.
Buna ziua,
Am observat ca doamna Delia Ciobancan are specializari internationale si in psihoterapie de familie si cuplu, asa ca imi fac curajul sa intreb si eu unele lucruri deoarece sotia mea zice ca din punctul ei de vedere trebuie sa mergem amandoi la un psihoterapeut. Motivul pentru care zice ea ca trebuie este ca in momentul in care ma enervez fac foarte urat. Strig cat pot de tare ( problema e ca strig foarte tare), iar cateodata nu strig ci imi descarc nervii altfel, mai exact imi vine sa sparg tot ce prind in cale, dar marele noroc e ca ajunge sa-i dau un pumn la o usa sau la un dulap dupa care jumatate de ora ma pun si stau pe un pat fara sa vorbes nimic cu nimeni, dupa care incep sa imi revin si incep sa ma comport normal fara nervi. Ingrijorarea cea mai mare e sa nu cumva sa ma scap sa o lovesc pe sotia mea, desi pana acuma nu s-a intamplat asa ceva. (la cat lovesc de tare un dulap sau o usa mie frica ca o sa rup cam multe oase daca se intampla sa lovesc o persoana chiar daca ar fi ca mine de mare nu mai vorbim de sotia mea care totusi e femeie).
Ar ajuta medicamentele? am experimentat acum 2 ani cu SedatifPC o pastila la 3 zile si parca eram mai calm, dar doctorita de familie a zis ca nu ma ajuta aceste medicamente ca totusi e putin una la 3 zile.
Am fost la un psiholog si a zis ca-s perfect sanatos.
Adevarul e ca am permis auto, stivuitor si lucru la inaltime, si de fochist ( adica pentru stivuitor si fochist am test psihologic in fiecare an)
Totusi este o problema grava?
Multumiri anticipate!
Adauga raspuns
Raspunsuri (19)
Marian1980
acum 13 ani
Buna ziua,
Am observat ca sunt doctori cu specializari internationale si in psihoterapie de familie si cuplu, asa ca imi fac curajul sa intreb si eu unele lucruri deoarece sotia mea zice ca din punctul ei de vedere trebuie sa mergem amandoi la un psihoterapeut. Motivul pentru care zice ea ca trebuie este ca in momentul in care ma enervez fac foarte urat. Strig cat pot de tare ( problema e ca strig foarte tare), iar cateodata nu strig ci imi descarc nervii altfel, mai exact imi vine sa sparg tot ce prind in cale, dar marele noroc e ca ajunge sa-i dau un pumn la o usa sau la un dulap dupa care jumatate de ora ma pun si stau pe un pat fara sa vorbes nimic cu nimeni, dupa care incep sa imi revin si incep sa ma comport normal fara nervi. Ingrijorarea cea mai mare e sa nu cumva sa ma scap sa o lovesc pe sotia mea, desi pana acuma nu s-a intamplat asa ceva. (la cat lovesc de tare un dulap sau o usa mie frica ca o sa rup cam multe oase daca se intampla sa lovesc o persoana chiar daca ar fi ca mine de mare nu mai vorbim de sotia mea care totusi e femeie).
Am fost la un psiholog si a zis ca-s perfect sanatos.
Totusi este o problema grava?
Multumiri anticipate!
Raspunde
0
Advertisement
Marian1980
acum 13 ani
Multumesc frumos de raspuns.
La medicul de familie i-am spus si a ras de mine. A zis ca am probleme cu autocontrolul asa ca nu medicamentul in sine ma linisteste ci faptul ca am luat o pastila. Nu cred sa aiba dreptate de data aceasta pentru ca la mine efectul se simte doar dupa cateva minute dupa ce iau pastila. Inteleg ce a vrut sa zica doamna doctor deoarece sora mea cand era mica si o durea capul ii trecea instantaneu indiferent ce medicament ii dadeam, inclusiv de la faringosept ii trecea instantaneu, asa ca am incercat si eu sa ma controlez mai mult si sa nu iau SedatifPC dar dupa 5 - 6 zile iar ma apuca nervii.
Cea mai mare ingrijorare e sa nu devin dependent de asa ceva sa am alte probleme in timp cu ficatul, inima sau alte organe mai importante. Momentan o sa incep iar sa-l iau cu speranta ca nu are efecte secundare si nu provoaca nici dependenta.
Multumesc inca odata!
Raspunde
0
Ionescu
acum 13 ani
Remediile homeopate nu contin substante chimice si nu contin decat doze materiale extrem de infime sau chiar inexiste (la dilutii mai inalte) din anumite plante sau alte substante. Substantele originale care pot fi toxice in sine, dar prin diluarea lor homeopata nu mai sunt prezente toxinele ci numai anumite "energii". Este ca si veninul de sarpe folosit ca antidot la muscaturi de sarpe, numai ca acesta este diluat extrem de mult ca nu mai raman decat cateva molecule.
Deci nu ai cum sa-ti otravesti ficatul cu remedii homeopate si nici sa devi dependent. Dar cu Sedatif PC nu ai cum sa te vindeci dupa parerea mea - ci numai sa ameliorezi starea.
Efect de autosugestie exista la orice pt. persoanele sensibile, dar nu atat de mare ca sa faca ce fac remediile homeopate si care actioneaza si la bebelusi si la animale si la plante.
Raspunde
1
Iuli
acum 13 ani
Asteptati sa va raspunda un psiholog, eventual doamna Ciobancan. Acest ionescu este un escroc care recomanda homeopatia ca vindecatoare pt orice.
Raspunde
2
Marian1980
acum 13 ani
Nu inteleg de ce consideri ca este excroc. Daca iti spun ca am facut otita de 2 ori in 2 saptamani si am ajuns la urgenta de 2 ori in doua zile cu tensiune de peste 180 la varsta de 30 de ani si am primit antibiotice pentru copi si eu am 120 de kg ce zici?
O sa incerc cam orice si in momentul in care o sa vad ca imi face rau ma opresc, deoarece alta varianta nu mai o stiu.
Raspunde
1
Marian1980
acum 13 ani
Apropo, presupunem ca ai dreptate. In acest caz spune-mi te rog cu a ajuns inscris pe un site de medici? Hacker nu-i ca de era stergea site-ul cu totul si ai fi avut dreptate daca ar fi zis ca nici un doctor nu ma poate vindeca decat daca ma duc la el si imi dadea toate datele de contact si asa mai departe.
Daca tie nu-io gasit leacul prin tratament homeopatic inseamna ca nu este bun? sau te pomini ca ai luat un tratament dupa ureche. Apropo ieri in piata de legume si fructe la o taraba erau ceva ochelari de vedere la 5 lei cu tot cu punga si ceva pastile de inima in cel mai ironic mod iti recomand sa dai o tura pe acolo sa vezi poate ti se potriveste ceva.
INAINTE SA ACUZI OAMENII TE-AS SFATUII SA TE GANDESTI BINE. DACA AI FI AVUT OCHELARII DIN PIATZA AI FI VAZUT CA A RECOMANDAT SA MA DUC LA UN DOCTOR HOMEOPAT NU SA MA DUC LA ALIMENTARA DUPA MEDICAMENTE PRESCRISE PE FORUM.
Raspunde
1
Iuli
acum 13 ani
Unde vezi ca e inscris pe un site de medici?! Asta e problema, ca NU e inscris (medicii inscrisi apar cu rosu) pentru NU a putut aduce nici o dovada ca este medic, ceea ce nici nu este judecand dupa ineptiile pe care le debiteaza incontinuu. Cred ca un om de la tara nu ar spune asa niste p***ai dpdv medical, asa cum spune el. Eu am crezut ca te astepti la un raspuns de la o persoana calificata, un medic sau un psiholog, sau macar un sfat de bine de la un om care a trecut prin asa ceva. Homeopatia o sa te ajute eventual placebo pentru ca problemele tale sunt de ordin psiholog sau poate psihic.
Oricum, daca ce ti-a raspuns acest individ consideri ca este satisfacator, imi pare rau ca am vrut sa te avertizez.
