.
simptome: stres,incep sa plang,probleme respiratorii minore care se intensifica semnificativ. Imi amortesc mainile(antebratele),picioarele,nu pot sta in picioare.Cand ma intind(daca nu sunt intinsa de cineva,cad jos)ma adun..ghem,imi strang picioarele la piept.Poate e cam mult spus,dar cred ca ma si ¨inclestez¨(raman asa,adunata)Respir FOARTE greu in continuare,de vorbit nici nu se pune problema,nu pot.OBLIGATORIU,trebuie sa imi acopar gura(cu mainile sau cu un material ce-l am la mana atunci)practic,sa respir acelasi aer,ca si cum as respira intr-o punga de hartie,sper sa fiu inteleasa..totul dureaza 5-7minute(cred eu,in timpul meu cat mai sunt constienta atunci).Am avut 4 astfel de stari.Cu toata rusinea o spun,nu am avut inca timpul necesar sa merg la medic..mi-am promis mie ca merg,dar,odata cu trecerea starii de criza..ma linistesc si sper ca va fi ultima!
Am 24 ani,1,71 si 49kg,alergica la lactoza(daca poate avea legatura cu lipsa Ca din corp).Astept un rasp de specialitate.Multumesc
Adauga raspuns
Raspunsuri (36)
Psih. Antonia - Carla Isacu
acum 13 ani
Simptomele pe care le descrieti par a fi tabloul unui atac de panica. Va sugerez sa consultati un medic psihiatru pentru tratament medicamentos si un psiholog pentru psihoterapie. Inainte de aceasta, faceti niste analize de sange - ionograma, hemoleucograma si hormoni tiroidieni, pentru a exclude problemele somatice, ac***a in vedere si faptul ca sunteti subponderala. Sanatate!
Raspunde
3
Advertisement
carolinna
acum 13 ani
sunt studenta in cadrul Fac.de Psiho,UBB,Cluj. Mi-am descris foarte exact simptomele..Nu vroiam sa pun eu diagnosticul,am preferat sa il aud de la un specialist.Nu am mai facut atacuri de ..un an,stiu ca e destul de aberant ce spun,dar odata eliminata ¨sursa de panica¨,se mai declanseaza atacul?Multumesc.
Raspunde
0

Psih.dr.Gabriela Marin
acum 13 ani
Carolinna,
Par mai degraba a fi niste crize de spasmofilie- lipsa Ca. In atacul de panica nu cazi din picioare, pt ca de fapt atunci creste tensiunea arteriala datorita secretiei de adrenalina. Atacul de panica are doar o senzatie subiectiva de rau, dar nu cazi din picioare.
Deasemenea contracturile pe care le descrii ma duc cu gandul la scaderea dramatica a Ca.
Semn: Percuteaza cu degetul aratator la coltul gurii - vezi, se contracta toata gura? Asta e un semn clasic de spasmofilie.
Spui ca ai 1,71 si 49 kg ! Asta inseamna ca esti cu 10 kg sub greutatea normala. Probabil ca esti si anemica. Intoleranta la lactoza poate explica aceasta lipsa de Ca. Totusi o poti suplini din alte alimente. Iti recomnd sa mergi la medicul de familie sa iti faci de urgenta toate analizele, inclusiv hemograma. Ok?
Mai lasa jobul..stii, e o vorba..'' Cimitirul e plin de oameni de neinlocuit ''
Mult succes si ai grija de tine!