.
Buna ziua. Am varsta de 20 ani si cu un an in urma cred ca am suferit un atac de panica. Eram la locul de munca si dintr-o data am simtit cum incep sa vad incetosat si sa mi se faca foarte cald iar inima sa imi bata foarte repede. Din cauza aceasta am mers la urgente unde mi-au facut analize si ekg(tin sa mentionez ca am fost operat la varsta de 4 ani de Defect Septal Atrial). Analizele au iesit bune si totul era in regula, am fost la un medic cardiolog pentru un control amanuntit si acelasi lucru, toate bune. Dar cateva saptamani aveam o stare p***a continua, dar totul a trecut dupa aproximativ 2 luni. In urma cu o saptamana, in timpul unui interviu am simtit aceleasi simptome si am ajuns acasa, unde ma simt in siguranta. Tin sa mentionez ca imi este frica sa ies din casa, am incercat astazi sa ies si dupa 5 minute m-am intors. Simt cum vederea este putin neclara, picioarele si mainile imi amortesc putin si nu ma pot concentra asupra niciunui lucru. In casa ma simt in siguranta dar si aici uneori ma doare putin capul si in timp ce stau pe scaun am impresia ca voi cadea. Nu stiu ce pot face, nu ma simt de parca as fi eu.Am incercat sa merg si la medicul de familie, dar nu am putut rezista si m-am intors acasa, simteam o senzatie de discomfort. Va rog daca se poate sa imi oferiti niste solutii cat se poate de utile. Va multumesc mult!
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
SfatulMedicului
acum 6 ani
Pentru a putea primi un raspuns adecvat va recomandam sa mergeti la un control medical. Articol de interes: //sfatulmedicului.ro/Anxietate-si-atac-de-panica/masuri-imediate-in-cazul-unui-atac-de-panica_16180
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 6 ani
Bună ziua,
Atacul de panică este descris şi explicat prin relaţiile care apar între sentimentul de frică, senzaţiile corporale (simptomatologia fizică), cogniţiile catastrofice (interepretările eronate pe care le faceţi senzaţiilor corporale) şi comportamentul de evitare.
Interpretările catastrofice pot fi legate de moarte (atac de inimă, atac cerebral), pierderea controlului (leşin, a înnebuni) şi/sau a te face de râs în public.
Interpretările intensifică anxietatea, iar aceasta, la rândul ei, intensifică senzaţiile corporale, intrându-se astfel, într-un cerc vicios.
Teama de a nu avea un nou atac de panică, îngrijorarea excesivă contribuie la evitarea activităţilor şi a situaţiilor asociate cu posibila apariţie a senzaţiilor fizice.
Aceste comportamente evitative, de siguranţă (exemplu: RENUNT LA ACTIVITATILE SPORTIVE) reduc anxietatea pe termen scurt dar, pe de altă parte, nu fac decât să menţină interpretările catastrofice şi senzaţia de pericol permanent.
Simptomele de rău în afara casei însoțite de teama sunt date de agorafobie.
Direcţii de tratament in psihoterapie
Deoarece evenimentul critic în atacul de panica este interpretarea eronată, catastrofică a senzaţiilor corporale intervenţia vizează în primul rând modificarea acestor interpretari.
Există diverse metode pentru a realiza acest lucru: psihoeducaţie (oferirea de informaţii corecte), exerciţii de expunere interoceptivă, disputare cognitivă.
Renunţarea la comportamentele de siguranţă, efectuarea comportamentelor şi expunerea la situaţiile evitate sunt alte elemente importante ale terapiei.
Învăţarea unei tehnici de relaxare şi respiratie. Acestea ajută de asemenea la reducerea stării de activare generale şi eliberarea tensiunii din organism.
Sănătate și o zi bună!