.
Problema mea este destul de delicata. Sunt casatorit de aproape 5 ani si suntem impreuna de vreo 8 ani, am o fetita de 2 ani si jumatate superba si o sotie cum rar mai vezi in ziua de azi. Imi face dimineata cafeaua, imi pregateste mancare pentru servici, hainele la fel in fiecare dimineata, cand vin acasa imi aduce mancarea pe tava la masa de calculator, seara la fel si multe multe altele. Asa a fost dintotdeauna si nu s-a schimbat deloc pe parcurs. Dar a aparut o problema. De la o vreme imi acuz sotia ca m-a inselat si m-a mintit incontinuu desi eu stiu ca nu a prea iesit fara mine nicaieri cu exceptia a 4-5 cazuri(odata acasa la parinti in alta localitate, odata la mare cu soacra, odata la bunici departe de oras...) iar in rest nedespartiti nelipsind noptile de acasa. Aveam atata de mare incredere in ea incat acum mi-am dat seama ca am fost cam orb inainte de nunta. Acum 6-7 ani, cautand pe cineva chiar in lista ei de messenger(ea nestiind ca arhivele se salvau) am dat la intamplare pe o convorbire. La inceput discutii normale apoi de viata, de cuplu si spre final o intalnire la o cafea care urma. Am pus-o in fata faptului, mi-a plans(sincera cred) iar apoi a urmat iertarea promitandu-mi ca nu avea de gand sa faca nimic ci doar sa mai schimbe o vorba cu cineva. Au mai fost chestii gen: a mers odata dimineata la un prieten la cafea, acelasi prieten a mers sa ii duca tigari la servici(ea fiind singura la munca) dar nu le-am bagat in seama. Acum cateva luni dupa ce un coleg mi-a povestit o intamplare mi-au sarit in cap brusc anumite chestii din trecut. De cand e la facultate doar de doua ori am cautat-o si nu era(ea spunandu-mi dimineata ca merge la scoala). Apoi, din nou intamplator am dat peste un mesaj pe telefon cu textul "aduc eu vinul deseara". Atunci imi spunea ca un coleg nesuferit se distreaza dar in ziua de azi neaga mesajul zicand ca nu mai tine minte. Si multe alte chestii pe care le-am descoperit pur intamplator. Am inceput sa-i reprosez iar acea tentativa de acum 6-7 ani si o acuzam ca ma inseala desi in mintea mea stiu ca nu prea avea cand. Ea o tinea pe a ei ca a fost singura si ca cu altii nu a discutat sau...in fine. M-am ambitionat si am facut ceva sapaturi afland asa: 2 conturi pe un site de intalniri, prietenii(ce or fi), a vorbit doar cu barbati, aproape toti din localitate, site unde am dat si peste acel de acum 6-7 ani(si casatorit gunoiul), o gramada de adrese de mail active nestiute de mine. In momentul in care am inceput sa o acuz si sa o amenint ca o sa aflu tot, probabil s-a panicat pentru ca a ras tot, a sters absolut tot de peste tot(ea mi-a recunoscut pana la urma vazand ca treaba se ingroasa rau de tot intre noi) dar desi i-am explicat ca daca nu avea nimic de ascuns nu avea de ce sa stearga mesajele, o tine una si buna ca nu era mare lucru in ele si ca i-a fost teama sa nu reactionez urat (intr-un fel inteleg, as fi reactionat la fel). Cam asta ar fi in mare. Nu stiu cum sa fac pentru ca ma macina gandul zi de zi desi in sufletul meu tind sa cred ca nu m-a inselat niciodata. Un sfat va rog. Cu multumiri.
