.
fetita mea in varsta de 3 ani refuza sa mearga la gradinita.pt ca plange foarte rau educatoarea ma cheama sa o iau acasa motic***a ca ii va speria si pe ceilalti copii.cum sa procedez sa omotivez sa accepte gradinita, sa sta cu copii singura fara mine?ete indicat sa fac o pauza sa mai vorbesc cu ea despre ce se intampla la gradi?sau sa renunt la anul acesta de gradinita?va multumesc
Adauga raspuns
Raspunsuri (4)
Alexandru Pavel
acum 12 ani
Nu disperati, nu e un capat de drum. La ce tipuri de stres sunt copiii supusi, nici nu ne poate mira. Vedeti intai ce ar putea s-o sperie, incercati sa faceti cu ea jocuri in care sa se obisnuiasca sa fie independenta, ca sa nu se teama sa faca si singura. Lasati-o la program scurt. Explicati-i cat mai simplu ca veti veni sa o luati si ca o duceti acolo pentru ca e un loc special pregatit pentru ea, ca nimeni nu poate intra acolo decat copii, doamna si mama. Ar fi ceva castigat si pentru dumneavoastra si pentru ea. In acelasi timp, nu incercati programe sau reguli stricte, ca nu e timpul absolut deloc intarziat.
Eu asa as face. Aveti incredere si in dumneavoastra si in ea.
Tin pumnii!
Raspunde
0
Advertisement
Alexandru Pavel
acum 12 ani
Comentariul educatoarei nu mi se pare prea fericit. In acelasi timp, de dumneavoastra depind multe lucruri.
Importanti sunt pasii mici. Daca nu si nu, faceti o pauza si incercati iar. Intre timp, spuneti-i despre asta, atunci cand aveti ocazia. Aratati-i copii care fac una sau alta sau stiu povesti pentru ca au fost la gradinita etc.
Personal, fara sa fiu profesionist, cred ca asemenea reactii sunt mai mult decat normale. Dar aveti rabdare cu ea si cu gradinita. Asa cum se vede, e un copil sensibil si asta poate deveni un avantaj pentru ea, desi nu ar parea asa. Cu incurajari, povesti nenumarate si jocuri, o sa mearga in cele din urma.
De fiecare parte e nevoie de lucru...
Numai bine.
Raspunde
0

Psiholog Pitesti
acum 12 ani
Multi parinti se confrunta cu astfel de probleme: refuzul copilului de a ramane la gradinita. Este important sa intelegem ca este un moment dificil pentru un copil. Parasirea mediului securizant in care copilul traieste ii creeaza acestuia anxietate. Adesea el asociaza mersul la gradinita si plecarea parintelui, cu abandonul, mai ales in situatii in care "separarea" mamica-copil nu s-a produs, separare necesara in crearea independentei acestuia. Nesiguranta, teama de a ramane singur il face pe copil sa reactioneze astfel. Cel mai important lucru este acela de a-l asigura pe copil ca nu ramane definitiv acolo, ca va veti intoarce dupa el, sa-l asigurati ca-l iubiti in orice moment si ca aici isi va putea face prieteni noi si experimenta lucruri frumoase. De asemenea este necesara atitudinea dvs sau modul in care va raportati la refuzul copilului. Critica legata de comportamentul copilului ii poate determina si mai mult refuzul de a merge la gradinita. O atitudine empatica, calda si plina de siguranta afectiva pentru copil poate conduce spre un rezultat favorabil.