.
Sfatuiti-ma cum sa-l conving pe sotul meu sa mearga la psiholog! De 3-4 ani s-a schimbat, critica pe toata lumea fie si o persoana necunoscuta, ofteaza, are schimbari de dispozitie... acum vrea sa faca echocardiografie pentru ca, spune el,are ceva la inima. Eu banuiesc ca acel "ceva" se datoreaza starii de incordare pe care o are aproape in permanenta. Niciodata nu-i multumit de ce are si cat are, mereu imi spune ca el o sa moara repede, ca parintii lui sunt batrani si vor muri (da parca nu toti vom muri candva) - si socrul meu a facut tratamente pentru astfel de manifestari (am aflat recent acest lucru). Dupa ce vine de la serviciu mananca si sta in pat pana a doua zi dimineata. S-a ingrasat foarte mult dar degeaba ii explic ca ar trebui sa faca miscare. Spune ca o sa faca miscare dupa ce o sa mai slabeasca ceea ce mi se pare o aberatie.
Va rog sa ma indrumati cum sa-l conving sa vada un psiholog!! Incep sa cad si eu fizic si moral! Cei din jurul meu nu ma ajuta, soacra-mea ii tot recomanda "n" medicamente pe care le-a luat socrul meu, il trimite sa-si faca EKG-uri, analize, raze la plamani, etc... Efectiv am impresia ca ma lupt cu morile de vant.
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)

Psih. Roxana Olaru
acum 11 ani
Buna seara,
Intr-adevar din ceea ce descrieti dvs situatia este un pic mai complicata. Depinde foarte mult de persoana in care are el incredere si de recomandarile pe care le urmeaza. Atata timp cat refuza sa isi accepte conditia va refuza si posibilitatea unei vindecari. Are nevoie de multa sustinere si incurajari pentru a isi infrunta temerile si nu numai.
De asemenea, si pentru dvs devine extrem de dificil. De multe ori partenerii apeleaza primii la ajutor de specialitate si devin, in unele situatii, un exemplu.
In unele cazuri se poate lucra cu amandoi, partenerul/a fiind suportul de care au nevoie pentru a prinde curaj sa isi lucreze problemele.
Daca sunteti din Bucuresti ma puteti contacta cu incredere.