.
Buna ziua. Am 23 de ani si in urma cu 3 ani odata cu inrautatirea starii de sanatate a mamei, au inceput episoadele depresive, pe care eu le vedeam sub forma unui comportament obisnuit, ac***a in vedere stresul facultatii, stresul legat de mama si de sora mea de care trebuia sa am grija. Ideea este ca pana in octombrie 2010 eram epuizata mereu, indiferent de cat dormeam, insomnie sporadica(nu era constanta, dar nici dupa un anumit pattern), nemultumire fata de sine si tot ce reprezenta viata mea, nesiguranta cu privire la viitor, stima de sine scazuta, lipsa de apetit sexual, auto-excludere din cercurile sociale pe care le frecventam pana atunci, dorinta acuta de a sta in casa si de a nu iesi, dorinta de a nu intalni persoane cunoscute pe strada(caz in care simteam o jena imensa si doream ca intrevederea sa fie cat mai scurta posibil), probleme de memorie(mici si dese uitari). In octombrie 2010 mama a murit iar simptomele descrise anterior au inceput sa se agraveze pana in punctul in care mi-am dat seama ca ceva nu e in regula cu felul in care gandesc. Cercetand diversele materiale pe care le aveam la dispozitie, am realizat ca pana la moartea mamei aveam depresie de lunga durata iar evenimentul declansator al depresiei cronice a fost moartea ei(sunt constienta ca este o mare probabilitate ca eu sa gresesc deoarece nu am confirmarea unui specialist). Ajunsesem sa ma invinovatesc de moartea mamei, sa am crize de plans necontrolat cel putin una pe zi, sa fiu foarte nervoasa pe cei din jur si pe mine, sa nu mananc cum trebuie(am slabit 10 kg ca urmare), sa am insomnie in fiecare seara(dormeam cca 4 ore pe noapte cel mult), sa am cosmaruri groaznice legate de mama si sora mea atunci cand reuseam sa dorm(plans in somn, trezire cu transpiratii reci, nu mai stiam daca visul e chiar un vis sau e realitate deoarece mama aparea in vis vie si eu stiam ca e moarta, dar acceptarea venea destul de repede), lipsa puterii de a concentra atentia asupra unui lucru mult timp (indatoririle de la serviciu), lipsa ambitiei si a dorintei de a munci, sentimente contradictorii de manie si intelegere, vinovatie, ganduri de suicid(nu vroiam neaparat sa imi sfarsesc eu viata dar mi se parea ca daca ceva s-ar intampla si eu nu as mai fi, m-as simti mai bine, m-as simti mai usurata, ceilalti ar fi mai fericiti etc si nu deseori mi-am dorit moartea verbal). Ce ma debusoleaza acum e ca de 1 luna ma simt mai bine: sunt mai calma, nu mai am cosmaruri(am luat 2 saptamani tratament homeopatic: ignatia ch 200) iar de 1 saptamana pot sa spun ca am avut zile bune in care am fost fericita cat de cat; viata sexuala s-a imbunatatit dramatic(de la o data la 2-4 luni la 1 data la 2 zile), adorm mult mai repede(aprox 30 min), sunt mai multumita de ce ma inconjoara chiar daca nu neaparat de mine(lucru care de altfel nici nu ma mai streseaza asa mult in sensul ca mi-am acceptat defectele si mi-am recunoscut calitatile, nu in total dar ajung si acolo). Mentionez ca nu am vrut sa apelez la un psiholog/psihiatru(pt ca cel din urma prescrie medicamentatia) deoarece resursele mele economice nu erau si nu sunt, de altfel indestulatoare incat sa-mi pot permite asa ceva. Ma bucur dar ma si ingrijoreaza ca ma simt ca la 180 de grade fata de cum am fost o perioada lunda de timp(aprox 3 ani). Am citit si pe forum despre depresia bipolara si imi este frica sa nu prezint si eu simptome prin aceasta revenire a mea. Astept sfaturile si comentartiile voastre.
Adauga raspuns
Raspunsuri (8)
Iuli
acum 12 ani
Tulburarea bipolara se caracterizeaza prin alternarea perioadelor de depresie ca cea descrisa de dvs (insa nu atat de indelungate) cu episoade maniacale caracterizate printr-o stare de euforie, de veselie generala, cateodata ras incontrolabil, logoree, practic invers fata de perioada depresiva. Apoi se revine la o perioada de normalitate, urmata, din nou, de episoade maniaco-depresive. Din cate inteleg nu ati avut nici un episod maniacal, astfel ca banuiala este cea a unei depresii profunde. Nu stiu insa sa va explic revenirea miraculoasa in ultima perioada. Nu ar fi totusi rau sa consultati un psihiatru si va aduc 2 argumente in acest sens: 1. Nu va obliga absolut nimeni sa urmati sfatul medicului si tratamentul prescris, dar veti avea parte de un consult de specialitate. 2. De multe ori depresiile netratate (psihiatric sau psihologic) au recaderi in situatii dificile, de stres emotional, profesional, de sarcina, de alaptare, de schimbare a locului de munca, de boala etc. De aceea este bine sa mergeti la radacina situatiei si sa o tratati profund, nu superficial, ca sa nu existe recaderi sau efecte secundare (cum ar fi starile de anxietate, atacurile de panica, etc.)
Sanatate multa!
Raspunde
0
Advertisement
andreeapn23
acum 12 ani
Multumesc mult pentru lamurire si onestitate. Voi lua in calcul optiunea consultului unui psihiatru si voi reveni cu noutati.
Raspunde
0

Psih. Paraschivescu Carmen
acum 12 ani
Inclin sa cred ca nu e vorba de un episod maniacal, asa cum banuiesti tu, ci ca toate astea sint semne ca Depresia vrea sa te paraseasca, si cel mai bine e sa o lasi sa plece decit sa gasesti explicatii cum ca ar vrea sa se "ascunda".
Daca hotarirea ta e ferma si nu vrei sa apelezi la un psiholog sau un psihiatru, poate e bine sa descrii aici mai pe larg daca manifestarile noi sint de natura sa te ingrijoreze in mod real. Daca iti e comod in postura asta, cu noile manifestari, e posibil sa fie, cum ziceam mai sus, iesirea din depresie. Daca manifestarile sint de natura sa te deranjeze pe tine sau pe altii prin caracterul lor exagerat, atunci e cazul sa te apleci mai mult asupra lor si, cu toata retinerea ta, ar fi bine sa consulti un specialist.