.
Buna, ma numesc VALENTINA,am 27 de ani si de ceva timp traiesc o poveste de groaza din care nu stiu cum sa mai ies. Am o soacra de cosmar, oricum as incerca sa ai intru in gratii nimic nu ai convine. M-am saturattttt.
Sunt impreuna cu sotul meu de mai bine de 9ani, 6 ani de relatie si 3 de casnicie, avem impreuna o fetita de doi ani si inca un bebe in burtica.Aveam 19 ani cand l-am cunoscut, el 30, am trait cea mai frumoasa poveste de dragoste. Si dupa un an, 2,3,5,6 ne iubeam la fel de mult, ne repectam, mereu am zis ca el o sa fie un tata perfect si un sot extraordinar de responsabil ceea ce si este. In toti cei 6 ani veneam mereu pe la ei pe acasa, maicasa ma adora sau cel putin asa vedeam eu, pot sa spun ca desi lucram si eram si la facultate mai mult stateam pe la ei pe acasa decat pe la mine. Am stat si trei luni consecutiv zi de zi, nu pot sa spun cum se comporta ea ca viitoare soacra cu mine, adica nu ca ma ridica in slavi dar era asa pe sufletul meu, cel putin asa credeam. Aveam si putere financiara mare la aceea vreme, si mereu ai faceam atentii, mai imi zicea ea cu subinteles "Mi-as dorii si eu un lant de aur asa subtire sa al port zi de zi ca asta e prea gros", zis si facut am zis cum pentru asa soacra, m-am dus am dat 13 mil i - am luat ceva frumos, vai ce fata, sa faci tu asa gest, bla, bla, farfuriile astea s-au cam invechit, m-am dus in magazin am ales cel mai frumos set, am dat 6 mil, vai iar ce fata sa iei tu asa pentru noi, tu o sa fi nora noastra, si mereu si mereu cumparaturi cand eu cand sotul de sume deloc mici 7,8 mil la supermarket mereu. Chiar imi zicea ca de cand cu tine am mancat toate bunatatile, incat nu ai mai placea decat somonul afumat, zahar la cafea nici atat ca e mai buna mierea de salcam la 30 de lei si multeeee altele. Pe vremea aia toate astea mi se pareau banale, adica i le luam cu mare drag, acum cand scriu mi se pare ca si cum m-as lauda ca vezi doamne ce i-am luat, nu nici pe departe, urasc sa strig ca am luat si am facut, dar asa ca sa se inteleaga la sfarsit. Deci iubire mare intre noi doua, o veneram, mi se parea o mama de nota 20,chiar devenise si mama mea geloasa cand ma auzea cat o laudam. Dupa 6 ani am hotarat sa ne mutam impreuna adica la socrii ca acolo statea sotul meu si am zis ca e cazul sa facem un bebe, el ac***a aproape 37 de ani, eu 25. M-am mutat la ei in dec si in martie am ramas insarcinata, sarcina cu risc si am hotarat sa nu spunem nimanui pana nu fac trei luni sa nu ai dezamagim in caz ca pierd sarcina, eu gândindu-mă ca ei vor fi foarte fericiti cand or sa auda. Ei toate bune pana atunci, din ziua in care am apus o sa avem o fetita, pot sa spun ca soacra aia buna de o stiam s-a transformat intr-o vampa. Nici macar nu s-a ridicat sa ne pupe sau ceva, a ramas asa mirata si cika felicitari si apoi au inceput discutiile, "Cum ai stat trei luni asa si mi-ai ascuns, eu incercand sa ai explic ca era sarcina cu risc si am zis spre binele lor sa le spunem cand suntem siguri, si facea sigur e fetita? Zic da, daca era baiat rămânea numele in familie, si mereu in fiecare zi ma nebunea la cat uite cutare are baiat, uite baietii ce bine o duc, fetele sunt necajite, si asa o zi doua, luni de zile, ma enerva la culme dar incercam sa nu bag de seama. Eram inca in stare de soc nu imi venea sa cred, ca nici macar nu s-a buucurat, nu imi dadeam seama unde gresisem, unde era soacra aia buna. Am facut cununia inainte sa nasc si ma intreaba razand cate flori vrei sa iti iau la cununie 13?, apoi mi-a stricat toata ziua la cununie ca vezi doamne nu m-am dus sa o coafez in conditiile in care nici eu nu m-am coafat ptr ca a fost ceva simplu,o cununie acasa. Imi propusesem inainte de astea ca in ziua de cununie o sa ai zic mama, dar dupa toate astea si dupa ce am auzit ca in ziua de cununie m-a facut cu ou si otet la mama mea si la toti care au venit m-a barfit, m-am jurat ca nu o sa ai zic in veci mama. In fine. Zilelel au trecut, am incercat sa trec peste astea. Eu o tineam tot asa cu cadouri, atentii de ziua ei, ori cand pleacam in vacante numai ca sa fie bine. Numai