.
Buna .As dorii daca se poate sa imi spuneti este normal ca un copil de 5 ani sa fie nervos?de exemplu daca cere ceva la magazin si nu ii cumpar se enerveaza,plange,trage de mine ca sai cumpar,in casa daca ii spun sa isi aduce jucariile tranteste usa si nu mai pot zice nimic ca plange si nu ma asculta.Nu este tot timpul asa cateodata ma asculta si se comporta normal.Intr-adevar ca este rasfatata si intotdeauna a avut tot ce si-a dorit si vreau sa stiu daca e ceva problema cu nervii acestia sau este din cauza rasfatatului?Ce pot sa fac????? pt ca sunt cam ingrijorata!!!
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)
Psih. Claudia Popa
acum 12 ani
Aceste reactii apar la copilul dvs. din cauza faptului ca intotdeauna a primit ceea ce a dorit si nu stie insemnatatea cuvantului NU. Puteti incepe prin a spune Nu.
Mult succes va doresc.
Raspunde
0
Advertisement

Psih. Marcu Ioana-Corina
acum 12 ani
Stimata doamna,
Reactiile copilului dvs. de opozitie sunt caracteristice varstei de 3-4 ani, in care copilul, bazandu-se pe relativa autonomie si independenta nou cucerita, castiga prin opozitia fata de ceilalti constiinta de sine, ca fiind diferit de ceilalti.
Ac***a in vedere faptul ca fetita dvs are 5 ani, aceste reactii ar fi normal sa fi fost depasite. La varsta de 5 ani copiii cauta aprobarea adultilor, le place sa se dea in spectacol si sa fie seducatori cu adultii din preajma. Asadar, fetita dvs. a stagnat in perioada de opozitie. Acest lucru se poate justifica si prin rasfatul si oferta neconditionata pe care i le-ati aratat pana acum.De regula copiii prin astfel de comportamente nu fac decat sa testeze rezistenta adultilor. Prin faptul ca cedati ii demonstrati ca puterea si controlul nu se afla de fapt la dvs. Ori, in astfel de situatii copilul isi pierde increderea in parinte, considerandu-l slab.
Va recomand sa incercati sa abordati altfel problema, progresiv, cu rabdare si tact, prin refuzarea anumitor lucruri care nu sunt indispensabile si care reprezinta simple mofturi. Incercati sa impuneti limite, caci limitele trasate chiar daca pe moment supara copilul pe viitor ii vor conferi atat un sentiment de siguranta si de incredere in parinte cat si capacitatea de a detine control asupra propriei vieti.
Un psiholog in terapia copilului va poate fi de mare ajutor.
Cu respect,
Ioana-Corina MARCU,
Consilier Psihologic - copil, adult, cuplu, familie
Nr. tel. - 0754/024.213;
Email - [email protected];