.
buna ziua soara mea in varsta de 29 de ani are un comportament foarte agresiv acasa cu parintii si sora, bunica. este cadru didactic profesoara de religie si limba romana, dar la serviciu si in societate este un model de admirat dar cand vine acasa are un comportament ce lasa de dorit; jigneste pe tatal sau ,pe mama sa ridica mana la ei sa-i loveasca, arunca cu obiecte in ei nu-i lasa sa intre in casa, sparge geamuri .sincer nu stim ce sa mai facem.
am fost cu ea la medic dar acolo nu i-a gasit nimic
va multumesc alina
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psih. Silvia Stamate
acum 11 ani
Draga Alina,
Inteleg ca acest comportament al surorii tale va afecteaza, atat pe tine, cat si pe restul membrilor familiei tale. Si mi-ar placea sa reflectezi putin la modalitatea in care si voi contribuiti la mentinerea acestui comportament problematic.
Din scurta ta prezentare reiese faptul ca la acest moment la nivelul familiei voastre exista doua tabere aflate intr-un conflict deschis, pe de o parte sora ta, iar de cealalta parte tu, parintii si bunica voastra. Care crezi ca sunt emotiile pe care le traieste sora ta atunci cand manifesta acele comportamente care va displac? Si cum oare se simte vazand, constientizand aceasta scindare la nivelul familiei?
Pentru a actiona evicient la nivelul relationarii intrafamiliale este indicat sa consultati un terapeut de familie care sa va ajte sa va dezvoltati abilitatle de comunicare asertiva si, in felul acesta, sa ajungeti sa micsorati distanta emotionala creata intre voi!
Pentru a reusi sa identificati in orasul dumneavoastra un psihoterapeut de familie recunoscut de catre Colegiul Psihologilor din Romania puteti consulta sectiunea Registru cabinetelor avizate pe site-ul www.copsi.ro.
In speranta ca ti-am putut fi de ajutor, iti doresc sa reusesti sa produci schimbarea la nivelul relationarii cu sora ta!
Silvia Stamate
Psiholog clinician si psihoterapeut sistemic de familie si de cuplu
Stamate Mirela Silvia PRO ANIMA Cabinet Individual de Psihologie
Galati, Str. Siderurgistilor, nr. 34, bl. G4, scara 2, ap. 21, parter
0721245757
[email protected]