.
buna ziua!
am 2 probleme la care incerc sa gasesc raspuns.
acum 5 ani de zile am inceput relatia cu actualul meu iubit. el a fost primul si singurul meu iubit. l-am iubit si il iubesc foarte mult. la inceputul relatiei au fost niste momente mai indecise pentru el si a vrut sa ma paraseasca. eu implicandu-ma foarte tare in acesta relatie am simtit ca daca el ma va parasi ma voi prabusi si astfel am hotarat ca nu-l voi lasa sa plece si asa am facut ( si bine am facut). insa atunci am avut un moment in care am simtit ca o disperare si o teama fata de reactiile mele.mi-au venit tot felul de ganduri ciudate si o mare teama de a nu ramane singura. o perioada dupa aceea mi-a fost teama sa nu-mi spuna din nou ca vrea sa ma paraseasca, insa asta a fost pana cand m-am convins ca nu ma va lasa si ca ma iubeste foarte mult, pana am capatat incredere deplina in el. astazi, cand nu mai am acea teama fata de el, dupa 5 ani si jumatate, am simtit din nou acea disperare de a nu ramane singura cu mine. este o senzatie pe care reusesc sa o potolesc relativ repede.
sa va spun si cateva date despre mine: sunt o persoana energica,activa, vorbareata, nu prezint tulburari de somn, mananc regulat, ca un om normal. de 1 an de zile de cand am terminat facultatea sunt casnica, in cautarea unei slujbe. o sa folosesc un termen pop**ar: imi este urat sa dorm singura noaptea. gandesc si analizaz lucrurile foarte mult.
in urma cu trei ani a murit cumnatul meu in varsta de 25 de ani de o boala urata, iar in urma cu 1 luna si jumatate a murit bunica mea, pe care o iubeam foarte mult. totdeauna am crezut sau mai bine zis am refuzat sa cred ca celor apropiati mie nu li se poate intampla nimic sau ca li se poate intampla ceva rau si poate din aceasta cauza am suferit mai mult cand s-a intamplat.
a 2-a problema
ma impresioneaza foarte tare cazurile de sinucideri de care aud. ma gandesc la motivele care au indemnat persoana respectiva la un asemenea act. pot sa spun ca este o teama de moarte, o teama de lucrurile macabre, de motivele psihice ale celui care se sinucide. si fara sa vreau imi pun intrebarile cu "daca": daca si eu sufar de boala pe care respectivul a avut-o ( de cele mentale), daca ajung si eu in situatia aceluia etc. (am o mare capacitate de empatizare indiferent de natura lucrurilor, bune sau rele).
sper sa fi dat destul informatii pentru a va ajuta sa-mi raspundeti cat mai corect sau mai bine. ce credeti ca poate fi?
va multumesc anticipat si astept raspunsul dvs.
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psiholog Dr. Diana Nagy
acum 13 ani
Buna ziua. Din cate ati relatat mai sus, ceea ce "aveti" dvs avem majoritatea dintre noi: teama de a nu fi parasiti de persoane apropiate noua/de a ramane singuri poate sa fie accentuata de unele caracteristici de personalitate usor dependente. Aceasta teama este semn de sanatate daca nu depaseste limitele normalului (daca nu recurgem la diverse comportamente care ne pun in pericol sanatatea pentru a tine persoanele iubite langa noi, in ciuda dorintei lor). Suntem fiinte sociale, ca atare tendinta noastra ca specie este de a ne alatura altora si de a forma relatii interumane. Legat de teama de moarte, aceasta este de asemenea destul de frecvent intalnita si probabil ca dvs o resimtiti mai intens ac***a in vedere ca ati suferit o pierdere recenta si sunteti mai vulnerabila. Niciuna dintre aceste temeri nu este motiv de ingrijorare daca gandurile legate de singuratate si/sau moarte sunt controlabile si nu va afecteaza functionarea. Daca simtiti ca nu le mai puteti face fata si ca reactiile dvs emotionale va coplesesc, atunci puteti lua in calcul posibilitatea de a vorbi cu un specialist. In caz contrar, ingrijorarile legate de diferite aspecte ale vietii sunt semnul unei functionari normale si dezirabile. Numai bine!