Succese
P.S: acquiescez la parerea dlui Enescu, mai jos.
Raspunde
2
adrianenescu
acum 13 ani
Auzi la omu''''! Ii trebuie medici specializati in strainatate pentru ''''boala'''' lui!
Auzi ''''barbate''''? Am impresia ca trebuie sa mai cresti un pic!
Cica daca da cu pumnul intr-o usa sau ceva, dupa aceea se-astampara!
Te doare! De-aia te faci cuminte!
Incearca sa dai cu capul de ceva tare sa se mai aranjeze rotitele si ai sa vezi ca-ti revii complet si ca prin minune, asa!
Sau roag-o pe sotie sa-ti f... una intre urechi cu o tigaie solida si sa vezi ce-ti revii !!!
Poate nici nu e nevoie sa o rogi!
Faci viata femeii un calvar fiindca esti tu frustrat de cine stie ce p***ai si ea sarmana suporta. Tu n-ai fost batut cand a trebuit mai!
Roaga pe cineva, ca poate gasesti si-ai sa vezi cum ''''te refaci''''; urgent!
Auzi ce problema are el: ii e frica sa nu cumva sa dea in sotie!
Nu ti-e rusine mai imberb bezmetic? Ce vina are femeia ca faci pe sonatul?
Esti prea incarcat, descarca-te baiete, dar altfel.
Tu nu ai nevoie de niciun psiholog; ai fost si ti-a spus ca n-ai nici pe dracu!
Ai nevoie de-o bataie buna si poate ti-o da cineva!
Auzi leule: inafara apartamentului, in public, esti tot asa rau, sau esti mielusel?
Poate ar trebui sa-ti faci si un control ORL fiindca de-aia strigi, ca sa te auzi vorbind!
Ai o satisfactie deosebita sa faci ''''show-uri'''' gratuite?
Iti place sa fii remarcat si cum te privesc vecinii dupa ce dai spectacole?
Mai fa asa si poate-ti vine vreo amenda pentru tulburarea linistii publice si te inmoi!
Sau sa vezi ce te inmoi de tot daca intr-o zi, se satura femeia aia de isteriile tale si te lasa frumusel, solo : sa vezi cum o sa ramai mut de uimire!
Vad ca te iei aiurea de lume deja si aici pe forum: ''''IULI'''' incearca sa-ti spuna ceva ce tu nu stii si dac n-ai inteles ce vrea sa-ti spuna, poti s-o scutesti de comentarii idioate.Mai cauta si prin alte parti sa vezi cum are ''''Ionescu'''' asta solutii pentru toate bolile. de la bataturi, si hemoroizi, pana la probleme cu capul cum ai tu.
Reseteaza-ti ''''Pentium-ul 1'''', da-i restart si-ai sa vezi ca merge!
O sa te iei si de mine,dar o sa gresesti si daca stam aproape, poate gasesc si un ''''tratament'''' pentru tine!
Raspunde
2
Marian1980
acum 13 ani
Nu am de ce sa ma iau de tine.
"Cica daca da cu pumnul intr-o usa sau ceva, dupa aceea se-astampara!
Te doare! De-aia te faci cuminte!
Incearca sa dai cu capul de ceva tare sa se mai aranjeze rotitele si ai sa vezi ca-ti revii complet si ca prin minune, asa!"
Fi impacat ca nu de la durere ma calmez ca asta-i problema ca dau si nu simt nici un pic de durere aia ma ingrijoreaza mai tare. Legat de ORL nu iti face griji ca aud foarte bine, asa ca partea cu strigatul nu stiu de unde vine asa tare. Legat de amenzi stai linistit ca din fericire sau nu stau la casa asa ca vecini sunt mai departe decat la apartament.
Nu este vorba de show-uri deoarece nu ma manifest de regula decat cand sunt mai putinti de fata adica sotia,mama, fratii si cam atat.
Partea cu datul capului de ceva tare si asezatul rotitelor nu merge ca ... am incercat odata inafara de un dinte nu a sarit nici o rotita. :)
Am ras bine de ceea ce ai scris asa ca mi-o trecut nervii pentru cateva zile :))
Raspunde
2
valicohai
acum 13 ani
Buna Marian!
Nu stiu de ce sau de fapt stiu, eu am impresia ca tu bei, consumi alcool si nu macar unul curat, ci p***ai din astea contrafacute de prin comert.
Eu altfel nu-mi explic starea ta de irascibilitate continua, aproape.
Poate esti o fire robusta si inca ''duci'', desi ai devenit dependent, inca nu esti constient ca acesta este motivul nervozitatii tale.
Te rog sa ma ierti daca gresesc dand cu presupusul, dar ''simptomele'' pe care le descrii, mie-mi spun ca asa stau lucrurile.
Dupa mine locuiesti undeva intr-un mediu rural, ai crescut de mic vazand practicat acest ''sport'' care la noi este sport de masa si abia ai asteptat sa cresti mare ca sa fii si tu un ''bun sportiv''.
Barbatilor le place ca dupa o zi de munca sa se auto-premieze cu vreo sticla de ceva, fiindca asa considera ei ca e corect, odata ce au facut ceva '' iesit din comun'' pe care nimeni nu-l mai face. In loc sa-si dedice timpul liber altor activitati mai utile, isi petrec dupa-amiezele ''libere'', fiindca ei au liber dupa ce vin de la munca, numai femeile nu au liber niciodata, consumand alcool si povestind nimicuri; pierzand timpul.
Daca te-ai amuzat pe ce ti-a scris lumea pe-aici, iti recomand chiar sa inchiriezi filme, comedii, la care sa razi cu pofta si sa nu mai gasesti timp si chef sa ai iesiri nervoase.Fa sport, de exemplu; de care stii tu sa faci, alergare de exemplu, si ai sa vezi ca nu o sa mai fii asa nervos.
Vad ca esti destul de tanar si poate macinat de gandul de a schimba lumea asta stramba: nu-ti mai bate capul aiurea ca au mai incercat si altii si vezi care sunt rezultatele. Spun asta fiindca si neimplinirile si nedreptatea din jur, pot fi un motiv de frustrare.
Tot fiindca esti tanar, ai putea sa te uiti cu alti ochi la sotie, care presupun ca si ea este tanara si chiar daca nu o mai vezi ca la 18 ani, incearca sa te uiti totusi ca atunci. Nici tu nu mai esti crai ca la 20 si poate ai facut burtica (de la berica--asa de dragul diminutivelor!). Vezi ca ea este posesoarea unui calmant foarte puternic si eficient.
Daca cumva n-o mai placi, fiindca s-a schimbat putin in urma vreunei nasteri sau datorita trecerii timpului ori fiindca i-ai mancat zilele, afla ca nu exista femei urate, ci numai barbati lipsiti de imaginatie!!
Incearca toate astea si n-o sa mai fie nevoie de ''ieterventia binevoitoare si dezinteresata a dr. IONESCU''!
Succes!
p.s. Este sfatul unui barbat, asa ca ia-l ca atare!!
Raspunde
2
Marian1980
acum 13 ani
Daca fiecare om din lumea asta ar bea intr-o saptamana cat beau eu intr-un an atunci s-ar desfinta toate fabricile de alcool din lume. Cele 5 sau 6 beri si o sticla de vin cat se aduna la mine intr-un an nu are legatura cu asa ceva si nici pe departe de ceea ce este la tara si nici oameni betivi nu am vazut in jurul meu. Pe langa toate astea nu imi amintesc sa fi zis ca imi urasc sotia sau ca nu-mi place de ea si cu atat mai putin ca o bat. Daca ai fi citit mai atent ai fi vazut ca nu scria asa ceva si grija mea era sa ma calmez inainte sa-i fac rau.
Sincer sa fiu nu va cunosc pe nici unul de aici si sansele sa ne intalnim candva in viata asta sunt de unu la un milion asa ca nu va inteleg de ce va luati asa tare de dr. Ionescu. Care din voi i-l cunoasteti personal? daca il cunoasteti si este asa cum ziceti de ce nu luati legatura cu administratorul de site sa-i stearga contul.
IN DEFINITIV SI LA URMA URMEI DISCUTIA ASTA A CAM LUAT-O PE MALAINA ASA CA NU MAI ARE NICI UN ROST, VA SPUN ASTA PENTRU SINGURUL FAPT CA NUMAI INJURATURILE CA LA USA CORTULUI MAI LIPSESC. DACA NU AVETI UN DE DAT UN SFAT BUN MAI BINE VEDETI-VA DE OALELE VOASTRE.
PA SI PUSI SI LA REVEDERE
Raspunde
1
adrianenescu
acum 13 ani
Omule las-o balta cu p***aile astea: nu vezi ca esti confuz?
Nu spui singur ca :''Ingrijorarea cea mai mare e sa nu cumva sa ma scap sa o lovesc pe sotia mea, desi pana acuma nu s-a intamplat asa ceva. (la cat lovesc de tare un dulap sau o usa mie frica ca o sa rup cam multe oase daca se intampla sa lovesc o persoana chiar daca ar fi ca mine de mare nu mai vorbim de sotia mea care totusi e femeie).''
Ce tot o dai la-tors?
Lumea chiar vrea sa te ajute cumva si nu-ti scrie nimeni in bataie de joc.
Vezi ca si din comportamente din astea se ajunge la ''stirile de la ora cinci'' (doamne fereste!)
In rest, bafta si sanatate!!!
Raspunde
0
Marian1980
acum 13 ani
Tocmai ca urmaresc stirile de la ora cinci. As vrea sa ma vad la televizor dar cu lucruri bune nu cu scandaluri sau mai rau cu politie.
Mersi de urari adrianenescu!
Raspunde
0

Psih. Delia Aldescu
acum 13 ani
Controlul psihologic ptr. ocuparea unui loc de munca este diferit de un control psihologic sau psihiatric cerut de client intr-o problema specifica. Daca in primul caz se aplica un test sau se urmareste daca sunteti competent d.p.d.v. psihologic ptr. ocuparea respectivului job, in al doilea caz se poate stabili un diagnostic si o anumita medicatie sau tehnica psihoterapeutica dupa un dialog, o anamneza in care se discuta despre cat mai multe lucruri despre aceasta agresivitate pe care o raportati, fiindca afland de cand se manifesta, frecventa, locul, cu cine, etc sunt sanse in a construi o ipoteza cat mai aproape de realitate si asta va ajuta la stabilirea interventiei.
As vrea sa mai adaug inca cateva amanunte ca sa fiu pe intelesul tuturor.
Cand se fac angajari ptr. un post de controlor de bilete vom avea un alt profil psihologic diferit de cel al unui post de asistent medical. Daca ptr. al doilea post avem nevoie de o persoana empatica, care sa asculte durerea, dorintele sau plangerile pacientului, in primul caz aceste calitati nu sunt bune la un controlor de bilete fiindca acesta ar avea cele mai putine amenzi date iar acest lucru nu ar servi fisei de post. Lista acestor masuratori psihologici poate continua.
Apoi, nu putem fi siguri ca toate merg bine in viata noastra psihica tinand cont de acel prim control psihologic asa cum in practica medicala testarea unei singure analize nu spune ca suntem sanatosi pe deplin.
Agresivitatea este o problema iar frica de a pierde controlul sau de a schimba tinta pumnilor are si ea un motiv intemeiat de ingrijorare. Privind sistemic problema voi da dreptate sotiei d-voastra si voi spune ca este nevoie de o psihoterapie de cuplu in aceeasi masura in care tinand cont de putinele date despre caz pot spune ca si o terapie individuala ar putea veni de hac.
Este de admirat ca sotia doreste sa participe si ea la rezolvarea simptomului d-voastra de agresivitate.
Asa cum este stiut, in spatele comportamentelor noastre fie ele simptome sau nu, exista o cauzalitate circulara iar motivele aparitiei si intretinerii agresivitatii pot fi diverse. Analiza relatiei de cuplu, a trecutului personal, al altor sfere de activitate si interelationare va putea elucida problema.