.
Sunt intr-o situatie similara cu a multor persoane de aici, ies dintr-o relatie de 3 ani de zile, o relatie in care m-am dedicat si am renuntat la multe, am facut multe compromisuri crezand ca asta e calea catre fericire si undeva aceste compromisuri imi vor fi rasplatite. Ne-am promis sa nu ne spunem decat adevarul, insa certurile cu el s-au transformat intr-o manip**are psihologica : "de ce nu ai spus asta, de ce nu esti sigura de asta..." si control permanent (imi verifica mailurile). Am renuntat la multe, inclusiv familia, care nu a sustinut relatia din motive religioase.
In ultimul an a reusit sa gasesca un motiv pentru a ma parasi (un motiv absurd, un om rational ar spune ca nu e un motiv serios). A reusit insa in acelasi timp sa ma faca sa ma simt prost, sa ma faca simt vinovata. Am trecut peste, l-am intrebat serios daca nu cumva as putea sa ii explic ce s-a intamplat cu adevarat, daca nu cumva as putea sa il conving sa se intoarca. Raspunsurile au fost ciudate diferite si de fiecare data insista ca e vina mea.
Sincer au trecut pentru mine 3 luni. Am intrat in ultimul an de facutate, sunt o persoana ambitioasa (sau cel putin eram) mi-am ales o tema foarte grea care ma pasioneaza, insa nu mai am nicio motiviatie, sunt obosita, vreau sa stau in pat sa dorm, pot si am reusit sa dorm un weekend intreg si simt ca as face asta in fiecare zi.
Uneori ma suna sau vorbeste cu mine, in aceste momente sunt in forma, ma tine tare, insa indata ce conversatia se incheie izbucnesc in plans, un plans amar...
Inainte locuiam cu familia acum toti au plecat, din mai multe motive, stau singura, mananc singura, dorm singura, ma trezesc la fel de singura. M-am uitat in jur sunt multe persoane, cu care as vrea sa mai vorbesc sa ma intalnesc, sa incep din nou o relatie, insa faptul ca stiu ca nu sunt suficient de buna pentru nimeni ma face sa imi fie teama, chiar daca m-ar accepta, chiar daca ar dori sa fie cu mine, sunt o persoana mult prea gaunoasa si i-as trage inapoi, sunt prea depresiva sa fiu in preajma lor.
Daca e sa analizez lucurile rational, despartirea e cel mai bun lucru care mi se putea intampla, m-a consumat prea mult omul, stiam asta. Insa nu pot sa gandesc rational, si chiar daca gandesc asa, motivatia, concentrarea, acuitatea, determinarea de care dadeam dovada o data nu mai sunt.
Nu ma pot izola in casa, si asta imi face bine sau nu. Nu e bine pentru ca am reusit sa ma cert cu un bun amic in timpul unui proiect, un amic pe care il cunosc mai bine de 8 ani de zile, implicit proiectul a esuat, prietenia s-a cam distrus. Pe de alta parte e bine pentru ca lucrez, sunt inconjurata de oameni extraordinari, care pe de-o parte imi dau speratata ca exista o posibilitate pentru o viata frumos traita, pe de alta parte cand ajung acasa realizez ca nu am puterea sa ajung la nivelul lor niciodata. Aici intervine deznadejdia.
Sincer, sunt o persoana rationala. Stiu ce trebuie sa fac, stiu ca trebuie sa ma orientez spre lucrui care imi plac, sa imi organizez viata, sa iau modelul altora daca ma ajuta, sa fac ceva ce pe mine m-ar ajuta: citit, filme, invatat, gatit, relaxat. Pe principul fii persoana care vrei sa fii. Daca pici un an de facultate , nu e extraordinar, dar nu e nici capat de lume. Imi place sa cred ca poti sa treci peste orice, daca te gandesti in felul urmator: Ok, durerea e mult prea mare pentru a suporta, dar oare pot sa trec peste ziua asta, poate pot sa trec peste si sa imi perimit sa fiu iarasi eu macar o zi, macar momentul asta,...
Sfaturile sunt frumoase, le stiu le cunosc, insa nu imi energia sau motivatia sa ma ridic din pat. Nu stiu daca relatia din care am iesit are vreo legatura cu ceea ce simt. Insa ma simt la capatul puterilor, nu mai pot mai mult as renunta la tot inclusiv la viata.
Stiu viata e frumoasa, are momentele ei in care zambesti razi cunosti oamneni extraordinari, insa nimic nu se compara cu durerea de a nu putea fii acolo unde vrei sa fi, da a nu fii asa bun asa cum iti doresti sa fii. O sa imi spuneti pune mana si antreneazate si vei deveni. O sa va spun, indiferent cat ma voi antrena nu voi ajunge acolo unde vreau eu. Nu visez la cai verzi pe pereti, vreau doar sa nu ma simt straina in locul in care sunt vreau sa fiu asa cum am fost inainte, sa imi regasesc pasiunea.
Am incercat, am luptat, insa totul e in dezdanejdie....
"Ziua e prea scurta, domnule, soarele prea putin. Cerul e plin de nori, fericirea e o simpla vorba. In fine dracu sa le ia pe toate" Octavian Paler.
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)
ania222
acum 12 ani
Corectez canteva typo : *lucruri, *antreneaza-te. Daca mai sunt altele, va rog, scuzati-ma.
Raspunde
0
Advertisement
ania222
acum 12 ani
***cateva
Raspunde
0
Sari
acum 12 ani
Cauta un psiholog, si sigur te va ajuta. Altfel te vei afunda tot mai jos.
Raspunde
0

Psih. Roxana Olaru
acum 12 ani
Buna seara,
Citind ceea ce ati scris am regasit ceea ce imi povestesc clientii care vin dupa despartiri si divorturi. Doliul dupa o relatie (da si in cazul despartirilor se produce un doliu, adica o perioada de plangere si acceptare) dureaza 6 luni. Dar aceste luni nu sunt la fel, cu timpul e un pic mai usor.
Este foarte bine ca aveti sprijinul colegilor. Luati-o treptat, fara graba, in ritmul dvs.
Daca aveti posibilitatea, este, intr-adevar, o solutie buna sa apelati la serviciile unui psihoterapeut care sa va ajute sa va cunoasteti din nou, sa stiti cine sunteti dvs si nu sa va priviti din perspectiva altor oameni.