.
Nu mai stiu ce sa fac...e Ajunul Craciunului, ar trebui sa fiu fericita si inconjurata de cei dragi, dar n-am pe nimeni...nu mai suport pe nimeni! As pleca de aici dar n-am unde, n-am cum...n-am prieteni, sunt o persoana foarte retrasa care nu are incredere in oameni, nu-mi place barfa si pentru asta nu sunt o buna candidata pentru o prietenie , nu am un prieten pentru ca am un defect din nastere....familia ma tine la distanta, parintii intotdeauna au tras mai mult spre fratii mei, ca eu ma descurcam singura, asa credeau ei....ii dadeau bani fratelui meu pentru tigari la 12 ani cand eu nici macar nu visam sa ies din casa, cu timpul s-a si drogat apoi a inceput sa faca tot timpul probleme, mereu era politia la usa noastra si tot pe el l-au sprijinit, l-au sustinut cu mai multi bani....eu mergeam la facultate si la lucru, dadeam toti banii in casa si ma aleageam cu 20 de lei la doua luni, si pe aia ii luau inapoi cu imprumut si nu-i mai vedeam. Fratele meu a intrerupt scoala in clasa a XI-a, nu lucreaza nici acum la 23 de ani, a venit acasa cu o fata, locuiesc impreuna la noi, mama i-a finantat din nou pentru avorturi etc....situatia e si mai rea, fratele meu bea, pune pariuri stupide cu gasca lui, asa s-a ales cu o tija in picior dupa ce prietenul lui nu a putut opri masina si i-a trecut cu roata peste femur...e de bine, are motiv sa nu lucreze...si tot eu sunt oaia neagra, sunt pe punctul de a termina a doua facultate, nu mai simt nici o bucurie in a o termina, orice fac eu nu o sa-i vad vreodata multumiti de mine, in schimb el e luna de pe cer....el si "cumnatica mea" de care nu pot spune un cuvant, ca mi-o reteaza repede mama, de parca aia ar fi fiica ei si eu nora....dimineata stau impreuna la cafea, tigara, barfa, eu cand incerc sa port o conversatie cu mama, se uita la televizor si ma ignora, imi dau seama de asta pentru ca atunci cand o intreb ceva e total absenta de tot ce vorbeam....cum nu aveam voie sa ies din casa, nu am prietene, sunt si foarte retrasa, conservatoare, pot spune ca m-am inchis in mine, in lumea mea ca doar asa imi pot oferi bucurie, imi place sa visez mult, sa citesc, sa desenez, sa ascult muzica....acum ca tot am ajuns aici recunosc ca de foarte multe ori m-am trezit vorbind singura, povestind ca si cu o persoana reala, si cand realizez....ma tem ca sufar deja de vreo boala psihica si mi-e teama s-o recunosc....si totusi intreb: nu e normal, asa e? Sa vorbesti singur, sa pretinzi in mintea ta ca esti altcineva, sa retraiesc visand cu ochii deschisi ceea ce vad pe ecran, ceea ce citesc in carti....m-am gandit de multe ori sa mor, nu am nici o valoare in viata, dar sunt lasa si chiar daca sunt singura aparent, lasand la o parte toti prietenii "imaginari", stiu ca cel putin o persoana e cu mine, ingerul meu ocrotitor si prin el, Dumnezeu!...Doar ei ma mai tin, daca maine cineva mi-ar putea argumenta, m-ar putea convinge ca ei nu exista, n-as ezita in a-mi lua viata....dar chiar daca pentru toti sunt doar o UMBRA, poate pentru Dumnezeu sunt ceva mai mult, vreau sa fiu normala, vreau sa am prieteni si o familie langa care sa ma bucur de toate....acum am doar credinta. Ajutati-ma sa devin normala! Va rog!!!!!!
