.
Am 21 de ani si totul a inceput cu un ganglion inflamat la gat cam de marimea unui bob de orez...m-am speriat va dati seama primul meu gand a fost ca am ceva foarte grav am fost la orl a mi-a facut exudat faringian si nimic si ganglionul inflamandu-se in urma unei infectii netratate corect...apoi a inceput o durere pe partea stanga a capului cu tot cu ochiul stang a durat in jur de 2 saptamani la fel primul gand ca am ceva la cap am facut radiografie la sinusuri apoi inclusiv un CT cerebral in care mi-a gasit microcalcificari dar neurologul a spus ca este normal...dupa episodul acesta au inceput durererile in piept si continua senzatie de lipsa de aer am avut chiar si un atac de panica...am fost la cardiolog mi-a facut ekg mi-a spus ca e bun mi-a dat panangin si xanax...durerile au continuat si cateodata ma intepa in zona coastelor atat de puternic incat nu puteam sa respir...am uitat sa precizez ca si vederea mi-a fost afectata in aceeasi perioada si am asociat-o ca si cum as avea o boala -0.50 la ochiul drept si -0.75 la cel stang...am facut analizele la sange unde mi-a iesit ASLO 800 si normal trebuia sa fie sub 200...mi s-a spus sa fac modalmin, inca nu am inceput tratamentul..am fost din nou la cardiolog pentru ca durerile in piept si senzatia de lipsa de aer le am non-stop mi-a facut eco doppler si la fel normal...mi iesit o tahicardie sinusala probabil datorita fricii mele de a nu avea ceva la inima...am fost si am facut ecografie generala abdominala medicul exprimandu-se ca am organele de invidiat...apoi raza la plamani unde medicul mi-a spus ca nu au nici un strop de suferinta plamanii...mi-a dat pastileȘ midocalm o crema antinflamatoare si un antibiotic care la fel este pentru inflamatii...am inceput sa le iau nu simt nici o schimbare...Rog sa imi raspunda un domn doctor daca se poate ce ar trebui sa mai verific la ce tip de doctor sa ma duc? Psiholog? simptomele mele sunt reale nu sunt nebun!!! Am durere in piept cand respir adanca pentru ca am senzatia de lipsa de aer trebuie sa casc ca sa simt ca am inspirat destul oxigen...ma doar venele de la gat la spate...ma doare mana stanga cateodata pana in varful degetelor simt durerea...ma dor coastele in special daca stau ceva mai mult timp pe un scaun...mi se usuca buzele, am senzacii de raceala in zona pieptului cateodata ca si cum m-ar stropi cineva cu apa rece...sa fie din cauza ASLO-ului marit? ...
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 9 ani
Ionutz1993, inteleg ca iti este foarte greu cu aceste simptome foarte intense de anxietate si panica! Intr-adevar pentru cel care traieste un atac de panica este foarte dureros, este ca un fel de cutremur in corp. Psihoterapia cognitiv-comportamentala este foarte eficienta in tratarea tuturor formelor de anxietate (panica, fobii, stres-posttraumatic.
Mai multe detalii despre tratamentul panicii poti citi pe site-ul Psihoutil:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
Si problemele de respiratie, hiperventilatia se poate trata prin tehnici de respiratie abdominala (diafragmatica), tehnica pe care o inveti tot in cabinetul unui psihoterapeut.
Respiraţia prea intensă are drept rezultat scăderea nivelului de dioxid de carbon, iar respiraţia prea lentă are ca efect creşterea acestuia. Pentru organism este cel mai benefic să existe un echilibru între cantitatea de oxigen şi dioxid de carbon din sânge. În cazul hiperventilaţiei, cantitatea de oxigen din sânge este mai mare şi acest lucru are o serie de consecinţe negative:
- Îngustarea anumitor vase de sânge – se diminuează mai ales fluxul de sânge spre creier
- Intensificarea aderenţei hemoglobinei la oxigen – oxigenul se desprinde mai greu şi nu ajunge să fie utilizat de către celule.
- În mod paradoxal, chiar dacă hiperventilaţia presupune un aflux mai mare de oxigen, celulele din anumite zone ale creierului şi corpului primesc o cantitate mai mică de sânge şi oxigen.
Rezultatele pot fi:
Ameţeală;
Stare de confuzie;
Vedere înceţoşată
Intensificarea ritmului cardiac;
Senzaţia de sufocare;
Amorţeală şi furnicături în extremităţi;
Mâini reci şi umede;
Rigiditate musculară;
Incapacitatea de a respira cu uşurinţă.
Deși simptomele sunt foarte neplăcute, stai linistit și nu iți mai imagina tot felul de scenarii catastrofice, deoarece, hiperventilaţia nu este periculoasă, organismul are mecanisme de protecţie foarte eficiente!
Problema se poate trata prin câteva ședințe de psihoterapie. Poți ȋnvăța să iți monitorizezi ritmul respirator și să ȋți ȋnlocuiești respirația toracică (greșită) cu respirația abdominală (corectă), astfel ȋți vei echilibra respirația și te vei simți mai bine.
Așadar, modul în care respirăm este extrem de important şi influenţează starea noastră de bine. O respiraţie adâncă şi regulată este specifică unui organism calm şi relaxat, o astfel de respiraţie este incompatibilă cu agitaţia şi stresul. După perioade lungi de stres cronic ajungem să respirăm tot timpul mai alert, mai sacadat, fără să ne dăm seama iar echilibrul trebuie restabilit.
Un exemplu de exercițiu pentru respirația completă, găsești ȋn site-ul Psihoutil sau accesând acest link:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/tehnica-respiratiei-complete/
Despre relaxare poți citi aici:
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/relaxare-training-ul-autogen/
Sper ca aceste explicații să ȋți fie utile. Dacă te pot ajuta și cu alte informații, ȋmi poți scrie aici sau pe mail-ul personal.
Multă sănătate!
Psih. Gabriel Pirvan
Mail: [email protected]
Tel.: 0764.443.184
www.psihoutil.ro