.
Din 2007 viata mea s-a schimbat complet , nu a fost niciun eveniment in viata care sa ma faca sa ma schimb dar nu stiu , am inceput sa ma simt singura si de atunci nu sunt bine deloc. Sunt supraponderala si cred ca asta este cauza asa zisei mele depresii , am tinut o dieta si am pierdut 15 kg in 3 luni si din momentul ala capacitatea mea la scoala si cursuri a scazut foarte tare , glicemie imi scade mai mereu , sunt depresiva , nu ma pot concentra , nu pot sa dorm , sunt mereu obosita si fara energie , si in fiecare saptamana undeva pe la sfarsit plang atat de tare incat nu-mi mai pot desface ochii ! In plus am niste dureri extraordinare de cap care nu le mai pot trata , am luat calmante dar am ajuns sa le iau in exces . In timpul dietelor pe care le tin de vreo 5 ani , depresia se accentueaza , dieta devine obsesie , sunt foarte irascibila si cateodata nu ma suport nici eu. Mamei nu-i povestesc ca mama e un om asa stresant dar eu sunt mai stresata ca ea si nu pot , mai stiu cateva prietene dar deja am obosit de tot si nu am o vacanta sa ma relaxez si imi este tot mai greu . Ce pot face ?
Adauga raspuns
Raspunsuri (6)

Psih. Paraschivescu Carmen
acum 14 ani
Am vazut in profilul tau ca ai... 19 ani. Si tii diete de 5 ani. Acum 2 ani, in 2007, ai tinut o dieta cu care ai slabit 15 kg dar asta nu te-a multumit sufleteste, ba chiar te gindesti ca asta ti-a adus o depresie din care nu poti iesi de atunci. In aceste conditii se pune intrebarea: ce-ai fi vrut sa obtii la finalul pierderii acelor 15 kg? Exista o falsa impresie ca pierderea unor kilograme ne aduce automat mai multa fericire, mai multi prieteni, o lume la care cu citeva kilograme in plus nici nu putem visa. Dupa cum ai experimentat deja si slabii pot fi nefericiti si depresivi. Multumirea sufleteasca ne-o aduce impacarea interiorului nostru cu vedem in exterior. Tot de noi si de starea noastra depinde sa ajustam exteriorul, prin retusuri, diete, vestimentatie adecvata etc, la acel echilibru care sa faca si psihicul nostru sa vibreze, sa se poata afirma ca element principal al nostru ca persoana. Ai timp liber redus pentru ca esti la scoala, ai citeva prietene care poate nu-ti inteleg pe deplin zbuciumul sufletesc dar sint alaturi de tine, ai o mama "stresanta" dar tu poti s-o depasesti :) Spre sfirsitul saptaminii te simti mai trista si plingi, dupa cum spui, pina nu mai poti tine ochii deschisi. Mergi intr-un cerc inchis, dietele devin obsesie dar le tii in continuare, asta iti aduce acea tristete, depresie.
Un sfat simplu si la indemina ar fi sa folosesti acest putin timp pe care il ai la sfirsitul saptaminii pentru odihna si pentru a face ce-ti place, incercind sa-ti analizezi mai bine starea cind faci in mod constient ceva pentru sufletul tau. Nu stiu ce pasiuni ai, cu siguranta amini ceva de foarte mult timp, ce-ar fi sa faci chiar miine lucrul asta?
Eu iti doresc mult succes, mi-ar placea sa aud vesti de la tine.