.
Bună , am o problema cu timiditatea.. Cu persoanele apropiate pot sa vorbesc , sa fiu eu însămi dar cu colegi de școală pe care ii cunosc de foarte multi ani si cu alte persoane nu pot sa vorbesc... Ma retine ceva sa vorbesc .. Cand ma împrietenesc cu cineva pot sa vorbesc , nu chiar mult dar pot in șchimb ce cu alte persoane pe care le cunosc de mica nu pot sa vorbesc.. Cum sa fiu eu însămi? Cum sa scap de timiditatate?
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 6 ani
Timiditatea presupune o nelinişte şi o teamă iraţionale faţă de situaţii şi activităţi în care individul crede că este observat, evaluat şi/sau judecat de către alte persoane şi că se va face de râs sau va fi umilit.
Semnele şi simptomele emoţionale şi comportamentale includ:
Frica intensă de a performa în situaţii sociale
Frica intensă de a fi în preajma unor persoane pe care nu le cunoşti
Frica de situaţii în care poţi fi analizat şi judecat
Îngrijorarea că te-ai putea face de râs sau ai putea fi umilit în public
Teama că alţii s-ar putea să observe că eşti anxios
Afectarea activităţilor zilnice, munca, şcoala sau alte activităţi
Evitarea anumitor situaţii din cauza fricii de a nu te face de ruşine
Evitarea acelor situaţii în care ai putea fi în centrul atenţiei
Evitarea contactului vizual cu alte persoane etc.
Timiditatea este rezultatul unei interacţiuni complexe între factorii biologici, sociali şi psihologici. Se tratează prin şedintele de psihoterapie şi dezvoltare personală.
Mai multe informaţii gaseşti accesand acest link (articol):
//sfatulmedicului.ro/Anxietatea-si-fobiile/traieste-fara-anxietate-panica-fobii-stres-sau-depresie_12176
Toate cele bune!