.
Istoricul bolii mele incepe de mai bine de un an, cand am inceput sa am bolboroseli, gaze (meteorism marcat) si colon spastic, de la ori aliment as manca. In fiecare dimineata am scaun. Am urmat tratamente cu debridat, spasmomen, buscopan, carbocit, espumisan. Simptomele s-au accentuat am gaze tot timpul + bolboroselile acestea infernale. Am mers la gastroenterologie: colecistopatie hipotona cu microlitiaza. Mi s-a facut eco din nou unde nu au vazut decat un pic de sediment la nivelul bilei... bilirubina totala mi-a iesit 2. La ultimul gastroenterolog la care am mers m-a trimis la psihiatrie unde mi s-a dat relaxirem (iau de 2 sapt). Toate acestea sunt in zadar, deoarece eu tot am impresionant de multe gaze si bolboroseli (urmez regim, lactatele le-am eliminat, nu am intoleranta la gluten, nu am paraziti, iar coprocultura e negativa). Sunt disperata, chestiile astea ma impiedica sa am o viata normala, am 21 de ani. La psihiatrie mi-au spus ca am tulburare somatoforma... dar se pare ca relaxiremul nu isi face deloc efectul. Ce as putea face?
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 10 ani
Buna seara,
Anamariams, iti inteleg eforturile de a rezolva problemele si mai ales frustrarea pentru ca rezultatele se lasa asteptate. Indicat e sa tii legatura cu medicul, sa urmezi intocmai tratamentul prescris. De asemena si pentru tulburarea somatoforma este necesar sa-i comunici medicului psihiatru despre efectele tratamentului, pentru a-l putea adapta.Uneori, problemele digestive pot aparea si pe fond de stres. In aceasta situatie, poti apela si la serviciile unui psiholog pentru a invata cum sa fii mai putin afectata de stres.
Daca ai si alte intrebari, poti sa-mi scrii, dar si sa citesti aici:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/stres/
O seara placuta!
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro