.
Buna seara. Am 17 ani si sufar de anxietate de ani de zile. Recent am fost si mi-am facut analizele de sange si urina pentru ca aveam simptome ciudate cum ar fii vertijul,pofta scazuta de mancare,senzatie de slabiciune si multe altele. In analize mi-a iesit tiroxina libera 24 si este anormal,dupa cum scrie. Acum problema este ca eu nu stiu cum afecteaza asta corpul,desi am cautat pe net,nu am gasit nimic specific si sa ma lamureasca. Ei bine,timp de 3 saptamani am fost super stresata si super agitata,zilnic atacuri de panica,aproape toata ziua,panica noapte,aveam nopti in care dormeam 2 ore. Somnul meu este total pierdut,chiar daca dorm,nu simt nicio diferenta. De cand cu panica ,am inceput sa simt si derealizare/depersonalizare . Cel putin asa se numesc sentimentele pe care le-am cautat: de parca nu sunt in corpul meu,desi sunt constienta ca totul este real,nu simt nimic real,eu nu sunt reala,sunt mereu pe autopilot si fac totul fara voia mea,vorbesc eu dar parca nu sunt cuvintele mele,ca o sa innebunesc curand,ca de fapt sunt schizofrenica,ca sunt moarta chiar sau ca sunt un zombie. Am avut simptomele astea si mai de mult,de obicei cand aveam atac de panica sau cand nu dormeam,dar durau putin. Acum,nu stiu daca analizele mele si dp/dr sunt legate,dar vreau informatii. Este normal? Sau am o boala mintala care ma face sa simt asta? Este tratabil si fara medicamente,pentru ca eu nu cred in medicamente?Ce se intampla?
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 7 ani
Ankara, tocmai cred ca stii raspunsul, insa iti este teama sa accepti realitatea.
In ceea ce priveste rezultatul de la analize, mergi la medicul de familie ca sa iti explice ce inseamna tiroxina libera 24...daca restul se situeaza in limite normale, este putin probabil sa fie ceva pentru care sa iti faci atatea griji. Insa, pentru a te lamuri si linisti sub acest aspect, mobilizeaza-te si mergi la medic.
Tocmai tu spui ca te confrunti cu anxietatea de ani de zile. Simptomele de Vertij ,pofta scazuta de mancare, senzatie de slabiciune, panica, starile de derealizare sunt cauzate de aceasta tulburare de anxietate cronica. Daca nu o tratezi cum trebuie, aceasta nu dispare de la sine, ci din contra, se poate acutiza si astfel te vei simti din ce in ce mai rau.
Ac***a in vedere problemele de somn, este foarte probabil sa fie nevoie si de medicatie (ca in orice alta afectiune fizica sau psihica). Asadar, fiind vorba de o tulburare psihica (anxietate complexa si cronica), iti recomand sa te programezi si la medicul psihiatru.
Accesand acest link in bara de cautare, te poti informa cu privire la diferenta psiholog vs. psihiatru - in ceea ce priveste bolile psihice.
http://www.psihoutil.ro/bine-ati-venit/deosebirile-dintre-psiholog-si-psihiatru/
Despre psihoterapia cognitiv-comportamentala in tratarea tulburarilor anxioase, informeaza-te accesand aceste link-uri din site-ul Psihoutil:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
Determinare si incredere!
Gabriel Pîrvan psiholog
Telefon: 0764.443.184
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/