.
Buna!
Momentan nu am resursele materiale necesare pentru a face psihoterapie si as dori sa stiu daca sufar de depresie si anxietate din cauza unor evenimente nefaste din viata mea sau din cauza dereglarilor hormonale.Primul atac de panica l-am avut anul trecut in decembrie si de atunci s-au tot repetat.Aveam atacuri de panica de mai multe ori pe zi.Nu stiu ce declansa aceste atacuri de panica deoarece apareau pur si simplu,chiar daca stateam in pat si ma uitam la televizor la desene animate.Ce am observat a fost ca menstruatia imi intarziase cate o saptamana,timp de 2 luni.In februarie am fost diagnosticata cu chist ovarian,pentru care am facut tratament.De atunci,atacurile de panica s-au rarit,ultimul l-am avut in luna mai dar acela a fost din cauza ca era sa fac accident cu masina.In schimb,am ramas cu o usoara teama care se manifesta zilnic,mai mult sau mai putin,in sensul ca am o stare de anxietate care nu dureaza mult si care nu ma afecteaza cu nimic,dar ma enerveaza pur si simplu.Daca sunt foarte obosita,mi se pune un nod in gat si starile sunt mai intense.Un alt lucru pe care l-am observat a fost ca dupa ovulatie sau inainte cu cateva zile,incep sa fiu linistita si sa nu mai am stari negative.Mai trebuie sa merg la un control ginecologic si o voi intreba pe doctorita despre aceste stari,insa vreau sa stiu si parerea altor persoane.Multumesc mult!
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 10 ani
Buna ziua,
Imi pare rau pentru tulburarea de panica de care amintiti! Cred ca v-ati speriat de aceste simptome de anxietate mai intense.
Pentru a afla cat de serioase sunt simptomele de anxietate si/ sau depresie puteti face o anamneza, evalaure la un psiholog clinician. Daca va fi nevoie si de tratament medicamentos - veti fi indrumata care medicul psihiatru.
Despre aceste tulburari va puteti informa accesand aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/depresie/
Si dereglarile hormonale pot influenta starea emotionala. Sper sa aveti vesti bune in urma vizitei la medicul ginecolog. Este recoamdnat sa va ingrijiti din timp, altfel aceste simptome de anxietate se pot croniciza si vor fi mai greu de tratat.
Multa sanatate!
Psiholog Roxana Pătrașcu
Telefon: 0721. 349.765
Mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro