.
Buna ziua! Am o problema clar! :))
De ceva timp, din ce am citit pe net cred ca sunt "ipohondru".
Mi-e frica de absolut orice boala! Daca citesc azi despre o boala, peste o saptamana imi apare, (ex. Umflarea ganglionilor limfatici..). Sunt sigur ca este din cauza psihicului. Citesc pe internet despre boli, si daca vad ca am si eu un singur simtom, gata am boala aceea! Am incercat sa nu mai caut pe internet sau sa nu cred, DAR NU POT! Nu pot sa dorm noptile ca ma gandesc ca daca fac cancer, daca am o tumoare, si din cauza asta sunt si "morocanos" in ultimele zile..
Ma duc la doctor din absolut orice, mi-am doborat fobia de doctor din cauza asta, asa am aflat cel putin ca am acrocianoza, si de cateva zile am un ganglion limfatic submandibular umflat. Aceste doua chestii minore ma distrug psihic! La scoala, la ore nu ma pot concentra pentru ca ma gandesc numai la boli. Cand mi-a aparut primul herpes in viata mea am zis clar ca am SIDA! Deci nu mai pot, de multe ori stau si plang de frica.
Am 15 ani. Va rog mult, ajutati-ma!
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 9 ani
Andrei, inteleg ca te-ai speriat foarte tare in urma unor simptome usoare! Ba chiar ai dezvoltat o teama exagerata, catastrofare fata de boli, ganduri obsesive cu privire la orice tip de afectiune.
Ipohondria (Hipocondria) se manifesta astfel:
-Preocupare exagerată în legătură cu faptul că ar suferi de o boală gravă, fapt care alimentează preferinţa pentru discuţii şi lecturi pe teme medicale, precum şi pentru vizite dese la medic;
-Interpretarea greşită a simptomele corporale. De exemplu, dacă depune un efort fizic, poate interpreta bătăile mai puternice ale inimii ca pe un simptom al unei grave boli cardiace etc.;
-Menţinerea preocupării că ar avea o boală gravă, chiar dacă medicii îl asigură, în baza analizelor amănunţite, că este sănatos. Aceasta îl poate determina, fiind convins că medicii au greşit undeva, să repete de multe ori investigaţiile medicale.
Acest diagnostic este valabil daca aceste manifestari dureaza de mai bine de 6 luni.
Mai multe detalii poti citi – copiand acest link sus in bara de cautare:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/hipocondria/
Atat fobiile, ipohondria cat si panica - se incadreaza la manifestarile anxioase.
Pentru rezolvarea acestor probleme de anxietate, iti recomand sedintele de psihoterapie cognitiv-comportamantala la cabinet sau online. Pentru elevi, studenti s.a avem si reduceri.
http://www.psihoutil.ro/bine-ati-venit/psihoterapia-online-a-anxietatii/
Psihoterapia te va ajuta sa te desensibilizezi, sa normlizezi aceste stari, sa nu iti mai amplifici starile de rau prin ganduri catastrofice, sa inveti sa te relaxezi si sa respiri corect, adica abdominal.
In genaral ai avut o preocupare cu privire la boli sau ai preluat aceasta teama de la o persoana apropiata?
Andrei, despre tratamentul anxietatii, ipohondriei poti citi in articolele din site-ul Psihoutil, sau poti accesa aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/relaxare-training-ul-autogen/
Sper ca aceste informatii sa iti fie utile! Orice alte intrebari mi le poti scrie aici sau pe mail-ul personal.
Multa sanatate!
Psih. Gabriel Pirvan
Mail: [email protected]
Tel.: 0764.443.184
www.psihoutil.ro