.
Ma numesc Mihaela,am 44 ani,sant casatorita de 24 de ani si am un fiu de 21,5 ani.
Traversam o perioada foarte dificila in leg.cu fiul meu Costin,care de curand nu mai asculta deloc sfaturile mele si face doar ce vrea el.Are o prietena de cateva luni si este foarte indragostit.Zi de zi cere bani pentru buzunar,pentru plimbari si vacante cu aceasta.Pleaca cu masina mereu cu ea si nu mai fac fata financiar cu asa cheltuieli ,iar el nu intelege nimic din ce i spun.Locuim in Bucuresti si fata in Saftica,iar Costin o conduce de cel putin 3-4 ori pe saptamana in Saftica cu masina.Cheltuielile sant mari si el a ajuns sa se certe zilnic cu noi parintii din cauza fetel.
Nu mai stim cum sa ne purtam cu el,nu mai stim cum sa procedam sa il aducem pe calea cea dreapta.
Impreuna cu sotul si cu fiul meu,am o firma cu activitate de import si distributie confectii,pe care am incercat impreuna sa o dezvoltam.Este o afacere de familie in care am incercat sa ne implicam foarte mult si sa reusim sa ne asiguram tot ceea ce ne doream din punct de vedere financiar.
Pana acum 6 luni ,Costin era un copil cuminte,ascultator,care in general nu ne-a creat probleme.Este student la zi,a terminat anul doi de studii (acum in vara) al unei facultati particulare si discutasem impreuna ce vrea sa urmeze,sa-si imbunatateasca studiile pentru ca la sfarsitul facultatii (peste un an)sa aiba si un curs de calificare al unei meserii,vrea sa urmeze cursurile de bucatar.Eram de acord impreuna sa faca ceva care sa-i placa dar si sa-si poata asigura singur viitorul mai tarziu.Visam sa obtina o diploma de bucatar,sa se specializeze apoi si ulterior sa-si deschida o afacere in domeniu.I-am promis ca il voi sustine si-l voi ajuta sa fie asa cum isi doreste.
Nu inteleg de unde a aparut brusc o prapastie intre Costin si mine.Parca deodata Costin a devenit mai distant,mai distrat,vesnic cu tel.in mana si neatent la problemele noastre.
Nu stiu unde am gresit,dar stiu ca am incercat sa-i ofer tot ce a vrut:tel.de ultima generatie,are permis auto de la 18 ani si merge si la scoala cu masina lui de la clasa a XII-a,bani de buzunar mereu,orice a cerut i-am oferit.
Am achizitionat o masina f.moderna de un an aproape si fara sa stau pe ganduri ,tot lui i-am dato.
Eram linistita in privinta prieteniilor lui,pentru ca are prieteni si colegi cuminti,de familii bune,nu prea are anturaje proaste.Nu merge in cluburi,nu consuma bauturi alcoolice si nu fumeaza.Chiar discutam cu prietenii ce copil bun am eu.
Eram nelinistita ca nu mi-a prezentat nici o fata,ca nu are o prietena.
Apoi,brusc este o alta persoana.Nu mai aude ce vorbesc cu el,nu mai mananca niciodata la masa cu noi,vesnic este ocupat cu tel.,cred cu mesaje,vad ca tot butoneaza preocupat.
Are o prietena de vreo 6 luni pe care ne-a prezentato si am fost tare fericiti sa o cunoastem;chiar am incurajat aceasta relatie.Dar fata abia a terminat liceul,este anul I de facultate la zi si ea, si vor amandoi sa stea impreuna si sa se casatoreasca deja.
Le-am spus ca trebuie sa termine studiile macar Costin,care mai are un an de facultate,sa isi ia un job dar niciunul nu vrea sa asculte.Chiar si parintii ei insista ca este mai bine sa fie impreuna cat de curand.Nu stiu ce sa mai cred? Fata este inca un copil,nu vor nici sa locuiasca cu noi parintii .Nu stiu ce este in capul lor.
I-am lasat in aceasta vara in vacanta o saptamana la munte,apoi iar la tara ei o saptamana,apoi Costin merge frecvent si ramane la ei cate 2-3 nopti,apoi ea vine iar la noi si tot asa.
Am incercat sa-l conving sa urmeze cursurile de bucatar pentru ca sa aiba apoi un job,dar nu mai asculta Costin si nu mai vrea sa mearga nici la facultate.Vrea sa -si gaseasca orice ca job sa aiba banii lui sa se mute cu fata.
Acum chiar a plecat deacasa si s-a dus la ea la Saftica unde locuieste cu parintii ei.
Va rog mult dati-mi un sfat ce as putea sa fac,cum sa procedez in aceasta situatie sa-l aduc pe drumul cel drept? Stiu ca tanar,ca are viata lui deja,ca iubeste,dar oare este pregatit sa fie singur pe picioarele lui si sa sustina o familie?
Nu ar trebui ca cel putin Costin sa aiba un job ca se se poata muta impreuna?
Eu consider ca amandoi ar trebui sa aiba cate un job daca vor sa locuiasca impreuna si niciunul nu ar trebui sa se bazeze numai pe sprijinul parintilor.
Adauga raspuns
Raspunsuri (4)

Psih. Stefania Budacu
acum 8 ani
Stimata doamna, cadourile nu vor refecta NICIODATA Iubirea si Respectul - din pacate, fiul dumneavoastra a inteles pe dos mesajul pe care i l-ati transmis toti acesti ani: el a inteles ca i se cuvine, si se comporta in consecinta.
Nu ii refuzati independenta, ci incurajati-l! Aratati-i, totodata, ce inseamna a fi independent (e vorba despre obligatii, nu numai drepturi).
La nivelul lui, prin ce a inteles pana acum, fiul dumneavoastra se comporta firesc - dumneavoastra, daca doriti altceva, trebuie sa va modificati comportamentul...
Daca doriti sa discutam mai in detaliu, ma puteti contacta la adresa de mail [email protected] sau la 0727733350.
Toate cele bune!