ca toate hainele de i le luam niciodata nu le purta si eu crezand ca nu le poarta ca na asa e conceptia ei ca le tine de bune sa nu le strice, ac***a niste haine mereu rupte cu gauri, imi era asa jena cand venea cineva pe la noi sa nu zica ba da voi va imbracati da pe soacrata o lasi asa, ce zic in gandul meu, eu nu ai mai iau noi din mall ca ai pare rau de ele sa le poarte pe acasa si am intrat in second hand si i-am luat o plasa de hainute de luat pe acasa, foarte bune, ba chiar mi-am luat si mie. I le-am dat, mi-a multumit. Eu foarte incantata de gest in sinea mea, nici prin cap nu mi-a trecut ca ea a crezut ca i le-am dat sa o jignesc. Acum după ceva timp au venit doua prietene pe la mine si i s-a parut ei ca nu i-as fi acordat atentia necesara, dar probabil eram ocupata sa servesc musafirii intai, sincer nu stiu unde am gresit. Si in ziua aia doua saptamani nici nu m-a bagat in seama si apoi a inceput o mare cearta intre noi "Ce ai venit cu trentele alea la mine, tu crezi ca eu port hainele tale de la second, in conditiile in care inainte mereu ai luam din mall, ca ce treci pe langa mine ca pe langa un nimik, k imi bat joc de ea, k nu o respect, cand eu nu mai stiam cat de frumos sa vb cu ea.Iar eu stateam si ascultam si ma minunam de ce auzeam, in conditiile in care mereu ai luasem tot ce era mai bun, ea mereu ma intreba dupa fiecare cadou da asta cat a costat?, dar eu nebagand de seama). Si uite asa au trecut luni de zile de respingere si certuri numai cand eram noi doua, fata de sot nimik, nici eu nu i-am zis nimik sotului k inca nu imi venea sa cred ce sa întâmplat cu femeia aia buna de o stiam, tot speram ca o sa revina la normal. Apoi am nascut, a venit o zi la spital, apoi mi-a zis ca nici nu trebuia sa vina, se uita asa de sus la fata de parca ar fi fost bolnava, si tot comenta ca doarme prea mult ,cand a fost de au pus masa la ursitori mi-a zis nasa si mama ca ma barfit pe la toti care cum a apucat. Ma simteam oribil, incercam sa tac, pana intr-o zi cand am rabufnit la masa, de fata cu sotul si ne-am certat ca la usa cortului. Deci sotul a ramas masca, nu se aștepta la asa ceva, era prima oara cand auzea ca eu ma cert cu maicasa, stiiind cat de bine ne intelegeam noi doua inainte, socrul mai stia ca ai tot povestea ea, dar nu am avut niciodata certuri cu el. In fine mi-a zis sa plec, ca e curtea ei, in conditiile in care abia nascusem de o luna, doua. Chiar am vrut sa plec dar nu a vrut sotul, am trecut cu vederea si apoi din orice cearta. Daca spalam intai vasele si apoi chiuveta nu e bine, eu le spal invers, eu ai explicam ca fiecare face in modul lui, ea aici esti in casa mea faci ca mine, normal ca orgoliul avea o limita si ma certam si eu cu ea dar in limita bunului simt, niciodată nu am jignito. Si uite asa o data, de n ori. Ba chiar imi tinea cont ce cumpar la fata, si - a notat pe caiet ce bani primea fata de la prietenii nostri, cate randuri de haine i-au adus fiecare, ce a gatit ea la masa de ursitori salata de beuf, sarmale, etc. Avea fata nici un an cand nu stiu ce a vrut ea sa ai faca la fata si fata a respinso putin, na copil si a inceput sa tipe la ea ca nu vrea sa o mai vada in fata ochilor, ca ea e buna numai cand face si ca fata nici nu o suporta, deci nu pot explica in cuvinte ce a fost in inima mea cand am vazut fata la fetita cum se uita mirata la ea cum tipa si fata striga mammaie, mamaie si ea mai tare nici nu vreau sa te vad in fata ochilor. Cand vroiam sa ai cumpar ceva ea facea a da mie nu imi place culoarea asta si eu incercam sa ai raspund frumos ca o imbrac dupa gusturile mele nu dupa ale ei care are 68 de ani si 8 clase, ba chiar si mie incepuse sa imi faca observatie cum ma îmbrac, cateodata ma bufnea si rasul in conditiile in care ea o femeie de la tara cu basma iar eu nascuta, crescuta la oras am acceptat sa vin la tara doar ptr a imi urma sotul. Sotul munceste de dim pana seara, are un atelier de tâmplăriei si toti banii intra la ea in casa,chiar si 4000 pe luna, la un moment dat bea numai cafea boabe lavazza la 80 lei punga, si multe altele si ea imi scotea ochii