Postata de isad cu 13 ani in urma.
Buna ziua, am un baiat de 8 ani si jumatate, in clasa a doua caruia nu-i place scoala deloc, din prima zi si nu din cauza colegilor sau a invatatoarei (pe care de altfel o iubeste foarte mult). Este foarte destept, vorbaret, cu un vocabular bogat insa avem o mare problema cand trebuie sa astearna pe hartie ceea ce gandeste sau copiaza din carte : scrie foarte urat si dezordonat, incurca literele ( b cu d si v cu f), nu intotdeauna - anul trecut incurca e cu a la sfarsitul cuvintelor si b cu d, iar de anul asta a inceput sa incurce v cu f (repet, numai in scris), uneori nu scrie cuvintele pana la capat daca i se distrage atentia in timp ce scrie....Daca-l pun sa se corecteze, descopera greselile facute...... Nu-i place nici sa deseneze sau sa coloreze...o face numai pentru ca este materie la scoala...Este posibil sa fie o tulburare de invatare? In rest, nu are probleme, retine foarte usor ce are de invatat.... Credeti ca ar trebui sa-l vada un doctor?
Adauga raspunsacum 13 ani
buna seara,
problema copilului dumneavoastra nu cred ca este ''disgrafia''''. ori nu este nimic, ci doar un copil mai rasfatat :) sau mai degraba ar putea fi o afectiune numita ADHD, despre care in ultima vreme se tot discuta pe la toate posturile de televiziune. puteti gasi foarte multe informatii despre acest fenomen pe internet dand cautare simplu dupa : ADHD, sau chiar pe acest site, spre exemplu, urmatorul articol: //sfatulmedicului.ro/adhd
copilul dumneavoastra se incadreaza in cele scrise in acel articol?
va urez o seara buna
acum 12 ani
nu pot sa cred ce citesc...ce doctor esti tu mai incompetentule, care pui un diagnostic grav de adhd unui copil absolut normal. am 30 de ani si eu incurcam in scris v cu f, dar am ajuns un om normal si nu am fost la spital si nici nu am urmat tratament pentru adhd.
doamna sau domn isad, copilul dvs nu are nimic. nu mai solicitati pareri de pe net unde pot raspunde toti nebunii, care se cred doctori...
acum 12 ani
pt.dan - multumesc, intre timp am ajuns si eu la concluzia ca nu are nimic...in continuare incurca literele, dar cu o frecventa mai mica...de adhd nici nu mi-am pus problema pentru ca nu se incadreaza...in schimb dl.dr georgescu a avut dreptate in privinta rasfatului....De fapt cred ca la noi este din cauza startului cu stangul la scoala(clasa I si II)...de anul acesta are o noua invatatoare si chiar se vad progresele. Noua invatatoare mi-a spus ca ea nu crede ca ar avea ceva mai ales ca in clasa la ei sunt cel putin 5 copii care incurca literele ; ori este imposibil sa fie toti dislexici (si adunati in aceeasi clasa)...deci este vorba de o greseala pedagogica..
Multumesc tuturor pentru raspunsuri .
acum 13 ani
Cosultati un logoped
Liliana Puchea
Psihoterapie
Consiliere Psihologica, MS
Tel 0722 207 760
Adresa cabinet : Bucuresti, Bdul Natiunile Unite, nr.8, bl.104, sc.5, et.4, ap, 96
psihoterapiecabinet.com.ro
acum 13 ani
Dupa parerea mea, ce descrieti arata a dislexie.
acum 13 ani
Multumesc pentru raspunsuri.....am citit despre ADHD foarte mult (inclusiv probleme pe care le intampina mamicile cu acesti copii ) si nu stiu ce sa zic....el este mai nebunatic, si rasfatat (e singur la parinti) . In ceea ce priveste ADHD-ul poate se incadreaza un pic la deficit de atentie (mi-e greu sa-mi dau seama daca este el mai aiurit sau e un semn de adhd....de ex isi pierde lucruri, nu intotdeauna, pe cele de la sala de sport....nu-si uita la scoala carti sau caiete, in 2 ani cred ca s-a intamplat o data sau de 2 ori) dar nu este nici hiperactiv si nici impulsiv (ma rog impulsivitatea e in limitele normalului - nu e mamaliga dar daca este provocat, riposteaza, dar nu ataca sau bate fara motiv). Nu are nici probleme cu memoria, din contra, are o memorie foarte buna...... Este foarte sociabil atat cu copiii cat si cu cei mai in varsta ..Eu ma gandeam la dislexie in primul rand datorita literelor pe care le incurca si a faptului ca nu reuseste sa copieze un text corect din carte (cu cartea in fata) cu toate ca el este convins ca a scris corect.........din cauza acestui fapt este din ce in ce mai dezamagit de prestatia lui si isi pierde incet-incet increderea in el si farama de interes care o avea in ceea ce priveste scoala........Ma ingrijoreaza ca au inceput sa-i scada notele iar greselile la teste sunt aceleasi intotdeauna, cu toate ca i s-a explicat si acasa si in clasa unde greseste.........
