.
EU SUFAR DE FOBIE SOCIALA SAU MAI DEGRABA O OBSESIE CARE SE MANIFESTA CAM ASA :atunci cand merg in vizita la cineva incep sa-mi tremure mainile.Din acest motiv refuz orice aliment sau bautura care mi se ofera.Astfel am ajuns sa evit sa merg in vizita la cineva si sa invoc diferite motive.Problema mea este tremuratul mainilor in locuri publice.ce sa fac ?Daca ridic ceasca cu cafea mainile imi tremura ingrozitor.
Adauga raspuns
Raspunsuri (15)
Psih. Liliana Munteanu
acum 13 ani
Buna seara,
inteleg ca simtiti emotii puternice care se exprima prin tremuratul mainilor atunci cand sunteti in alt loc de propria casa. Ca acest lucru sa nu fie vizibil, preferati sa refuzati ceea ce vi se ofera.
Cand a inceput aceasta manifestare?
Un psiholog va va fi de un real ajutor.
Raspunde
0
Advertisement
manuela_30
acum 13 ani
Buna seara,
Va multumesc pt raspuns
Aceasta manifestare a inceput in urma cu 3 ani ,dar in ultimul timp s-a accentuat astfel incat daca primesc vizite acasa se intampla acelasi lucru.
Raspunde
0
manuela_30
acum 13 ani
ce tratament imi recomandati?
Raspunde
0
Psih. Liliana Munteanu
acum 13 ani
Orice tratament se recomanda in urma unei investigatii de specialitate. Primul pas este sa stabiliti daca sursa tremuratului este de natura fiziologica, neuronala sau psihologica (teama de a fi evaluata, frica de contact etc). A consulta un psiholog poate fi o decizie buna.
Raspunde
0
Dr. Pinzaru
acum 13 ani
Buna seara. Ce suferi tu nu e definitia unei fobii. parerea mea de om este ca s-a petrecut o schimbare sociala (de exemplu un nou servici sau te ai maritat) si nu ai mai avut aceleasi contacte sociale cu lumea si din acest motiv ti ai pierdut acea dezinvoltura pe care o aveai cand erai tanara. viata adulta presupune niste activitati care te pun intr o situatie ciudata si asta te face sa te simti incomfortabila . nu trebuie sa te ingrijorezi. in principiu poti intra in jocul acesta si sa profiti la maxim de aceasta perioada. e important de precizat daca cu tot anturajul tau se intampla asta sau doar cu anumite persoane pe care sa zicem ca nu ii inghiti. Si acum medicina : ce ai tu e o hiperreactivitate simpatica asociata cu mioclonii ce se intensifica in situatii stresante. astfel de sentimente ma lovesc si pe mine cand vorbesc cu femei frumoase dar asta nu inseamna ca sunt bolnav. Cu vointa si experimentare poti sa depasesti orice obstacol. scuze pentru unele greseli gramaticale dar am avut o garda lunga, grea si de noapte. multa sanatate.
Raspunde
0
Dr. Pinzaru
acum 13 ani
In loc de un consult psihologic, incearca sa iti faci o prietena adevarata cu care poti vorbi orice. ajuta mai mult decat crezi si e si gratis
Raspunde
0

Psihoterapeut Laura Ciocoiu
acum 13 ani
Buna ziua,
Din ceea ce ai scris aici, se pare ca e vorba de o reactie determinata de interactiunea cu ceilalti, dar , mai ales, de perceptia ta asupra acestei situatii ( poate ca e vorba de teama de a nu fi judecata, frica de esec, de a gresi in fata celorlalti etc).
Ajutorul unui psihoterapeut ( psiholog specializat in psihoterapie) iti poate fi de folos. Cred ca poti sa capeti mai multa incredere in tine si sa inveti sa te accepti asa cum esti( sa faci in asa fel incat sa inveti sa te simti bine cu tine si sa schimbi ceea ce poate fi schimbat).
O prietena " adevarata" cred ca este destul de dificil de "gasit" ( daca ea nu exista deja ) si e o mare diferenta intre a discuta cu un terapeut si a discuta cu oricine altcineva ( chiar si cu o prietena "adevarata") , despre problemele tale.
Psihoterapeutul este obiectiv, ceea ce e mai greu pentru o prietena " adevarata " care e implicata intr-o relatie subiectiva ( asta e valbil si pentru membrii familiei).
Psihoterapeutul poate sa accepte orice ar putea fi de " neacceptat" pentru oricine altcineva si cu siguranta ca te-ar accepta asa cum esti, fara sa fii judecata si etichetata, asa cum o fac de multe ori , cei din jur.
Mai sunt aspecte care ar putea fi mentionate aici privind diferentele dintre relatia terapeutica ( obiectiva ) si cea cu prieteni, rude, cunostinte etc ( subiectiva) ; de multe ori , acestia te pot mentine in aceeasi situatie ( inconstient sau constient ) cand tu vrei sa iesi.
Tocmai de aceea este nevoie de ajutor specializat, " din afara" .
Iti doresc sa faci ceea ce e mai bine pentru tine!