Adauga raspuns
Raspunsuri (32)
anna_ralluka
acum 14 ani
Sincer eu nu sunt casatorita dar am o relatie de 3 ani si ne gandim la casatorie. Poate ca sotia ta nu a mai avut prieteni de cand sunteti impreuna si cand a socializat si ea cu cineva ti s-a parut ciudat. Daca stai sa te gandesti zi de zi ca te inseala si o acuzi mereu o sa ajunga sa faca lucrul asta sau sa te acuze si ea pe tine mai tarziu de acelasi lucru cand tu iti vei recapata increderea in ea. Eu,de ex, am fost foarte tinuta din scurt la inceput( fara amici, fara conversatii q alti baieti...etc), cauza fiind gelozia iubitului. La un moment dat el a renuntat sa mai faca asta dar am inceput eu...pt k asa ma invatase el si din motive aiurea. Daca sotia ta nu te-ar iubi nu ar face toate acele lucruri pentru tine: gen: cafea mancare ce ai enumerat tu. Poate dak ar avea pe altcineva nu s-ar comporta asa cu tine, ar fi mai rece, mai preocupata de ea insasi!!! Si eu fac lucrurile astea pentru k imi iubesc viitorul sot! Si daca vrei sa nu mai ai indoieli sau sa ai motive de indoiala nu mai sapa...pentru ca dak sapi gasesti si poate nu e ceea ce crezi! Gandeste-te k totusi nu sunteti un cuplu de necasatoriti si o familie si q o fetita!!!
Raspunde
0
Advertisement
marius35
acum 11 ani
imi iubesc sotia dar in comentariul precedent nu dau nume spune cs daca face mancare ,curat ,etc dae e rece ,distanta ,indiferenta etc si eu o iubesc......altceva?ciao
Raspunde
0
ana23
acum 14 ani
daca ai asa o familie de frumoasa pentru ce mai cauti nod in papura??chiar nu te inteleg..iti distugi sufletul singur pentru nimic...chiar daca te a inselat..atata vreme cat nu stii nu mai cauta sa afli..fii frericit ca e langa tine in fiecare seara..ca se ocupa de tine si mai ales ca e o mama buna pentru copilul tau!cel mult scoate internetul...nu as fi gandit asa daca nu mi ar fi murit tatal la 46 de ani..si nu as fi realizat ce importanta e sanatatea celor dragi...si eu sunt casatorita,nu mi am inselat sotul niciodata,iar el e foarte posesiv..si eu foarte sociabila:)dar avem un copil reusit si 7 ani impreuna..gandeste te la copil si nu o teroriza cu p***aile..mai ales daca nu e nimic?iubeste ti copilul ,ca are nevoie de amandoi!!!, si incearca sa iti recuceresti sotia daca crezi ca o pierzi in favoarea altuia..un pic de gelozie e frumoasa..dar prea multa distruge...
Raspunde
0
Lucia
acum 14 ani
Buna ziua,
Nu stiu cum s-a intamplat sa citesc acest post prima. Si pentru ca sunt prima cititoare, zic sa fiu si prima care raspunde.
E greu de dovedit ca te-a inselat sotia, chiar daca toate acele "dovezi" virtuale. Inteleg de la tine ca ai o sotie model. E mare lucru, intr-adevar. Dupa cate povestesti are mare grija de tine, e harnica, gospodina, exact femeia pe care orice barbat si-ar dori-o langa el. Acum spune, te rog, ce ai facut tu pentru ea in toti acesti ani. Sper ca nu ai primit totul ca si cum ti s-ar fi cuvenit, fara sa-i intorci femeii acesteia minunate cel putin o favoare. Pentru ca, voi de multe ori acceptati fara sa va ganditi ca poate si noi avem nevoie de atentie, daca nu la fel, macar in parte. Dragostea nu poate trai daca numai unul din cei 2 se straduieste.