Ar putea avea acest lucru drept cauza o dereglare hormonala (intreb asta pentru ca el a fost operat de testicule necoborate anul trecut, in conditiile in care la nastere si in primii ani de viata erau coborate - cred ca se numesc ascendente....asta din ce-am citit ca dr. nu ne-a dat prea multe explicatii si de asemenea ne-a spus ca nu este necesar sa mergem cu el la endocrinologie, motiv pentru care nu i-am facut niciodata analize in aceasta directie).
Carui doctor ma sfatuiti sa ma adresez, sau cum sa incep, de unde?
Multumesc.
acum 13 ani
Sincer nu stiu daca si cum se trateaza dislexia. Din cate stiu nu prea se trateaza ci se traoeste cu ea si in timp efectele se diminueaza. Cred ca ar trebui sa incepeti cu analize endocrinolpgice si apoi cu un consult la un psiholog/psihoterapeut. Poate acesta va va recomanda diferite tipuri de terapii care sa il ajute.
acum 13 ani
trebuie sa mergeti la logoped si va recomand si o terapie prin joc
acum 13 ani
Sunt logoped cu experienta, la CLI 8.Din descrierea postata .-problema principala cu care se confrunta baiatul dvs. este disgrafia.Dislexo-disgrafia are multiple cauze,chiar si neurologice(nu cred ca e cazul in speta!) precum si manifestari variate...Dar,adesea,manifestari (omisiuni,confuzii,substituiri) din tabloul simptomatic al ac. tulburari survin si din neantrenarea diferentierilor sunetelor-fonemelor apropiate din p.v. acustic si kinestezic (motricitatea aparatului fono-articulator) ca de ex.:f-v,c-g,t-d,s-z ,p-b...,precum si din neantrenarea diferentierilor elementelor grafice-litere ,ce se aseamana din p.v. optic(b-d-p,m-n,u-n...).In clasa a-I-a perioada preabecedara e prea scurta,iar in gradinite nu se insista suficient pe exercitii de dezv. a auzului fonematic si de analiza-sinteza fonetica,ex. ce ar preintampina multe cazuri de dislexie-disgrafie! Faptul ca disgrafia copilului dvs. se suprapune pe un usor deficit de atentie,nu e cazul sa anticipati un ADHD,fara un consult de specialitate! E posibil ca ac.deficit de atentie sa fie o consecinta a unor atitudini-practici familiale neadecvate:rasfat!...Dislexo-disgrafia se trateaza prin exercitii logopedice,Exista tehnici,procedee si exercitii specifice,ce pot fi personalizate pe fiecare copil,dupa o diagnoza si o evaluare a dificultatilor concrete ale fiecaruia..Nu este indicat"sa se traiasca cu ea",intrucat accentueaza dificultatile de invatare si poate determina chiar modificari in structura personalitatii -in formare- a copilului(sentim. de esec,complexe de inferioritate...).
acum 13 ani
Multumesc pentru raspunsuri.
Doamna doctor Berindei, as vrea sa va rog sa-mi spuneti si mie cum pot ajunge la un centru logopedic interscolar (noi suntem in sectorul 3), trebuie sa merg la centru cu copilul sau vine psihologul din centru la scoala.....cum se procedeaza?
Si as mai vrea sa intreb daca in disgrafie (in cazul nostru manifestata cu precadere prin confundarea literelor) exista perioade cand aceasta dispare (are zile cand nu le incurca) sau daca este influentata de starea copilului (obosit, nervos, plictisit.....am observat ca se accentueaza in aceste situatii, si mai apar si altele de genul n in loc de m...pe care in mod normal nu le incurca)
Multumesc.
acum 13 ani
Multumesc pentru raspunsuri.
Doamna doctor Berindei, as vrea sa va rog sa-mi spuneti si mie cum pot ajunge la un centru logopedic interscolar (noi suntem in sectorul 3), trebuie sa merg la centru cu copilul sau vine psihologul din centru la scoala.....cum se procedeaza?
Si as mai vrea sa intreb daca in disgrafie (in cazul nostru manifestata cu precadere prin confundarea literelor) exista perioade cand aceasta dispare (are zile cand nu le incurca) sau daca este influentata de starea copilului (obosit, nervos, plictisit.....am observat ca se accentueaza in aceste situatii, si mai apar si altele de genul n in loc de m...pe care in mod normal nu le incurca)
Multumesc.
acum 12 ani
Stimata doamna,eu intru f. rar pe forum-din lipsa de timp disponibil. In Bucuresti exista 8 centre logopedice interscolare-eu sunt coordonator la CLI 8 ,de la Scoala Gen. 1 "Sfintii Voievozi", in sectorul 1.Daca tastati pe Google si cautati centrele logopedice din Bucuresti,le veti gasi pe toate-si adresele lor. Sfaturile cu adevarat competente si utile nu se pot da decat dupa o evaluare logopedica a eventualelor tulb.dislexo-disgrafice.Parerea mea sincera este ca pierdeti prea mult cu intreb. si raspunsurile "virtuale" iar dificult. copilului se pot stabiliza si chiar complica daca nu se intervine la timp. Eu i-as putea face o evaluare corecta si sa va indrum cu un sfat competent -spre a va edifica ce atitudine si ce demersuri concrete veti avea de urmat...
