.
Buna ziua,
Sunt casatorita de sase ani.Eu am 34 de ani iar el 38.La inceput ( in primul an ) aveam relatii intime aproape zilnic.
Pe masura trecerii timpului acestea s-au tot rarit, in ultimul an ajungand chiar la interval de o luna si uneori chiar mai mult.
Sunt foarte frustrata si nu inteleg ce se intampla. Am fost totdeauna deschisa. Am incercat sa abordez prin discutii subiectul in toate felurile numai sa inteleg.
Chiar daca nu imi pare a ma insela, totusi imi tot pun acesta intrebare? Nu imi pare normal ca un barbat la varsta de 38 de ani sa isi doreasca atat de rar. Mai mereu motiveaza ca e obosit..ca una ca alta..in fine Pentru mine ar fi ok si saptamanal...
Credeti ce este normal? Si daca nu ce anume ar trebui sa urmaresc pentru a-mi da seama daca ma inseala?
Multumesc,
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psih. Delia Aldescu
acum 13 ani
Un aspect care se situeaza in sfera patologiei psihosexuale este reprezentat de telburarile de dinamica sexuala. Extrem de frecvente in practica, ele pun adesea probleme destul de serioase, de la caz la caz, necesitand multa rabdare si tact din partea medicului si din partea partenerului de cuplu.
Substratul unor astfel de tulburari este de regula legat de factori psihotraumatizanti, emotional-afectivi, care intervin fie in personalitatea individului, fie in cadrul relatiei de cuplu.
Rolul partenerei in comportamentul psihosexual al barbatului cu tulburari de apetit sexual e deosebit de important. Poate fi vorba de un rol stimulant, rol inhibant sau atitudine repulsiva.
Ritmul vietii sexuale al partenerului de cuplu poate fi influentat de numerosi factori: biologici, psihologici, sociali, culturali, morali, religiosi etc.
Exclud din discutie tulburarile de dianamica sexuala la femei din categoria careia hipersexualitatea ar putea avea un spatiu anume.
Un specialist ar putea sa afle daca este vorba de o tulburare psihosexuala la sotul d-voastra. In cazul in care el este activ sexual in exteriorul cuplului terapeutica va implica aspecte particulare legate de natura tulburarilor si de faptul ca acestea sunt in directa relatie cu cuplul marital. Situatia nefunctionala poate sa fi aparut in cadrul cuplului, cauzat de slabirea factorilor ce asigura coeziunea interna a acestuia. Nu este exclusa si varianta stresului la adaptarea partenerului de cuplu la noi conditii aparute in viata sociala(criza), nu doar in sfera familiei, in raport cu factorii de progres si necesitatea de asimilare si adaptare la modelul social (munca multa ptr. a face cat mai multi bani).
Nepotrivirea sexuala intre cei doi parteneri este un element esential ptr. cuplu. Relatiile sexuale evolueaza in timp. Viata sexuala se poate imbunatati, dar se pate si altera, adesea ptr. ca nu se acorda timp suficient ptr. a analiza propriile dorinte si pe cele ale partenerului, ptr. ca nu se exprima frustrarile sau fantasmele, pentru ca nu se petrece suficient timp in doi, ptr. ca nu exista activitati comune etc.
In acest caz, constientizarea situatiei de catre amandoi si efortul de a dialoga pot contribui la revigorarea vietii sexuale in cuplu.