ca ei platesc utilitatile din pensia socrului de 12 mil ca ea nu a muncit niciodata, ca o sa vada sotul meu ce se face cand nu or mai fi ei. Imi facea observatii ca am venit in casa ei pe pusa masa, ca ma folosesc de vasele ei si aragaz, masina de spalat, in conditiile in care sotul a investit 20.000€ in casa ei, ca era o simpla casa taraneasca inainte, fara apa, caldura, renovata tot nou. A trebuit sa isi piarda tineretea in italia sa munceasca acolo si in loc sa isi faca casa lui - a renovat-o pe a ei. Iar ei ac***a un teren de 6000 de m in 2006 cand explodase piata imobiliară le-a oferit cineva 300.000 € si au refuzat, a preferat sa al lase sa munceasca in italia doar ca sa ramana ei cu averi multe sa ai stie lumea avuti. Care acum in ziua de azi nu mai face nici 50.000.Iar pe mine incepuse sa ma considere o sarantoaca si pe familia mea la fel, daca ai luam ceva la fata facea,ai ia lui fiesa parca ai da masa bani. In conditiile in care eu la inceputul casniciei i-am dat sotului 15.000 € sa ai gestioneze el ca e barbat si de acolo ne venea lunar un venit frumos, plus ca i-am luat si o duba de 3500 € ca sa ai fie de folos la atelier, plus ca nu am venit cu mana goala de la parinti, am o mostenire un teren care valoreaza peste 50.000.Iar sotul meu in afara de un bmw nu are nmk pe numele lui toate sunt pe numele parintilor. Si ziceam ca ne facem casa pe terenul lor unde ia concesionat de si-a facut atelierul. Dar sincer nu imi mai doresc, pentru ca e foarte aproape de ei si ei si-au facut gradina acolo si nu vrea sa investesc bani in casa pe terenul lor si ei sa vina toata ziua sa isi caute de lucru pe acolo chipurile cu gradina. Acum certuri au fost multe, am incercat sa ai explic sotului dar el nu concepe sa ne mutam in oras cu chirie pana ne facem ceva al nostru, e dependent de mamica, el zice ca sunt eu prea sensibila si sa nu mai bag in seama dar au trecut 3 ani si e din ce in ce mai rau.El vrea neaparat la tara pe terenul la parintii lui unde intradevar am muncit trei ani de am plantat o livada de 300 de pomi, munca nu gluma. Dar ma pot lipsi de tot numai sa am liniste. Azi s-a suparat pe fata ca a tipat fata la ea si a inceput sa tipe la fata ca sa nu o mai bage in seama, ca niciodata nu a iubito, ca ea a fost buna numai cand i-a dat, si numai tâmpenii ia strigat la o fetita de doi ani zici ca se certa cu un adult si fata striga la ea mamaie, mamaie si ea tot pe a ei o tinea pana m-au luat nervii si m-am luat cu ea la cearta. I-am propus sotului sa ne mutam in oras cu chirie dar nu vrea, atunci i-am zis ca eu de azi nu mai mananc cu maicasa la masa, ca mi-a ajuns cat am fost buna. Si daca lui o sa convina situatia asta asa sa mancam separat zilnic si sa stam mereu certati sa vedem. Nu stiu daca o sa rezolv ceva asa dar nu mai stiu cum sa o mai dau ca mi s-a urat. Nu mai rezist. Bineinteles ca si relatia mea cu sotul s-a racit in acesti 3 ani de certuri cu maicasa, care noi nu ne-am certat niciodata din nmk. Dar consider ca e tot un sot si un tata bun.
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psih. Daniela Dumitru
acum 7 ani
Buna ziua.
S-au acumulat multe frustrari in relatiile dvs. si sunt multe neintelegeri. Iubirea este o actiune responsabila. Inseamna a respecta pe celalalt, a avea grija de el/ea, de a-l asculta, de a-l auzi. Ca o familie atat de numeroasa ca a dvs (sunt 3 generatii in aceeasi casa) sa se inteleaga, este foarte dificil pentru ca sunt foarte mari diferentele dintre generatii. Incercarea de a intra in gratiile soacrei dvs nu pare sa va fie de ajutor. Pana la urma soacra dvs. nu are cum sa fie perfecta si cred ca asta observati si dvs. acum. Poate sa va fie de ajutor sa aveti grija sa puneti limite in relatiile dvs. cu soacra si sa hraniti mai mult relatia cu sotul dvs., sa comunicati mai mult cu el, sa va apropiati mai mult de el. Cumva sa schimbati prioritatile pentru ca relatia cu soacra dvs nu este o relatie in care sa va simtiti iubita, apreciata, respectata, ci dimpotriva. Daca aveti nevoie de mai mult ajutor, puteti sa imi scrieti pe adresa de email [email protected]