.
Anul trebui pe data de 29 septembrie a murit bunica mea, as-i putea sa spun "mama mea de suflet'', mi s-a parut extrem de normal sa fiu devastata mai ales ca eu am fost langa ea cand si-a dat ultima suflare. A trecut 1 an ... La "aniversarea" de 1 an am realizat ceva relativ infricosator ... in loc sa imi treaca starea de "jelit", cum mie mi se pare normal sa se diminueze intr-un an de zile. Am realizat ca ma simt mai rau, adica ma simt ca si cum nu as-i fi conectata cu lunea din jurul meu. Am cateva momente in care ma simt vie dar, alcele momente au devenit foarte rare si de obicei variaza ca timp intre cateva secunde si cateva minute dupa care revine starea de apasare, de lispsa de emotii clare de parca a-si fi undeva unde e complet intuneric si nu e pic de lumina ...
Realizez ca ar trebuie sa consult un psiholog, dar imi este mult mai usor sa cer ajutor pe internet unde nu trebuie sa privesc pe nimeni in ochii sa ii spun ce ma doare. Asa este mai anonim ...
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)
dentcetera
acum 13 ani
exact de asta ai nevoie-sa privesti pe cineva in ochi si sa spui ce te doare.asa ca cel mai bun lucru pe care poti sa-l faci e sa te vezi cu un psiholog.succes!
Raspunde
0
Advertisement
Gaby
acum 13 ani
Daca ti doresti cu adevarat sa te conectezi la realitate trebuie sa traiesti in realitate. Ai nevoie sa socializezi, sa discuti deschis despre problemele care te macina si sa nu te ascunzi in adancul fiintei tale adancind si mai mult aceasta stare. Vorbeste deschis si te vei convinge ca exista in jurul tau persoane care stiu sa asculte si sa inteleaga. Succes.
Raspunde
0
mad0303
acum 13 ani
Buna! Inteleg perfect starea in care te afli,bunica mea a murit anul acesta,pe 28 septembrie...Si mie mi-e tare greu, am pierdut pe cineva foarte drag,cineva ce facea parte din existenta mea,dintotdeauna.De cate ori pierdem pe cineva drag suntem din ce in ce mai ''''''''saraci''''''''. Acum 2 ani m-a parasit iubirea vietii mele,pisica pe care am iubit-o enorm si pe care am considerat-o ca si copilul meu.Am simtit ca mor o data cu ea si ca nu voi mai putea fi niciodata ca inainte...La cateva luni(5mai exact) mi-a murit cea mai buna prietena,in varsta de numai 35 de ani,dupa o lunga suferinta. Am avut o perioada foarte grea si am crezut ca nu o sa pot sa-mi revin niciodata. A trecut timpul ,si de cate ori ma gandesc la ele,plang si simt ca mi se rupe inima,dar incerc sa ma incurajez singura,sa-mi spun ca e mai bine acolo unde sunt ele si ca ,atunci cand imi va veni timpul ma voi duce si eu si ne vom regasi.Ma uit la poze si vorbesc cu ele,plang,apoi ma simt mai bine.Ma gandesc la ele ca si cum inca mai fac parte din existenta mea,ma gandesc ca viata a facut in asa fel incat sa ne despartim o perioada,dar,intr-un final ne vom regasi si totul va fii ca inainte.Eu asa am reusit sa trec peste...Incearca si tu,poate te ajuta.Iti doresc sa ai puterea sa reusesti sa treci peste toata suferinta!Stiu ca e greu,dar stiu ca POTI !!!
