomand sa il apreciati si sa il recompensati(cu o lauda, cu felicitare verbala, cu o mica recompensa)atunci cand face lucruri bune. Pentru detalii, va invit sa cititi articolul:
http://www.psihosolutii.ro/content/index.php/psihoterapia-copilului/14-rasplata-si-pedeapsa-in-educatia-copilului.
Cu alte cuvinte, incercati sa fiti atenta si la lucrurile bune pe care le face (de ex. isi spala vasul dupa ce mananca, leagana bebelusul cand il rugati, isi face curat in camera, etc) si sa i le apreciati, iar in ceea ce priveste scoala la fel, apreciati micile eforturi pe care le depune si micile progrese aunci cand le face, spunandu-i ca, cu toate ca acum nu a luat cea mai buna nota, din clasa de exemplu, stiti ca data viitoare se va stradui mai mult.
Va doresc succes!
Totodata, va recomand sa faceti si cateva sedinte de psihoterapie. In cadrul cabinetului nostru, puteti beneficia de aceste sedinte online, pentru detalii, va invit sa cititi articolul: http://www.psihosolutii.ro/content/index.php/psihoterapie-individuala/5-ce-este-psihoterapia-online.
Sa auzim numai de bine!
Cu caldura, va doresc o seara frumoasa!