.
Buna,
m-am decis sa scriu pe acest site in ideea ca cineava s-amai confruntata cu aceasta problema si ar putea sa ma ajute cu sfaturi.
va scriu deoarece stiu ca sunteti psiholog si psihiatru si as dori sa stiu daca ati putea sa imi dati cateva sfaturi referitoare la o problema pe care o am, daca exista un tratament pentru asa ceva sau daca ati mai avut parte de asa cazuri.
Promblema mea este urmatoarea: am 28 de ani si recent am avut o relatie, pe care mi-am dorit-o foarte mult, insa ceea ce am descoperit in urma acestei relatii m-a infricosat de-a dreptul, m-a inspaimantat chiar. Eu de mica am fost mai interiorizata, nu vorbeam cu foarte multa lume sau vorbeam doar cat trebuia si atat, si lumea a inceput sa se obisnuiasca asa cu mine, si eu la fel si ma gandeam ca asa sunt eu, dar in momentul in care voi cunoaste persoana potrivita se vor schimba lucrile, voi capata mai multe incredere in mine, voi fi mai desschisa si asa mai departe.
Insa acum ca si adult, daca pot sa ma intitulez adult, am descoperit ca eu sunt incapabila sa port conversatii cu oamenii, pentru ca nu stiu despre ce sa vb, nu am subiecte de discutie, nu reusesc sa ma concentrez cand citesc ceva imi fug gandurile si parca as fi in transa, nu reusesc sa redau ceea cea am vazut de ex un film sau un video, mi-e foarte greu, am un vocabular limitat, daca cineva imi vorbeste mai mult nu reusesc sa raman concentrata pe tot parcursul discutiei, mi se intampla chiar fiind mai multi intr-o incapere si se dezbatea un subiect eu sa fiu in alta parte cu gandurile si toti reactionau la ceea ce se discuta, insa eu ma trezeam dintr-o data si ma gandeam, dar tu unde ai fost. nu reusesc sa invat sau daca da, ceea ce imi amintesc parca e in ceata si uit dupa cateva zile tot; nu ma pot organiza; nu imi gasesc cuvintele cand trebuie sa comunic; am dificultati in redarea informatiilor citite, in amintirea subiectului unui text citit de mai multe ori cu atentie;foarte greu reusesc sa scriu o lucrare. Mi-e este foarte greu sa desfasor activitati preum restul oamenilor, aman foarte mult unele lucruri, simt ca nu imi ajunge timpul ca sa reusesc sa fac tot ceea ce am de facut si facund o comparatie cu ceilalti oameni, eu nici nu ma pot organiza intr-un mod favorabil pt mine si pt cei din jur.
Ma gandesc cateodata ca sunt limitata, nu ma duce capul, de aceea nu am subiecte de conversatie sau incerc eu sa imi induc ca as avea ceva. TOtodata facand asa o retrospectiva a copilariei mele mi-am adus aminte ca eu tot timpul am fost asa, nu puteam sa ma concentrez mult sau eram cu gandul in alta parte. Fiind in aceea relatie a fost practic ca si cum m-as fi vazut pe mine intr-o oglinda, iar ceea ce am vazut a fost ingrozitor, am vazut o persoana fara pareri, fara idei, care nu stie ce sa vb, care nu se poate concentra si nu mi-a placut deloc ceea ce am vazut. Problema este ca nici nu stiu care sunt pasiunile mele, hobyurile mele, simt ca nu stiu cine sunt.
Devzolt dependenta fata de orice persoana cu care
Adauga raspuns
Raspunsuri (23)

Psih. Stefania Budacu
acum 7 ani
Buna seara, Simo! Deficitul tau de atentie se datoreaza, in mare masura, anxietatii tale. Nu ai avea subiecte de discutat sau esti intimidata? Daca, intr-adevar, vocabularul tau nu este suficient dezvoltat, rezolvarea este la indemana ta: citeste! Citeste scriitorii clasici, literatura universala, poeti romani, istorie, istorie muzicala etc. Iti recomand insa, foarte serios, sa mergi la un psihoterapeut specializat in psihoterapie cognitiv-comportamentala, care sa aiba suficienta cultura profesionala incat sa nu te trimita la psihiatru (dupa cum am vaut ca procedeaza unii dintre stimatii mei colegi) si care sa te ajute sa te re-definesti si sa te re-descoperi. Invata sa vezi cat de minunata esti! Daca te mai pot ajuta cu ceva, ma poti contacta la adresa de mail [email protected]
Succes!