.
Buna ziua!Ma numesc Andreea,am 21 de ani,sunt studenta si am postat aici pentru a va cere un sfat.
Eu si cu parintii mei avem de aproximativ 5 ani o relatie toxica pentru ca eu nu am mai suportat toate supararile,criticile,afirmatiile si amenintarile verbale pe care acestia mi le faceau,am incercat sa discut cu ei,sa le spun ce m deranjeaza,m-am comportat frumos cu ei,mereu am fost un copil cuminte dar nimic nu i-a multumit,nici macar sa ii iau cu lugu lugu,de aceea va rog sa mai imi spuneti ce optiuni as mai putea incerca pentru a imbunatati relatia dintre mine si ei,pentru ca pana si prietenul meu se intelege mult mai bine cu ei decat mine.Mentionez ca parintii mei au o relatie mai tumultoasa cu multe momente cand nu se respecta si se critica,contrazic,jignesc,iar altele cand sunt ok unul cu celalalt,ei o singura data au stat despartiti cand eram eu mica dar s-au impacat datorita mie care am plans dupa tata.
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psih. Stefania Budacu
acum 5 ani
Buna ziua, Andreea! Te sfatuiesc sa incepi psihoterapie cognitiv-comportamentala si terapie de dezvoltare personala, astfel incat prin schimbarile produse in tine, parintii tai sa nu mai aiba posibilitatea sa se "agate" de tine. Ei te cunosc foarte bine, dupa cum, de altfel, si tu ii cunosti pe ei; stiu cum sa te enerveze si sa te cicaleasca, ei stiu cum vei reactiona de fiecare data - repet, tine seama de ceea ce si tu stii foarte bine despre ei!! Pentru inceput, cand te ataca/critica/enerveaza, abordeaza un alt comportament decat cel avut pana acum! Ei stiu ca te enervezi? Atunci, fii calma - intra in camera ta sau iesi din casa, citeste, pune-ti castile pe urechi etc. Ei se "hranesc" cu nervii tai, iar tu le oferi de buna voie aceasta hrana. Opreste-te! Fii tu cea care iti hotarasti comportamentul, nu te mai lasa condusa si manip**ata! Gandeste-te mai mult la tine, la viata ta, la posibilitatile de a pleca de langa ei, cu burse, cu studii samd. Daca vrei sa mai discutam, ma poti contacta la adresa d email stef.budacu@ adresa_web_filtrata . Toate cele bune!