.
Buna ziua! Prima din problemele mele este teama exagerata de tot ce inseamna oameni si, mai ales, colective. In plus, sunt o persoana emotiva. As avea nevoie de idei, nu stiu ce sa fac in situatia asta (am frica si de psiholog). O alta problema ar fi faptul ca eu am inceput anul acesta clasa a noua. Nu pare sa fie ceva rau, dar necazul este ca am intrat la un liceu unde concurenta este mare . Aici sunt printre cei mai slabi din clasa, iar asta ma innebuneste. Mai mult decat atat, ma face sa ma simt inferior, desi, incerc sa ii tratez cu superioritate pe ceilalti. Ce pot sa fac? Ajutati-ma, va rog!!!
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 8 ani
Buna ziua,
In situatia ta colaborarea cu un psiholog ti-ar fi de un real folos.Timiditate si fobia sociala pot fi tratate eficient prin intermediul psihoterapiei cognitiv comportamentale. Aceasta forma de terapie te ajuta sub urmatoarele aspecte:
-sa te eliberezi de ingrijorare si teama;
-sa ai un mai bun autocontrol asupra starilor psihice si a gandurilor;
-sa fii mult mai relaxat in diverse situatii sociale;
-sa ai mai multa incredre in fortele proprii;
-sa fii mai spontan in comunicare;
-sa ai o comunicare fluenta si expresiva;
-sa aplici diverse stiluri de comunicare etc.
Faptul ca te simti inferior fata de colegii de clasa are legatura tot cu timiditatea si increderea redusa in sine.
In concluzie, important e sa actionezi pentru a rezolva problemele si sa nu le lasi asa.
Sedintele de psihoterapie se pot tine in cabinet dar si online.
Toate cele bune!