acum 12 ani
Buna ziua.pt. d na Isad.Am si eu un baiat in clasa a 3a si are exact promelele pe care le ati expus d voastra ,identice, toata descrierea pe care ati facut o se potriveste baiatului meu.sunt din nordul tarii si aici nu prea sunt specialiti in logopedie.am fost cu el la 3 persoane si nu mi au spus nimic concret,ca are disgrafie ,ca nu are nici o metoda de lucru individual nu mi au indicat.Eu cred ca nu stiu si nici nu au cum sa si dea seama.am citit mult pe internet si am descoperit eu.dar degeaba le am spus ca e disgrafic ca nu ma ia nimeni in seama. este inteligent ,are un vocabular dezvoltat cand se exprima oral.povesteste f frumos .este matur in gandire pt varsta lui.dar daca l am pus la caiet sa scrie e cea mai mare pedeapsa pt el.nici cu cititul nu sta prea bine dar gravitatea este la testele inscris ca pierde litere le incurca chiar inverseaza pepozitii de ex.un-nu sau leaga prepozitii ,prepozitii de cuvinte le scrie legat.cele maimulte greseli cand este obosit si nu se poate concentra.scrie f urat.desi poate scrie si frumos dar incet si nu vrea ca dureaza mult temele.uita obiecte personale la scoala este f dezordonat cu penarul,cartile caietele,hainele.niciodata nu stie unde sunt le lasa in diferite locuri si nu mai stie de ele.nu mi creaza probleme cu indisciplina ,este f glumet vesel si jucaus are o parere f buna despre el si are incredere in el,nu l poti intimida usor.este un copil admirat prin felul lui de a fi foarte atent si respectuos.am scris mai detaliat poate citeste o doamna doctor si mi da un oarecare raspuns dar si pe d voastra asi vrea sa va rog sa mi raspundeti dac ati facut ore de logopedie sau altceva si au dat rezultate.va multumesc
acum 12 ani
buna cristina....intr-adevar parca vorbim de acelasi copil.....eu l-am dus la logopedie de la inceputul clasei a 3-a, la centrul logopedic interscolar de care apartinem, face o data pe saptamana, dar lucrez si eu cu el acasa...de exemplu, dupa ce-si termina lectiile, eu ii iau caietele de clasa (cu ce-a scris in ziua respectiva, la toate materiile) si-l pun sa le citeasca cu voce tare si sa scrie din nou toate cuvintele pe care le-a gresit (pe litere, pe silabe si apoi legate). In week-end ii dau sa copieze texte, nu mari, maxim o pagina de caiet , si-l pun sa scoata, pe coloane, cuvintele cu literele la care avem probleme (b, d, v, f, c, g ), sa identifice in cuvant pozitia literei problema (inceput, mijloc, sfarsit) sa le desparta in silabe....De la logopedie ii da doamna logoped fise pentru acasa, de pe o saptamana pe alta, si incerc sa ma inspir din ele...Mi-a recomandat si fise cu paronime....Pe perete in fata biroului am lipit foi A4 cu literele problema, scrise de mana si de tipar si cu un desen reprezentativ.....Dar deja s-a obisnuit cu ele, nu stiu daca isi mai arunca ochii intr-acolo....Cat despre rezultate, nu stiu ce sa zic...cateodata am impresia ca se vad rezultatele, alte dati mi se pare ca nu....
Sunt cate-va site-uri de unde poti scoate fise sa lucrezi cu el, sau metode de lucru......cert este ca nu se repara peste noapte, poate niciodata nu se repara complet acest lucru....dar trebuie incercat...Mult succes
acum 9 ani
Ați verificat problemele de vedere? Un eventual astigmatism poate da astfel de probleme
acum 8 ani
Am si eu un baiat in clasa a doua care are probleme nu doar cu scrisul, ci si cu coordonarea. Scrie urat, deseneaza urat, nu se orienteaza bine in spatiu atunci cand trebuie sa scrie ceva, la arte vizuale d-abia isi face lucrarea, se imbraca greu, se incalta greu...este stangaci in activitate. In schimb este foarte inteligent, ii merge mintea, are note bune, este sociabil, are mult umor...
Am tot cautat pe intrenet si am descoperit o afectiune cu aceleasi manifestari - dispraxia.
http://www.desprecopii.com/info-id-11882-nm-Dispraxia-si-manifestarile-ei.htm#_
Am postat pentru parintii care se confrunta cu aceeasi problema si nu stiu diagnosticul.
Nu ai gasit ce cautai? Cauta intrebari similare
sau adauga o intrebare noua
Adauga o intrebare noua