.
Am o relatie cu un baiat de un an. Noi ne cunoastem din anul 1 din facultate. La inceput nu prea ne suportam, apoi a devenit o atractie intre noi. El se comporta foarte frumos cu mine si eu ii raspundeam in acelasi mod (asta s-a intamplat cam jumatate de an) si asta m-a pus in situatia sa ii cer (stiu ca poate nu trebuia sa fac eu pasul) sa fim impreuna. Dar din pacate el mi-a spus la momentul repectiv ca nu e pregatit pentru o relatie si sa mai continuam asa...daca intelegi ce vreau sa spun!
Cu timpul am facut presiuni asupra lui, mari presiuni. Eram linistita la inceput si a mers totul bine pana sa intru la el pe facebook sa vad o discutie intre el si o fosta colega, despre care am aflat mai tarziu ca nu ii era indiferent, si acum cativa ani el era destul de atras de ea. In discutia respectiva el ii spunea ca el nu e intr-o relatie cu mine. La momentul respectiv mi-a picat cerul in cap, i-am spus ce am aflat si a incercat sa se scuze, sa caute explicatii...ca defapt ea il tot intreba mereu in gluma daca e cu mine, si a spus asta doar ca sa "il lase in pace". In explicatiile lui reiesea ca defapt nici ei nu ii place de el si nici lui de ea, sunt doar prtieteni. Eu am ajuns sa il iubesc mult, tocmai deaceea l-am iertat atunci si spre surprinderea mea, in ziua aceea a decis sa ne oficializam relatia. Pot spune ca ne merge bine, cu eceptia certurilor care sunt in orice cuplu, dar eu am o mare problema, SUNT FOARTE NESIGURA! De multe ori cand ne certam ii zic "mai bine te las", "mai bine nu mai continuam", dar culmea este ca niciodata nu ne-am despartit, desi se vede clar ca el este deranjat de afirmatiile astea si nu stiu cat o sa le mai suporte. Probabil gelozia, nesiguranta sunt cele care nu imi dau pace, tot ce stiu este ca nu vreau sa il pierd si ca trebuie sa schimb ceva la mine neaparat altfel nu stiu cat o sa mai tina relatia. Ceea ce m-a facut sa iti scriu acum, este faptul ca recent iar "m-am luat de el" sa zic, pentru simplul fapt ca este plecat la tara de 2 saptamani si mi se pare ca a inceput sa se poarte rece cu mine. El zice ca nu este asa, dar ce sa mai cred oare? Stiu doar ca am o problema si trebuie rezolvata urgent, daca nu, cred ca o sa stric totul!
Adauga raspuns
Raspunsuri (8)
Hildegarde
acum 9 ani
Iti da vreun motiv sa fii geloasa? Daca da, atunci eati geloasa cu un scop, insa daca nu, esti putin paranoica. Sa stii ca baietii nu suporta aceste replici si acest tip de comportament si incetul cu incetul se indeparteaza. In relatia voastra nu exista comunicare. Incearca sa ii spui aceste temeri ale si cumva sa le rezolvati impreuna. Prin cearta si gelozie in exces nu rezolvi nimic. Gandeste—te doar:)
Raspunde
0
Advertisement
Hildegarde
acum 9 ani
Scuze de unele greseli din raspunsul meu:)
Raspunde
0
Elena219302
acum 9 ani
Iti multumesc mult pentru sfat. O sa iau in considerare. Nici nu am observat greselile. Importanta este esenta mesajului. :)
Raspunde
0
Hildegarde
acum 9 ani
Nu ai pt ce. Succes!
Raspunde
0

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 9 ani
Buna ziua,
Elena, gelozia si nesiguranta pot fi abordate eficient in cadrul unor sedinte de de psihoterapie sau de consiliere psihologica.
Concret, sedintele te-ar putea ajuta astfel;
-sa intelegi care sunt adevaratele cauze ale geloziei;
-sa inveti si sa exersezi metode si tehnici de autocontrol si diminuare a geloziei;
-sa afli cum poti comunica eficient cu prietenul tau, astfel incat sa nu se ajunga la conflict, ci, dimpotriva, sa se consolideze relatia voastra;
-sa ai o cunoastere mai buna a personalitatii tale si a prietenului tau;
-sa intelegi de unde provine nesiguranta de sine si cum trebuie procedat pentru a avea mai multa incredere in tine si in ceilalti;
-sa cunosti specificul psihologiei barbatului si deosebirile acesteia in raport cu psihologia femeii etc.
Daca ai intrebari, poti sa-mi scrii sau sa citesti accesand link-urile:
http://www.psihoutil.ro/consilierea-cuplului/comunicare/
Toate cele bune!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
E-mail: [email protected]
Telefon: 0764 443 184
Site: www.psihoutil.ro