.
Buna ziua,am 15 ani tin sa mentionez si de 1 luna se zile ma simt rau la modul ca nu pot dormi din cauza starii mele de neliniste,am dureri in piept suportabile,ma simt obosit ,respir scurt,uit sa respir,cand nu respir simt ca ma inghite patul dar ma controlez si imi revin cat sa dorm iar a doua zi o i au de la capat..am fost la medic la Budimex si la Grigore A. si am facut ekg ,cardiograma si totul e bine ,eu am avut aslo mare cand eram mai mic dar in urma unor analize facute cu putin timp inainte sa mi fie rau totul a iesit bine aslo nu mai e mare iar doctora mi a spus ca sunt bine.La spitalul Grigore Alexandrescu am mers intr o dimineata la ora 4 deoarece ma simteam foarte rau si mi s a spus ca am avut un atac de panica,din moment ce mi s a spus ca inima e sanatoasa tind sa cred ca asta am avut dar nu inteleg dc as avea un atac de panica! nu sunt stresat sau nu sunt atat de stresat inca sa am un atac de panica ,vreau sa va spun ca sunt intr o perioada grea deoarece nu mai sunt normal ca inainte din punct de vedere al sanatatii cu toate ca toate analize au iesit bine,am momente cand ma simt rau simt o apasare in piept suportabila ,ma simt obosit ,scriu acest mesaj la 00:28 deoarece nu pot sa dorm,am vorbit cu un psiholog sa merg sa fac cateva sedinte,poate ca toate aceste stari sunt declansate de creier si eu nu mi dau seama.As vrea sa ma ajuti cu un sfat ,poate stiti sau poate ati trecut si voi prin aceste momente ,multumesc anticipat! :)
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Buna ziua,
Atacul de panica poate aparea si din cauze psihice, ca de exemplu o fire mai anxioasa.
De obicei, persoanele anxioase se confrunta mai des cu atacul de panica, deoarece se incarca cu mult stres. A avea o fire anxioasa inseamna a-ti face multe griji, chiar si din lucruri marunte. Cei anxiosi au un fel de gandire caracterizata de tendinta de a exagera in ceea ce priveste periculozitatea unor situatii, factori etc, si de a vedea pericole si acolo unde ele nu exista.
Aceasta gandire se bazeaza pe anumite convingeri disfunctionale cum ar fi:
-trebuie sa fiu tot tot timpul in garda, deoarece lumea e plina de pericole;
-trebuie sa ma ingrijorez pentru a controla totul etc
In asemenea situatii, pastilele, ceaiurile etc, nu modifca stilul de gandire si convingerile noastre eronate. Prin urmare, nu actioneaza asupra cauzelor ci, cel mult asupra efectelor. De aceea este posibil sa te simti un pic mai bine cand urmezi tratament cu ceaiuri sau pastille, dar, cum reduci doza sau renunti la ele , starile de anxietate si atacurile de panica sa reapara cu si mai multa intensitate .
In cea ce priveste atacul de panica, persoana care experimenteaza asa ceva, tinde sa interpreteze simptomele ca fiind semne ale unei boli grave. Gandul ca ar putea fi ceva foarte grav produce anumite tipuri de reactii afective, in special teama, frica. In aceast context glandele suprarenale secreta adrenalina. Adrenalina este un hormon care ne pregateste pentru confruntarea cu pericolele reale sau imaginare. Concret, adrenalina produce:
-accelerarea batailor inimii;
-cresterea tonusul muscular;
-greata, diaree sau probleme cu stomacul;
-cresterea metabolismul,fapt care va duce la intetirea arderilor din organism. Acest lucru va genera senzatii de caldura. Corpul va incepe imediat contracararea acestor valuri de caldura si va genera transpiratie. Rolul principal al transpiratiei este ca, atunci cand aceasta se evapora, sa raceasca corpul si sa mentina temperatura optima. Acest proces poate genera senzatii de frig.
- accelerarea circulatiei periferice a sangelui, deci la nivelul pielii, si de aceea simti senzatii de furnicaturi si amorteli. In principiu, putem simti aceste furnicaturi in tot corpul;
In concluzie, pentru a trece mai usor peste un atac de panica, ar trebui ca ,treptat, sa ajungem sa nu ne mai ingrijoram de simptomele produse de acesta, Frica pe care o traim cand avem un atac de panica , amplifica simptomele.
O solutie eficienta o reprezinta psihoterapia-cognitiv-comportamentala, deoarece ajuta la identificarea si corectarea convingerilor disfunctionale si educarea si dezvoltarea unui stil de gandire mai obiectiva. De asemenea, iti ofera ocazia sa inveti si sa exersezi tehnici si metode de relaxare, de detensionare neuropsihica si de autocontrol emotional.
Aceasta terapie are o eficienta dovedita stiintific, prin numeroase studii si cercetari, in tratarea problemelor de anxietate si a atacului de panica. Sedintele se pot desfasura in cabinet, dar si online, pe Skype.
Detalii despre psihoterapia cognitiv-comportamenta si atacul de panica poti citi accesand link-urile:
adresa_web_filtrata /psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
adresa_web_filtrata /bine-ati-venit/psihoterapia-online/
adresa_web_filtrata /psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
Sper ca aceste informații să-ţi fie utile. Daca ai intrebari poti sa-mi scrii aici sau pe mail-ul personal.
Multa sanatate si incredere pentru ca afectiunile anxioase se trateaza!