.
Buna ziua! Am un baietei in varsta de 3 ani si o fetita de 3 luni. Baietelul nu vrea sa mearga la gradinita decat cu pernuta lui. Nu renunta la ea nici la masa uneori, nu se joaca mai deloc cu copii, sta cu pernuta in brate si se uita la ei cum se joaca. In rest este foarte vesel si stie o multime de lucruri insa nu reusim sa il convingem sa renunte la pernuta si sa participe activ tot timpul la activitatile de la gradinita. Cum credeti ca putem rezolva aceasta problema!? Multumesc!
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psih. Marcu Ioana-Corina
acum 12 ani
Buna seara,
Pentru copilasi, jucaria preferata este un element care copilului ii confera un sentiment de securitate, de stabilitate in conditiile in care sunt incercati de anumite temeri. In cazul dvs., se pare ca baietelul nu s-a acomodat in mediul de la gradinita perceput ca strain si nu a reusit sa se imprieteneasca cu ceilalti copii.
Acest lucru inseamna ca mediul de la gradinita este perceput de copil ca fiind insecurizant, iar cum dvs. parintii, nu ii puteti fi alaturi pe perioada programului de la gradinita, copilul simte nevoia de a avea aproape un obiect care sa ii confere sentimentul de siguranta, de familiaritate.
Este necesar sa comunicati cu acesta despre ce inseamna mersul la gradinita, ce beneficii are ca merge acolo impreuna cu alti copii(isi poate face prieteni, se poate juca, poate invata noi joculete, cantecele, poezii etc.)si sa il asigurati ca la gradi este in siguranta.
In nici un caz, nu il veti face sa renunte la pernuta dintr-odata, ci este o chestiune treptata care se va implini pe masura ce copilul capata mai multa incredere in sine si in ceilalti.
Ar fi de dorit, in cazul in care chiar nu doreste interactiunea cu ceilalti copii, sa mergeti impreuna la un specialist in Psihologia Copilului care va poate fi de un real ajutor.
Mult succes!