.
Am 26 de ani, inca locuiesc cu parintii, am avut mereu o relatie frumoasa, am fost invatata ca familia este cea mai importanta, ca noi 3 suntem si vom fi mereu o familie, ca trebuie sa ne sustinem si sa ne ajutam intre noi. Iar acuma imi este data lumea peste cap. Au mai fost neintelegeri si in trecut, insa in ultimii 2 ani lucrurile s-au agravat. Tatal a devenit agresiv, mama nu mai suporta acest tip de comportament, iar in acest moment, ei nu isi mai vorbesc de 4 zile. A mai fost o situatie asemanatoare anul trecut, insa si-au revenit. Eu nu stiu cum sa ma descurc cum aceasta situatie. Nu stiu cum sa vorbesc cu ei, nu vreau sa vorbesc cu ei, nu vreau sa ii vad, nu vreau sa am contact cu ei, simt ca nu pot trai intr-o lume in care ei nu sunt impreuna. Nu pot manca, eu de 3 zile nu am mancat nimic pentru efectiv imi sta gandul la "in mod normal am manca impreuna", am o stare de depresie, de anxietate, nu stiu ce sa fac sa ma detasez de toata aceasta situatie, nu am unde sa ma duc sa stau in alta parte pana se decid ei sa faca ceva in privinta lor. Nu pot concepe o posibila despartire a lor, nu vreau sa traiesc intr-o lume in care ei doi nu sunt impreuna. Se comporta ca si cum celalalt nici nu ar exista, iar asta ma doare foarte tare. Faceam foarte multe lucruri impreuna, regret momentele in care i-am refuzat sa petrecem timp impreuna pentru ca acum ma gandesc ca poate nici nu vor mai exista asemenea momente si eu nu am profitat de timpul pe care l-am avut.
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
SfatulMedicului
acum 7 luni
Buna ziua,
Este normal sa te simti coplesita si confuza intr-o astfel de situatie, insa trebuie sa iti amintesti ca nu poti controla sau rezolva problemele dintre parintii tai. In aceasta situatie, este important sa ai grija de tine si sa gasesti modalitati sa faci fata emotiilor intense pe care le traiesti.
Iata cateva sfaturi care te pot ajuta sa treci mai usor peste aceasta perioada dificila:
1. Gaseste sprijin emotional: Vorbeste cu prieteni apropiati, rude sau cu un consilier pentru a-ti exprima emotiile si pentru a obtine perspectiva altora asupra situatiei tale.
2. Acorda-ti timp sa te vindeci: Intelege ca este normal sa treci prin etape diferite ale procesului de acceptare a situatiei. Fiecare persoana are propriul ritm si propriile emotii si este important sa te respecti si sa te accepti pe tine insati in acest proces.
3. Adopta metode de gestionare a stresului: Incearca sa gasesti activitati care te ajuta sa te relaxezi si sa te concentrezi. Exercitiile fizice, meditatia, cititul sau alte activitati creative pot fi eficiente in controlul stresului si a anxietatii.
4. Stabileste limite sanatoase: In aceasta perioada, poate fi benefic sa stabiliesti limite clare in relatia cu parintii tai pentru a-ti proteja sanatatea mentala si emotionala. Poti comunica deschis cu ei, exprimandu-ti nevoile si preocuparile tale.
Recomandam sa va programati la medic: https://www.clickmed.ro/medic/psihologie
Articol de interes: https://sfatulmedicului.ro/Psihologie-si-psihoterapie/8-metode-de-a-scapa-de-anxietate-in-mai-putin-de-5-minute_12446
Raspunde
0
Advertisement

Psih. Stefania Budacu
acum 7 luni
Bună seara.
Ideea de "one big happy fam" creată și întreținută de părinții tăi, îi privește doar pe ei: tu nu ai absolut niciun rol și nu ai niciun motiv să te amesteci în relația lor. Constat, din ceea ce spui, Că problemelor îți afectează în mod grav viață, ceea ce nu este deloc normal și niște dorit. Îți recomand pe lângă psihoterapie, să cauți să te muți separat deoarece viața ta este viața ta, iar viața lor este responsabilitatea lor. Mai mult, faptul că mama ta sta într-o relație abuzivă constituie un exemplu negativ pentru tine. Ei nu sunt copiii tăi, ce sunt niște adulți care trebuie să-și managerieze stările și relațiile pe care le acceptă sau nu. Dacă te vei erija în salvatorul relației lor, tot ce vei reuși va fi să-ți faci rău.
În mod normal ar fi trebuit să-ți recomand doar psihoterapie, iar restul ar fi fost concluzii pe care să le tragi tu însăți, în cadrul procesului terapeutic. Caută o terapeutul care să rezonezi și cu care să simți că poți vorbi absolut orice și să fii tu însăți. Clădește ți propria ta viață deoarece responsabilitatea principală pentru tine ești tu!
Toate cele bune!