.
Buna ziua.
As dori daca se poate un sfat in legatura cu situatia mea. Sunt studenta, locuiesc intr-o zona rurala si fac naveta zilnic (locuiesc la o distanta de 15 km de oras). De aproximativ un an de zile sufar de stari de anxietate atunci cand trebuie sa merg cu maxi la scoala, sau chiar si atunci cand ies undeva cu masina. Acestea se manifesta printr-o stare de neliniste acuta, pe care o pot controla foarte greu si printr-o senzatie de greata persistenta care duce la dureri ingrozitoare de stomac. Sunt total demoralizata de aceste stari care transforma fiecare zi intr-o lupta. Am fost pe la diversi doctori, atat gastroenteorologi (am ulcer pe care l-am tratat cu diferite medicamente dar din cauza starilor de anxietate durerile nu au disparut) si psihiatri (mi-a fost recomandat un medicament- i-am uitat numele- dar nu am observat schimbari majore). De asemenea tin sa precizez ca aceste stari nu sunt la fel de dese atunci cand sunt acasa ci in special atunci cand trebuie sa plec undeva. As dori daca se poate sa-mi dati un sfat in legatura cu aceasta problema care macina zi de zi (ce doctori sa mai vizitez, tratamente naturiste, metode de autosugestie etc.), sunt deschisa la orice solutie care ma poate ajuta. Va multumesc anticipat!
Adauga raspuns
Raspunsuri (10)
Adrienne
acum 13 ani
Doar o parere........Ar putea fi vorba despre raul de masina,care se poate explica printr-un conflict ce se produce in organism si anume : creierul spune ca stai pe loc [ intr-o masina] dar sistemul vestibular care se afla in urechea interna, spune ca totusi te misti. Substanta, ce se produce in aceasta situatie, este perceputa ca ceva toxic si organismul incearca sa o elimine, creand acele neplaceri. In afara de mersul pe scaunul din dreapta soferului,somnul, deschiderea geamului,daca se pot face opriri mai dese, etc. indicat este folosirea radacinii de ghimbir in diferite produse sau medicamente [ pilule]. Sunt biscuiti cu ghimbir, bomboane moi sau dropsuri,ceai de ghimbir, etc. Alta solutie este menta si suplimente cu vitaminele din complexul B. Ar putea fi doar o cauza pentru problema ta.............nu am pretentia ca ar fi cea reala.
Raspunde
0
Advertisement
Nicoletta29
acum 13 ani
Multumesc mult pentru raspuns. Eu am baut o perioada ceai de ghimbir, si chiar mi s-a parut foarte bun dar am ajuns la concluzia ca imi afecteaza stomacul. Desi inainte am baut foarte mult ceai, acum am ajuns la concluzia ca imi provoaca o senzatie de arsura in stomac dupa ce il beau, indiferent de natura lui(ghimbir,menta, floarea pasiunii etc.). Legat de ceea ce ati spus dumneavoastra, totusi tind sa cred ca nu e aceeasi situatie. Eu incep sa devin foarte agitata inainte sa merg cu mijlocul de transport.Numai ideea ca trebuie sa merg iarasi imi provoaca neliniste si ma cuprinde o frica incontrolabila si greu de controlat. Ca rezultat imposibilitatea de a manca sau bea ceva. Acesti factori plus anxietatea continua din timpul calatoriei ma streseaza si mai tare si-mi creaza aceea senzatie de greata combinata cu arsuri in stomac,valuri de caldura, ameteala sau chiar frica de a nu voma. Sunt constienta ca totul pleaca de la nivelul psihic dar pur si simplu nu pot controla aceasta senzatie,cateodata. Alteori reusesc sa ajung acasa destul de ok si rasuflu usurata, dar totodata ma gandesc ca de maine o iau de la capat si cercul vicios continua. Plus ca ceea ce este mai frustrant este ca starile acestea nu sunt atat de accentuate cand sunt in masina cu cineva in care am incredere (parinti,prieteni etc).Voi incerca o cura cu vitamine, cat mai diverse, poate, poate am noroc.
Multumesc pentru sfatul dumneavoastra si multa sanatate.
Raspunde
0

Psih. Claudia Popa
acum 13 ani
Buna ziua Nicoleta,
Starile anxioase cu care te confrunti se pot rezolva prin psihoterapie, asa ca poti apela cu incredere la un psihoterapeut deoarece este nevoie sa tratati mai pe larg aceste manifestari. In ceea ce priveste ulcerul, incearca sa te adresezi unui medic ce tine pasul cu descoperirile din domeniu ( in 2005 doi cercetatori au luat premiul nobel pentru medicina deoarece au descoperit ca ulcerul este provocat de un microb sau o bacterie si se trateaza foarte usor cu un anumit antibiotic ).