.
Buna ziua ma numesc david. Am 21 de ani si de vreo 2 săptămânii nu pot dormi Noaptea de loc iar ziua dorm ora si ma trezesc si nu mai pot dormi iar seara cand ma pun in pat nu pot dormi din nou nu consum alcool etc... Sau cafea doar fumez ma puteți ajuta cu un sfat sa pot dormi va rog
Adauga raspuns
Raspunsuri (1)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Buna ziua,
Intr-adevar, David, este foarte greu sa te confrunti cu seri consecutive de insomnie!
Poti sa iti imbunatatesti stilul tau de viata, spre exemplu:
• Adoptarea unui program de somn regulat, fixeaza-ti o ora stabila de culcare in fiecare seara;
• Include activitati sportive usoare si adopta o alimentatie cat mai sanatoasa. Nu manca inainte de culcare si nu bea lichide, deoarece digestia si nevoia de a urina pot interfera cu programul de odihna;
• Pregateste-ti camera de dormit, aeristeste-o;
• Nu lucra in aceeasi camera in care dormi, termina programul de lucru inainte cu 2-3 ore de culcare, evita sa navighezi pe internet seara tarziu sau stang in pat cu laptopul;
• Nu iti propune musai sa adormi, cu cat iti propui mai mult cu atat somnul intazrie sa apara;
• Invatarea si efectuarea unor exerciţii de relaxare te-ar ajuta mult (acestea pot fi invatate in cadrul sedintelor de consiliere psihologica). Somnul vine mai usor, mai lin atunci cand esti relaxat.
Mai multe detalii despre insomnie poti citi accesand link-ul:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/insomnie/
Totodata, iti poti monitoriza orele de somn, sa observi cauza acestor probleme, cum ar fi : ingrijorarile, gandurile negative, situatiile stresante cu care te confrunti. Problemele, emotiile si gandurile dezadatative pot fi abordate, schimbate in cadrul sedintelor de consiliere psihologica.
Accesand aceste link-uri poti afla mai multe detalii despre tratarea problemelor personele:
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
Sper ca aceste recomandari sa iti fie utile.Daca ai intrebari, imi poti scrie aici sau pe adresa personala.
O zi placuta!