.
Fetita mea de 8 ani,nu accepta sub nici-o forma sa fie certata.vrea numai calculator si tv,iar dc i le opresc,plange,se tranteste pe jos,ma ameninta ca nu mai rezista in casa noastra,ca pleaca....nu mai stiu cum sa procedez cu ea.dc o las,doar ca sa nu o cert sta ore intregi,si mananca doar dc ii duc eu ceva acolo la tv.daca o cert plange asa de tare,incat mi-e teama sa nu se imbolnaveasca,plange cu suspine,se tine de piept si urla cat poate...De fiecare data se linisteste abia dp ce o iau in brate si ii spun ca o iert.Asa a fost de cand era f mica,iar acum mi-e teama ca e tarziu sa mai pot schimba ceva.Dupa fiecare cearta cu ea ma invinovatesc eu ca sunt prea rea,prea dura...cum sa mai procedez????????
Adauga raspuns
Raspunsuri (14)
Psih. Liliana Munteanu
acum 13 ani
In ce mod o certati? Ce anume ii spuneti?
Raspunde
0
Advertisement
Matusa
acum 13 ani
Fetita nu este nervoasa, ci obraznica si prost crescuta. Stie ca va impresioneaza daca plange cu suspine si va santajeaza cu acest plans. Ar trebui sa consultati un psiholog si sa o duceti la cateva sedinte de terapie. Din pacate, parintii , printr-o atitudine toleranta nu-si pregatesc copiii pentru viata. Iii rasfata peste masura cand sunt mici si apoi nu prea pot corecta singuri greselile. De mici copiii trebuie sa stie ce inseamna NU si sa aiba simtul masurii in comportament si atitudine. Mergeti impreuna la un psiholog bun si fiti consecventa in atitudine. Schimbarile de atitudine ale parintilor, care trec de la toleranta excesiva la severitate si invers, sunt debusolante pt copii si-i invata ca ei insisi sa nu fie seriosi. Cei 7ANI de-acasa sunt foarte importanti in viata fiecarui OM. Un copil prost crescut, va fi un adult prost crescut. INCREDIBIL DAR ADEVARAT....
Raspunde
0
o stea
acum 13 ani
De cele mai multe ori o amenint.Ii spun ca voi taia internetul,ca ii voi cere sotului sa scoata canalele cu desene,ca ii spun invatatoarei ca nu asculta,ca merg la scoala...tot ce imi vine in minnte...
Raspunde
0
Psih. Liliana Munteanu
acum 13 ani
Deci o amenintati. De cand fetita Dvs s-a nascut si creste, ati avut facut program pentru ea? Ati pus limite in ceea ce poate sa faca si ce nu? Cine reprezinta autoritatea in familia Dvs?
Ce simtiti atunci cand reactioneaza violent la amenintarile Dvs? Ce va vine sa faceti?
Raspunde
0
o stea
acum 13 ani
Autoritatea in familie e sotul.L-am considerat excesiv de dur si din aceasta cauza am fost mereu toleranta cu ea.Cand vad ca e rautaciosa trec doar la amenintari si mai mari.ii spun ca voi pleca cu fratiorul mic si o voi lasa cu tata.Asta doar cand sunt foarte foarte nervoasa si niciodata nu intentionez sa aplic in realitate nici cea mai mica dintre amenintari.
Raspunde
0
o mama
acum 13 ani
Inconsecventa in atitudine din partea mamei. Atitudine toleranta si probabil diferita de a tatalui. Atenuati probabil orice decizie severa ar lua tatal, ii incalci autoritatea. Amenintand ca pleci cu fratele mai mic, o poti face sa-l urasca pe acesta. Atitudinea fetei, seamana cu atitudinea ta. Ar trebui sa-l lasi pe tata sa o puna la punct si sa nu te amesteci in deciziile pe care le ia. Nu mai ameninta in mod inutil daca nu te tii de cuvant. Fata stie ca nu o vei pedepsi niciodata, stie ca vorbesti in zadar. Ea face exact acelasi lucru.
Raspunde
0

Psih. Liliana Munteanu
acum 13 ani
Fetita Dvs reflecta un anume stil parental care are ca efect comportamentul ei actual. Lucrurile se pot repara, in timp si cu efortul tuturor, evident, daca aceasta disponibilitate exista. Cert este ca fetita Dvs se simte insecurizata de ceea ce ii spuneti si a invatat sa va "manipuleze" (copiii invata repede sa faca asta, este modul lor de supravietuire si de a-si obtine doza de iubire). Daca mai exista si fratiorul, cu siguranta s-a instalat si o problematica a rivalitatii pe care o accentuati cand ii spuneti ca plecati si o veti lasa cu tata. Ca parinti, Dvs si sotul ar trebui sa aveti un stil parental coeziv, in sensul ca poate fi dificil pentru copii sa inteleaga ce li se cere si ce au voie cand tata interzice si mama tolereaza. Aici se nasc preferintele si mai tarziu, se sedimenteaza in personalitatea viitorului adult, creand mecanisme sau tipare de relationare. Prima recomandare este sa luati situatia foarte in serios si sa va informati in ce fel puteti proceda. Un specialist va poate asista in acest demers, personalizandu-l situatiei Dvs de familie. La scoala cum se manifesta fetita Dvs? Ce spune invatatoarea?