.
Am 19 ani și am aproape o săptămână de când nu pot sa ies din casa fără sa mi se facă rău, ies din casa, merg puțin și ma întorc acasă deoarece mi se face un nod în gat și am stări de rău, ma ia amețeala. Uneori chiar și simplul gând ca trebuie sa ies afara îmi provoacă stările astea.. Când stau acasă sau când știu ca ma întorc spre casa îmi mai trece. Nu știu ce sa fac... Nu am mai pățit asta înainte.
Adauga raspuns
Raspunsuri (2)
Admin SfatulMedicului
acum 3 ani
Buna ziua,
Pentru a putea primi un raspuns adecvat va recomandam sa contactati medicul de familie. Articol de interes: //sfatulmedicului.ro/Fobiile/agorafobia-cauze-simptome-diagnostic-si-tratament_12899
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 3 ani
Buna ziua,
Teama intensa de a iesi din casa, de a merge singura pe strada, provine dintr-o stare de anxietate, poate chiar agorafobie.
Caracterisiticile agorafobiei
Teamă puternica de spatiile sau locurile deschise (piete, magazine, aglomeratie, mijloace de transport, traversarea unui pod etc.), din care iesirea pare dificila sau in care ajutorul pare greu de obtinut in cazul unor stari intense de anxietate.
Cu cat eviti mai mult sa iesi singura din casa, cu atat anxietatea castiga teren si tu risti sa iti pierzi increderea in tine, increderea de a te descurca, autonomia, cu timpul te poti confrunta si cu sentimente si de tristete sau depresie.
Cu ajutorul metodelor din psihoterapie, aplicarea unor exercitii de relaxare, analizarea gandurilor negative disfunctionale, invatarea gandirii rationale, te vei simti din ce in ce mai pregatita sa te confrunti cu situatiile anxiogene (vei reusi sa mergi din nou pe strada singura).
Multa speranta!