.
Buna ziua, am o problema care ma macina mai bine de o luna si din cauza aceasta sunt deprimata...sunt intr-o relatie deja mai bine de jumate de an, mi-am gasit jumatatea mea care ma face sa ma simt cea mai fericita femeie din lume, insa este o problema pe care nu stiu cum sa o rezolv. Anterior partenerul meu a trecut printr-o relatie care i-a provocat multa suferinta si durere si cind a decis ca relatia respectiva nu merge si este timpul sa-i puna capat era tirziu deja deoarece partenera sa ramasese insarcinata.A decis ca de dragul copilului care vine este dator sa incerce sa salveze relatia si sa-si intemeieze o familie.De la inceput era bine,parca incepuse sa amelioreze situatia,insa dupa nasterea copilului totul a revenit la situatia anterioara si mergea din in ce mai rau, astfel ca s-a ajuns la despartire.
Cind am facut cunostinta cu actualul meu iubit era despartit de un an de zile,mi-a povestit tot trecutul sau si la inceput l-am refuzat, insa deoarece este o persoana care daca isi propune ceva obtine cu orice pret m-a cucerit si a facut sa-l iubesc si sa-l accept cu toate ca are un copil. Problema este ca inca nu le-am spus parintilor mei despre aceasta cu toate ca el a insistat de la inceput sa vorbim cu ei,insa mie imi este frica de reactia lor,ma gindesc ca nu vor accepta sa-mi unesc destinul cu el din cauza copilului.
Din cauza secretului respectiv am cazut intr-o depresie, nu vreau sa-l pierd pe iubitul meu pe care il iubesc la nebunie, el este ceea ce am asteptat toata viata mea si totodata nu vreau sa ma cert cu parintii mei deoarece ii iubesc enorm si nu as putea sa fiu fericita stiind ca ei sunt suparati pe mine. Nu stiu cum sa procedez, cum sa le spun despre trecutul iubitului meu si sa-i fac sa inteleaga si sa-l accepte asa cum am facut-o eu. In fiecare zi ma gindesc la situatia respectiva si cum as putea sa o rezolv, iubitul meu sufera si el cind ma vede in ce stare sunt....mereu trista...fara dispozitie...nu am chef de nimic....chiar si in relatia cu el am devenit mai rece cu toate ca nu-mi doresc acest lucru....Va rog sa-mi dati un sfat cum sa procedez.
Va multumesc anticipat...
Adauga raspuns
Raspunsuri (14)
Oana
acum 13 ani
Cu totii avem nevoie sa fim intelesi si inteleg tristetea ta. E greu sa te imparti intre familia actuala, parintii tai si familia cre poate va lua fiinta ulterior, cu barbatul pe care il iubesti. Parerea mea este ca iti este teama sa le spui parintilor tai despre trecutul iubitului tau pentru ca ii cunosti destul de bine si stii care ar fi parerea lor. Daca stii asta, inseamna ca trebuie sa stii si motivul pentru care ei nu ar fi deacord, si anume pentru ca ei isi doresc ce e mai bine pentru tine, pentru ca vor ca viata ta sa fie mai usoara. Nu e ea de fel usoara si o povara in plus pentru tine va fi greu de suportat si pentru ei, pentru simplul fapt ca te iubesc si vor ce e mai bun si sigur pentru tine.
Barbatul pe care il iubesti este un barbat responsabil. A luat o decizie la vremea respectiva..buna pentru copilul de care era responsabil si si-a asumat raspunderea. Sunt convinsa ca iubeste acel copil foarte mult, iar tu trebuie sa fii preagatita sa il iubesti la fel de mult. Pentru ca el a vrut sa le spuna parintilor tai adevarul, asta denota iarasi responsabilitate si respect pentru parintii tai si pentru tine. Arata ca e serios si ca vrea sa fie sincer cu cei din jur.
Sfatul meu este sa il asculti. Este un barbat matur, cu o gandire matura si cred ca parintii tai au o respecte acest lucru, chiar daca la inceput o sa le fie greu. Parintii in general apreciaza sinceritatea copiilor si capata mai multa incredere in ei. Sunt convinsa ca si ei, la fel ca si iubitul tau, vad tristetea ta si sunt sigura ca ii doare, ca nu te pot ajuta. De multe ori, cam in 90% din cazuri, lucrurile pentru care ne ingrijoram nu se intampla. Acorda-le un pic de credit parintilor tai, un pic de incredere.
Daca ai sa le spui, sunt sigura ca o sa se supere, dar sunt sigura ca nu o sa dureze foarte mult. Voi doi o sa le explicati situatia si cel mai bine, parerea mea, este ca sa nuva certati cu parintii vostri. Au sa inteleaga situatia asa cum ai inteles-o si tu. Adu-ti aminte ca si tu l-ai respins cand ai aflat ca are un copilas, si totusi...Fiecare om are dreptul la sansa si parintii tai au dreptul sa stie ce se intampla cu viata ta. Daca le spui o sa le arati dragostea pe care le-o porti, respectul, increderea si aprecierea ca tin atat de mult la tine incat sa se supere pe tine, sa te certe si apoi sa te ierte.
Nu trebuie sa iei sfatul meu si sa actionezi asa cum zic eu. Dar poti sa te gandesti. Sufletul tau e foarte important. Tristetea te opreste sa te bucuri de viata, de dragoste, de apreciere, te inchide. Nu stiu cati ani ai dar sunt sigura ca arati cu 20 de ani mai batrana din cauza tristetii si ingrijorarii!
