.
am 24 de ani si am o relatie de 1 an si jum...stam impreuna de aproape cand ne am cunoscut....este un tip f intelegator si saritor si respectuos, dar.....nu poate scapa de fosta lui prietena...in sensul ca aceasta e plecata din tara si se mai aud o darta la 2 luni...sau cand vine ea acasa o suna fara ca eu sa stiu...s a intamplat de 3 ori pana acum si nujtiu cum sa i o scot din cap...mi a promis ca nu mai face, dar, stiti si voi cum sunt barbatii...peste o luna cica vine iar acasa ea...si stau intr un stres continuu...eu il iubesc si se vede ca ma iubeste si el si mi spune ca nu e nimik intre ei, doar o prietenie...dar dc se ascund de mine?
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psih. Marcu Ioana-Corina
acum 12 ani
Stimata Isabela,
Evident situatia de fata iti creeaza o stare negativa de stres ceea ce te afecteaza. Si totusi, exista cupluri care dupa incheierea relatiei decid sa ramana prieteni. Exista si altele, care au tendinta de a se reintalni pentru ca simt nevoia sa se revada, sa rediscute aspecte din relatia lor ramase nerezolvate.
Ideea este, ca pentru inceperea unei alte relatii de cuplu, fiecare "fost partener" are nevoie de o perioada in care sa fie singur, sa-si regaseasca identitatea, sa-si vindece eventualele rani si sa traiasca ceea ce in psihoterapie se numeste "perioada de doliu". Daca iubitul tau nu a trecut prin aceste etape este foarte probabil ca incercarile de recontactare ale fostei iubite sa simbolizeze nevoia sa de rezolvare a problemelor ramase nerezolvate dintre ei doi.
Iti recomand sa ii comunici ceea ce simti tu in legatura cu aceasta situatie, cum te afecteaza insa fara a-l blama sau judeca. Mentine discutia la a vorbi despre tine si sentimentele tale. Daca este preocupat, deschis si disponibil in relatie cu tine, va intelege mesajul tau. Daca nu, ce te mentine in relatia aceasta?
In masura in care doresti sa te clarifici mai mult, iti sugerez sa apelezi la un terapeut care sa te ajute.
Cu stima,
Ioana-Corina Marcu,
Consilier Psihologic - copil, adult, cuplu, familie
nr. tel. 0754/024.213;
email - [email protected]