Adauga raspuns
Raspunsuri (7)
catalina
acum 10 ani
draga mea, nu pot spune ca stiu prin ce treci, pentru ca nu am situatia ta. dar am trecut si eu printr-o depresie puternica si uite ca inca sunt aici, bucurandu-ma de luminite si de craciunul care vine acus acus. ESTI NORMALA, nu trebuie sa te ajute nimeni cu nimic, doar tu insati. eu sunt bolnava, am o boala care tot recidiveaza si ma sperie si sa enerveaza de mor. dar lupt cu ea, mai plang, mai rad, mai ma infurii, dar lupt. bun, rea, ai o familie langa tine, eu il am pe sotul meu, si ii sunt recunoscatoare lui Dumnezeu pentru asta dar nu am parintii si fratele aproape cum as vrea. sunt in alta localitate si astept sarbatorile sa ma bucur de prezenta lor. fii recunoscatoare ca ii ai si nu mai fa comparatii, fiecare le are pe ale lui, bune sau rele. imi dau seama ca e greu, si eu am trecut prin ceva similar dar Dumnezeu ne da doar ce putem duce. si cand nu mai putem, vine el si ne ajuta sa ducem. iesi afara, respira aerul rece care te va curata de ganduri triste, du-te in oraselul copiilor si razi cu copiii care se dau in calusei, fugi in centru seara si admira globurile imense de pe bulevard, imparte cu ingerul tau tot ce traiesti, bune si triste, uita-te in jur, sunt atat de multi oameni saraci, bolnavi, amarati, care ii multumesc lui Dumnezeu pentru ce au si lupta mai departe. probabil esti un pic depresiva dar, crede-ma, nici un depresiv nu-si ia examenele, asa ca nu te mai ingrijora, viata e grea dar frumoasa. suntem multi ca tine, am trecut prin perioade crunte mai toti... numai tu te poti scoate din starea in care esti, tu ai puterea de a te simti normala (desi eu ma simt un pic dusa cu pluta si nu-mi pare rau deloc:)). nimeni nu te poate ajuta sa simti ceva... asta e doar alegerea ta. esti desteapta, perseverenta, luptatoare, ai o familie alaturi (nu-ti fa griji, ei sunt acolo si asta e important, te vor ajuta daca vei avea cu adevarat nevoie, dar tu le-ai aratat ca esti puternica si ei pe percep ca atare, il favorizeaza pe fratele tau nu pentru ca e mai bun, ci pentru ca e mai slab). daca gandurile de sinucidere persista, du-te la un psiholog, te va ajuta, dar puterea e doar in tine. insist pe asta pentru ca e foarte important. cauta pe net filmul „the secret”. nu fac reclama, doar ca multor oameni le-a fost de folos. nu uita cel mai important lucru din lume: gandul devine vorba, vorba fapta, fapta comportament, comportamentul atitudine. daca parerea ta despre tine e ca nu meriti nimic, nu vei primi nimic. daca tu crezi ca ai si tu dreptul la fericire, ca oricine altcineva, atunci asta va fi, poate un pic mai tarziu, dar va fi. eu mi-am cunoscut sotul prin internet, de ce nu incerci si tu?
Raspunde
1
Advertisement
buna ingeras
acum 10 ani
Buna ingeras,
ar trebui sa spui mersi mamei tale ca nu s-a purtat asa cu tine ca si cu fratele tau caci alztfel ajungeai si tu ca si el !
Parintii fac atatea greseli cu copiii si cine este oare de vina la urma ca fratele a ajuns cum a ajuns ?
Parintii!
Si cine crezi ca va suferi cel mai mult pt. educatia gresita data fratelui ?
Tot parintii !
Roadele acestei educatii nu vor intarzia sa apara cu griji si probleme de sanatate la parinti de pe urma fiului rasfatat.
Daca erai si tu sp***a si te prefaceai ca nu te descurci singura - caci asta a facut fratele tau ca sa primeasca mila si ajutor - ai fi ajuns si tu acum ca si fratele tau.
Nu are rost sa te compatimesti si nici sa astepti aceleasi p***ai de la parintii tai ca si fratele tau.
Prin faptul ca ai fost puternica si independenta nu ai primit ceea primit fratele tau - spre binele tau !
Parintii fac mereu greseala sa-i suporte numai pe cei slabi si nu pe cei puternici si le fac rau de fapt in loc sa-i faca independenti si de sine-statatori. Iar pe cei puternici nu-i suporta deloc din cauza ca ei sunt siguri ca se descurca si singuri. A doua greseala, de care dai singura dovada.
Insa pt. starea ta sufleteasca negativa de acum ai nevoie de un remediu mangaietor. Scrie-mi un email pe yahoo la zane_bu_ne (elimina insa linutele din nume) si iti spun cum sa-l faci.
Raspunde
1

Psih. Cristina Nedea
acum 10 ani
Buna ziua, Elaviel!
Ajutorul cerut este dorinta unui om normal. Ceea ce vreti – prieteni si o familie - este ceea ce ne dorim fiecare. Mediul in care traiti nu va este prielnic. Cand nu gasim sprijin in interiorul familiei il vom cauta in afara ei. Nu incetati sa sperati. Si, valoarea fiecaruia este cu atat mai mare, cu cat, a dovedit ca a reusit sa treaca peste greutatile intalnite in cale.
Cateva sedinte la psiholog v-ar putea ajuta sa invatati sa va simtiti mai bine. Puteti beneficia de psihoterapie individuala in cadrul Clinicii Spirit Center. Detalii la adresa: http://spiritcenter.ro/
Mai jos, sunt doua link.uri catre doua povesti care va vor creste speranta ca poate fi si altfel. Astept feedback. Liniste si optimism!
http://spiritcenter.ro/2012/08/19/eu-responsabilul-vietii-mele/
http://spiritcenter.ro/2012/07/14/cat-de-mare-e-valoarea-ta-2/