Dumnezeu sa te intareasca si sa te ajute!
Raspunde
0
Advertisement
Iuli
acum 13 ani
Nu inteleg...de ce ar trebui ei sa se supere ca iubitul tau are un copil? Adica il doreau virgin sau cum? In primul rand ai 27 de ani, nu 17, ca sa faci ce iti spun parintii tai. Intr-al doilea rand parintii tai in mod normal isi doresc un singur lucru: ca fiica lor sa fie fericita! Si daca ea e fericita alaturi de un fost puscarias care se comporta foarte frumos cu ea si o iubeste, ei ar trebui sa il accepte. Apoi, inca o data, care e problema daca are un alt copil? Ok el a facut o tampenie facand un copil intr-o relatie care si asa scartaia. Oricine stie ca un copil indeparteaza partenerii intr-o anumita masura si un copil nu va fi niciodata un lipici pt o relatie. Insa de aici si pana la a nu-l accepta pt asa ceva e cale lunga. Hai sa o luam altfel. Daca tu te-ai fi casatorit, ai fi facut un copil si acum ai fi fost tu cea divortata si cu copil care incearca sa isi refaca viata, parintii TAI nu si-ar dori ca tu sa gasesti pe cineva cumsecade? Atunci de ce sa il condamne pe el pentru acelasi lucru?
Sincer iti faci probleme degeaba. Daca el e un om cumsecade il vor accepta si cu 5 copii si fara o mana si oricum. Cel putin asa ar trebui. Iar tu tot ce faci acum este sa il indepartezi de tine prin starea ta psihica total nejustificata. In plus, banuiesc ca esti pe banii tai, esti majora si vaccinata, nu cred ca ai nevoie de acordul lor pt a te casatori! Ai nevoie strict de sprijinul lor, pe care sunt sigura ca ti-l vor acorda. In alta ordine de idei, relatia dureaza abia de 6 luni. Sper ca nu te gandesti sa te casatoresti cu el mai curand de un an si ceva, mai ales ac***a in vedere situatia. Daca mergi la parintii tai si le spui ca el mai are un copil si ca vrei sa te casatoresti cu el, chiar ca nu cred ca vor fi incantati pt ca ar fi foarte curand si nu isi doresc un esec pt fiica lor. Mergi, spune-le ca el mai are un copil, vezi cum se inteleg, ai rabdare inca vreo 2 ani si daca totul merge ok, sunt convinsa ca vor accepta si sa va casatoriti. Pana la urma nu e nici o graba, nu? :)
Raspunde
0
niusik
acum 13 ani
Merci mult pentru incurajare si pentru sfaturi, pentru mine sunt importante acestea avind in vedere ca nu pot discuta cu nimeni despre aceasta..ma simt mai bine acum ca am spus ce aveam pe suflet...
Raspunde
0
PSH Ioana Panculescu
acum 13 ani
In primul rand fii sincera cu tine!
Nu el te-a facut sa-l iubesti ,tu ai inceput sa-l iubesti si recunoaste asta
Pe de alta parte un copil este un copil si trebuie respectat si crescut ca atare.
Problema care o ai tu cu parintii tai nu are nici o legatura cu relatia acesta care te face fericita
De fapt care e problema reala?
Raspunde
0
niusik
acum 13 ani
Desigur ca am inceput sa-l iubesc avind in vedere faptul ca se poarta cu mine cum nu a facut-o nici un barbat pina acum. Problema este ca fiind unika fiica la parinti si nefiind casatorita pina acum ma gindesc ca parintii mei vor accepta cu greu sau vor fi impotriva sa-mi intemeiez o familie cu un barbat care a fost casatorit si are un copil, cu toate ca copilul este cu mama sa.
Pina acum am avut o sustinere enorma din partea parintilor si sunt atasata de ei, poate si din cauza asta imi este frica sa le spun, nu vreau sa fiu certata cu ei si sa le pierd increderea, insa totodata nu vreau ca ei sa-l urasca sau sa se poarte indiferent cu iubitul meu si sa-l pierd.
Raspunde
0
Psih. Ioana Panculescu
acum 13 ani
cu cat o lungesti mai mult cu atat sentimentele de vinovatie vor creste in intensitate
Raspunde
0

Psih. Delia Aldescu
acum 13 ani
Lupta care nu-ti da pace si care iti consuma atata energie este in interior. O lupta dusa intre iubirea pe care o porti pentru acest barbat si imaginea pe care o ai despre parintii tai, pe care in gandurile tale ii vezi nemultumiti sau criticand comportamentul iubitului tau sau fiind in dezacord cu preferinta ta pentru acest barbat.
Habar nu ai cum va fii in realitate.
Nu stiu cum vei proceda si nici tu nu stii inca, dar ceea ce stiu este ca, cu cat vei lasa sa treaca mai mult timp pana in momentul in care il vei prezenta parintilor tai, prapastia dintre realitate si gandurile tale nocive vor dezvolta o depresie sfasietoare.
Si stau si ma gandesc, cum ii vei putea convinge pe parinti ca esti fericita alaturi de acest barbat cand ei nu se vor intalni cu fata pe care o cunosc? Vor intalni o fata dezamagita, neicrezatoare, pierduta si nesigura.
Se pare ca ai facut tot posibilul pana acum sa poti sa dovedesti iubitului si parintilor tai ca dragostea ta nu este puternica si nu poate invinge obstacole. Crezi ca mai ai nevoie de ea? La ce crezi ca o sa-ti foloseasca acest fel de iubire?