.
Buna ziua! De aproximativ 2 ani de zile am tot luat ocazional Sedatif PC la recomandarea medicului pt a-mi rezolva problemele de anxietate si insomie. Insomniile au aparut de foarte multa vreme, insa anxietatea s-a dezvoltat o data cu inaintarea in varsta (momentan am 24 de ani). Pana acum NU am avut niciodata atacuri de panica, insa de cateva luni au inceput sa apara atacuri de panica doar pe timpul noptii, insotite de insomnii mai serioase si vise lucide din ce in ce mai groaznice (uneori reusesc sa adorm doar 2-3 ore adunate de-a lungul noptii fara ca in ziua urmatoare sa prezint simptome de oboseala fizica sau somnolenta, sunt in continuare agitata). Exista vreo posibilitate sa fiu cumva alergica la Sedatif PC? Pentru ca mi s-a intamplat de cateva ori pana acum sa ma trezesc agitata din somn, sa iau 2 comprimate de Sed PC iar cand reusesc sa adorm, ma trezesc in scurt timp din cele mai cumplite vise lucide....
Mai tin sa precizez ca nu am inceput niciun alt tratament medicamentos si nu am avut parte de niciun eveniment neplacut care sa-mi creasca nivelul de stres...
Multumesc!
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
FreeStyle11
acum 9 ani
Problemele de anxietate nu se trateaza cu medicamente, decat partial pana se rezolva prin psihoterapie problema, sau daca se poate fara nici un medicament si nici o psihoterapie.Cauza acestei anxietati trebuie rezolvata si numai tu o sti, pt ca nu ne-ai spus nimic despre ce te face sa fi asa.Daca nu sti cum sa faci ca sa te reglezi, mergi la psihoterapeut, si in timp, depinde cel mai mult si de TINE, te vei face bine, numai daca ai suficienta VOINTA ca sa treci peste problemele vietii.
Raspunde
1
Advertisement
vasilev
acum 9 ani
Sedatif PC e zahar si ar fi trebuit sa functioneze placebo. Bine ca nu ai luat altceva. Nu la toata lumea functioneaza placeboterapia. Nici psihotropele nu sunt bune, pot fi chiar periculoase. S-ar putea ca in cazul tau sa functioneze o abordare rationala. Iti recomad Metoda Vittoz. E ceva si in romana dar mai pe larg e in franceza. Mai este "Puterea prezentului" de Eckhart Tolle. E o "redescoperire" a dictonului Carpe diem, un lucru pe care autorul l-a trait pe proprie piele. Intelege ce inseamna mindfulness si asta sa te tina toata viata. Nu e usor, dureaza luni de zile, dar asa e si in psihoterapia cu psihologul. Dar e o alternativa mai buna decat pastitlele pe termen lung. Pastilele sunt pe termen scurt si apoi nu mai functioneaza. Si au efecte secundare destul de grave.
Raspunde
0

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 9 ani
Poti sa iti imbunatatesti stilul tau de viata, spre exemplu:
• Adoptarea unui program de somn regulat, fixeaza-ti o ora stabila de culcare in fiecare seara;
• Include activitati sportive usoare si adopta o alimentatie cat mai sanatoasa. Nu manca inainte de culcare si nu bea lichide, deoarece digestia si nevoia de a urina pot interfera cu programul de odihna;
• Pregateste-ti camera de dormit, aeristeste-o;
• Nu lucra in aceeasi camera in care dormi, termina programul de lucru inainte cu 2-3 ore de culcare, evita sa navighezi pe internet seara tarziu sau stang in pat cu laptopul;
• Nu iti propune musai sa adormi, cu cat iti propui mai mult cu atat somnul intazrie sa apara;
• Invatarea si efectuarea unor exerciţii de relaxare te-ar ajuta mult (acestea pot fi invatate in cadrul sedintelor de consiliere psihologica). Somnul vine mai usor, mai lin atunci cand esti relaxata.
Mai multe despre tratamentul psihoterapeutic al insomniilor si al anxietatii poti afla in site-ul Psihoutil sau accesand aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/insomnie/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
Privarea de somn pentru o perioada mai lunga poate declansa si tulburari de anxietate. Asadar somnul, odihna, relaxarea sunt faoarte importante pentru buna functionare a organismului, a psihicului.
Multa sanatate!
Psiholog Roxana Pătrașcu
Telefon: 0721.349.765
Mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro