.
problema mea nu este una foarte grava, insa este una care ma deranjeaza. sunt casatorita de cateva luni si observ la sotul meu o schimbare in ceea ce priveste ajutorul pe care mi-l ofera la treburile casnice. inainte de casatorie noi nu am stat impreuna prea mult pt. ca el a fost plecat cativa ani in strainatate.in vacante mergeam la el cateva sapt. sau o luna. acolo statea intr-o casa cu inca alte 8 persoane si pot spune ca eram invidiata pt felul in care ma ajuta la curatenie si in bucatarie (spala vasele, facea mancare daca eu eram indispusa in ziua aceea etc). de cand ne-am casatorit si stam in romania obisnuieste sa-si lase vasele nespalate in chiuveta si pleaca la tv, da cu matura superficial si doar la rugamintea mea, isi lasa lucrurile imprastiate. ne intelegem in toate privintele, mai putin in cea a ajutorului la curatenie. cand vb cu el despre asta intotdeauna sfarsesc prin a ridica tonul pt ca nu obtin reactia pe care mi-o doresc. poate e de vina si faptul ca eu am un tata care gateste, spala, face orice, iar la el acasa soacra mea face totul de una singura si nu cere ajutor niciodata. ce pot face?
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)

Psih. Liliana Munteanu
acum 13 ani
Buna ziua,
avem o situatie de negociere si responsabilitate in privinta casei. Ati avut vreodata o discutie clara in ce priveste activitatile casnice? I-ati comunicat ca va asteptati de la sotul Dvs sa se comporte ca tatal Dvs? Ridicand tonul, va asteptati sa devina dintr-o data cooperant? Sotul Dvs cum vede acest aspect? Se asteapta ca sotia sa le faca pe toate?
Cea mai buna solutie este sa aveti o discutie deschisa la acest subiect. Sa ii exprimati la ce va asteptati si sa negociati impreuna treburile casnice. Mai ales ca spuneti ca va este bine in celelalte domenii ale vietii. Cu siguranta va fi intelegator si daca ii veti vorbi calm si direct, veti primi un raspuns pertinent (de ex ca atunci cand ii cereti ridicand tonul sa spele vasele de ex, ii amintiti cum in copilarie mama lui ii cerea la fel iar el vroia la joaca - este o ipoteza). Important este sa ii ascultati nevoile si sa le expuneti ferm si pe ale Dvs. Adultii au capacitatea de a negocia. Mult succes!