Raspunde
0
Iuli
acum 13 ani
Draga mea, ai facut o depresie pe care ai neglijat-o pana acum si care s-a agravat un pic. Eu cred ca daca apelezi la ajutorul unui psiholog (poti sa rogi pe cineva sa iti recomande, sau sa cauti pe net informatii despre cineva si astfel sa alegi) in cateva sedinte te vei simti mai bine. DIn pacate, sunt momente in viata unui om cand disperarea il cuprinde si trece greu peste sau numai cu ajutorul celorlalti. Toti trecem prin astfel de momente sau mai ales noi, femeile, din multe motive. Si mie mi-au murit, pe rand, mai multi oameni dragi si ultima oara si eu am avut o stare psihica foarte neplacuta. Nu e absolut nici o rusine, ba dimpotriva, mi se pare admirabil ca iti dai seama si vrei sa treci de aceasta perioada grea. Ai nevoie de o persoana care nu numai sa te inteleaga si sa te asculte, dar si care sa iti dea cateva indicii sau solutii pt a trece peste. Iubirea pentru omul disparut nu va trece niciodata, dar viata ta trebuie sa isi reia cursul, chiar daca nu o vei uita niciodata pe bunica ta. Ea te vegheaza de acolo de sus si vrea sa iti fie bine, sa fii vesela si fericita iar iubirea pentru ea sa o pastrezi in suflet, fara sa te impiedice de la a te bucura de viata.
Un psiholog va sti sa iti spuna aceste lucruri intr-un mod mai profesionist decat oricine. Iti doresc mult succes si sanatate!
Raspunde
0
ispirescu mirela
acum 13 ani
Inteleg perfect cum te simti. si mie mi-a murit mama si mi-a fost foarte greu. Am crezut ca nu o sa-mi mai revin niciodata. dar am avut noroc sa aflu de o doamna psiholog foarte buna. M-a ajutat enorm sa trec peste trauma, nu stiu ce m-as fi facut altfel. este o o tipa foarte tanara, cu un suflet asa bun cum rar mai intalnesti. parca iti vindeca toate ranile sufletestesti numai prin prezenta ei. Si face si psihoterapie online, pe mail sau pe messenger, dar cel mai bine e sa te duci la ea. nu sta asa ca starea ta o sa se agraveze, iti recomand din tot sufletul sa te duci la ea.
daca vrei iti las adresa mea de email sa vorbim si sa-ti dau datele ei de contact.
[email protected]
Raspunde
0
cornelia
acum 13 ani
Asa am suferit si eu acum 8 ani cand mi-a murit mama si nu-mi doream altceva decat sa mor si eu. (aveam 47 de ani, un sot, un copil). Nu mai mancam (aveam 52 kg. la 1,75m inaltime), nu mai dormeam, la serviciu nu ma puteam concentra, incepusem sa fac greseli (am fost sanctionata - lucram intr-o unitate militara) pana mi-am dat seama ca am nevoie de ajutor medical. Un medic mi-a spus ca "am lasat prea mult sistemul nervos sa se prabuseasca". Am facut o internare ambulatorie de vreo 3 saptamani, am mai avut 3 saptamani concediu medical si am urmat un tratament cu calmante si vitamine, parca si xanax (nu mai tin minte bine).
Asa ca mergeti la medic.
Raspunde
0

Psiholog Liliana Puchea
acum 13 ani
Poate ca in acest moment asa "te ajuta"sa ceri ajutor pe internet in spatele anonimatului
Insa este o falsa iluzie
Nu este nici o rusine sa suferi dupa "mama ta de suflet" asa cum foarte frumos ai spus
Asta inseamna ca ai o inima vie care are o durere mare
Totusi a te conecta la realitate inseamna sa poti privi si durerea
Un psiholog nu inseamna doar o persoana care stie sa isi practice profesia si atit ci si un OM care nu poate ramine imun la suferinta si, care pe linga ajutor specializat este un suflet care va rezona cu tine
Si inainte de a privi in ochi pe cineva caruia sa ii spui ca suferisi ca te doare te poate sprijini sa te uiti in ochii tai sa iti dai voie sa recunosti ca te doare
A te sprijini inseamna sa aduci lumina in viata ta, lumina despre care vorbesti si de care ai atita nevoie
Lumina inseamna viata, caldura, claritate, dar...si iesirea din anonimat....si sa vezi si ca nu esti singura
Mentinerea acestor stari "de parca ai fi undeva unde este complect intuneric" mai mult decit asa cum bine ti-ai dat seama ca ar fi normal nu iti poate face decit mult mai mult rau
Liliana Puchea
Consiliere Psihologica, MS
Tel 0722 207 760
Adresa cabinet : str. Academiei, nr 7-9 , et.1, cam 21-22
www.psihoterapiecabinet.com.ro