.
Buna ziua. Va rog sa ma sfatuiti in urmatoarea problema. (Cer sfatul tuturor medicilor de pe acest forum si al celor care au trecut sau trec prin asa ceva.) Fetita mea are 4 ani si jumatate. Dupa o raceala simplu cu febra usoara, a dezvoltat un tic la ochiul drept, care se extinde si la dreptul. Medicul pediatru a spus sa nu ne nelinistim si sa facem o examinare coproparazitologica. A iesit "curata". Am mers cu ea si la oftalmolog, unde am aflat ca are o vedere excelenta. Apoi la neurolog, psihiatru. Ni s-a spus ca are un tic simplu şi ni s-a prescris TIAPRIDAL (de 3 ori cate o optime pe zi, timp de 3 saptamani). Am citit prospectul si acolo nu este indicat pentru aceasta varsta. mai mult, sunt foarte multe contraindicatii. Deci, inca nu i l-am administrat. Am mai intrebat in stanga si in dreapta si medicul de familie, printre altii patiti, mi-a sugerat un sirop pentru copii cu B-uri. Am inceput de 3 zile sa ii dau cate 5 ml pe zi (jumatate doza din prospect). Dupa o saptamana de investigatii am tras concluzia cu sotul meu. Este un tic dezvoltat din cauza de stres (fetita merge zilnic 8 ore la gradi si plange ca nu vrea sa doarme acolo, iar noi doi, parintii, suntem implicati in multe proiecte care sa ne ajute sa supravietuim financiar, iar micuta, logic, resimte tot stresum şi oboseala noastra). Ce stiti despre TIAPRIDAL? In ianuarie mai am o programare la alta examinare neuro, dar vreau sa ma documentez cat mai mult despre acest medic, inainte sa il administrez....Va multumesc anticipat pentru sfaturi si indrumari.
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
Dr. Tamara Marcovici
acum 12 ani
Buna ziua.
Copiii apartinand acestei grupe de varsta sunt predispusi la ticuri. Cauza aparenta poate fi o intercurenta insotita de o conjunctivita catarala virala care a produs disconfort ocular antrenand actiuni ale muschilor pleoapelor. Dupa cum bine intuiti, cauza reala a ticului poate fi de natura psihologica. Specialistii comunitatii va pot ajuta in acest sens.
Raspunde
0
Advertisement
Homeopat
acum 12 ani
Cauza adevarata este ceea legata de stresul emotional si de la gradinita, raceala doar l-a declansat probabil mai devreme. Nu-i dati acel medicament caci oricum nu o ajuta la tic si ii face cu siguranta rau caci ati citit doar hartia insotitoare. Aceste medicamente blocheaza doar impulsurile nervoase care sunt folosite insa si pt. alte scopuri, este un fel de suprimare fortata si nicidecum de vreo vindecare. Nu exista nici un singur medicament chimic care sa vindece sau macar sa incerce sa vindece ceva, se blocheaza numai aparitia simptomelor cu ele. Cum probabil nu puteti schimba nimic legat de gradinita o solutie eficiente ar fi un remediu homeopat care nu are efecte adverse si ii intareste nu numai fizicul dar si psihicul ca sa reactioneze mai bine la aceasta situatie. Viata din ziua de azi nu este deloc propice dezvoltarii sanatoase a copiilor; practic numai mamele care renunta la serviciu in primii 4-6 ani ai copilului pot creea copii sanatosi emotional.
Raspunde
0

Psih. Marcu Ioana-Corina
acum 12 ani
Buna ziua,
Inteleg ca investigatiile medicale arata ca fetita nu prezinta probleme de sanatate care sa justifice existenta ticului respectiv. Este foarte posibil, asa cum a sugerat si dna. doctor si cum ati concluzionat si dvs. ca prezenta ticului sa ascunda de fapt o problematica psiho-emotionala.
De regula, ticurile pot aparea fie in urma unor traume de natura psihologica, fie prin imitatie, fie prin mecanisme de aparare la stimulii, solicitarile sau evenimentele exterioare.
Asadar, va recomand sa apelati la un specialist in terapia copilului care sa va ajute sa depistati adevarata cauza a ticului si sa lucrati in aceasta directie. Exista mari sanse ca pe parcursul terapiei ticul sa dispara de la sine.
Multa sanatate!