E tardiv sa te intrebi daca te-a inselat sau nu. Intrebarea esentiala nu asta este. Trebuie sa te intrebi ce-ai facut tu de s-a ajuns aici. Sau ce n-ai facut, mai bine zis. De cate ori i-ai dus tu micul dejun la pat? De cate ori ai scos-o din casa? De cate ori ai dus-o la restaurant, sau la o piesa de teatru? De cate ori i-ai pregatit pur si simplu o masa de seara? De cate ori ai facut-o sa se simta iubita, sa simta ca e importanta in ochii tai? Daca nu cea mai importanta (pentru ca inteleg ca aveti si o minune de fetita), atunci foarte importanta. De cate ori ii spui ca o iubesti? Pe an, pe luna, pe trimestru? Dupa ce-ti raspunzi la toate aceste intrebari si la cele adiacente, care inerent vor scoate capul, intreaba-te si daca te-a inselat. Si lasa lucrurile acolo unde sunt acum. Incearca sa-i acorzi in viitor sotiei tale aceeasi atentie iubitoare pe care ti-o acorda ea. Vei vedea ca niciodata nu vei avea de ce sa-ti mai faci griji. Totdeauna, dupa colt, exista un altul-profitor sau nu- care va stii s-o faca pe sotia ta sa se simta speciala. Remediul e simplu. Fa-o tu sa se simta asa si un altul nu va avea nici o sansa. Adu-ti aminte ca o femeie nu e niciodata doar sotie si mama. In primul rand e femeie, cu nevoi si asteptari. Ca merita mai mult decat orice alta femeie, pentru ca e sotia ta. Si vrea sa ii arati asta. Daca o faci si ea tot cauta altceva, chiar numai subiect de conversatie, e o problema cu ea.
Eu sper din suflet sa va rezolvati problemele si sa fiti fericiti pana la adanci batraneti.
Raspunde
2
alinelus77
acum 14 ani
Va multumesc pentru sfaturi
Eu sunt constient caci ceea ce am inceput sa fac va duce poate la raceala intre noi. Din acei doi care nu se prea certau am ajuns doi care se cearta zilnic. Eu sunt genul de om pentru care casnicia este sfanta iar gandul cum ca m-ar fi inselat imi provoaca o frustrare crunta stiind ca eu i-am fost fidel din toate punctele de vedere. Nu tolerez minciuna in cuplu. Daca ar fi calcat stramb as vrea sa aflu pentru a discuta situatia si sa vedem cum o rezolvam ca sa putem merge mai departe pentru ca avem un copil de crescut, pentru ca la mine termenul de divort nu exista.
Referitor la ce am facut eu pentru ea...ei, aici sunt sah-mat. Nu prea am facut nimic din cele enumerate mai sus sau cel putin cam rar, dar amandoi suntem constienti ca problema nu vine de la mine(sau doar de la mine) ci de la mama(si aici e o poveste luuunga de tot). Aproape de cand ne-am cunoscut locuim la mama care este o femeie destul de dificila iar in timp s-a acumulat la amandoi o stare de stres si conflicte destule intre noi doi si mama. Nu avem posibilitatea sa ne mutam asa ca...Mi-am luat chiar trimitere la psiholog pentru ca vreau sa fac cumva pentru a salva relatia
Raspunde
0

Psih. Catalina Dragulanescu
acum 14 ani
Alinelus, situatia pe care o descrii este destul de complexa si, din punctul meu de vedere, un raspuns din partea unui profesionist poate antrena destul de multe aspecte legate de intimitatea ta, depasind spatiul de confidentialitate al unui forum. Sunt multe lucruri in ceea ce spui care ar trebui abordate. Este clar ca odata ajunsi in aceasta situatie, ar trebui sa "puneti cartile pe masa" si sa discutati amandoi despre ce doriti fiecare de la relatia cu celalalt, sa-ti expui frustrarile si s-o incurajezi sa le marturiseasca si ea pe ale ei. Pana acum, ea a cautat cumva compania altor barbati (din motive ce ar trebui lamurite), iar tu "ai prins-o" si ai certat-o (lucru firesc, de inteles, dar care daca ramane asa va erodeaza relatia). Eu zic sa aveti o discutie calma si prieteneasca in privintele pe care le-am punctat mai sus si, daca nu va descurcati, sa apelati la sprijinul unui psihoterapeut. Fie in cuplu, fie separat. Fie ca sunteti din Bucuresti, fie ca nu, intrand pe site-ul Federatiei Romane de Psihoterapie - www.psihoterapie.ro - puteti gasi specialisti acreditati.
Toate cele bune !