.
Buna ziua.Intrebarea mea este cum putem ajuta pe cineva care a suferit un soc,este vorba despre un avort spontan.Persoana in cauza nu a stiut ca este insarcinata,iar dupa avort a fost cuprinsa de spaima.Ii este teama cand aude alarmele masinilor de salvare,de politie...spune ca nu poate respira cand sii aduce aminte.Repeta obsesiv intrebari referitoare la ce s-a intamplat.Pare ca nu poate sa treca peste ce a fost.Are nevoie de ajutor specializat? Unde putem gasi pe cineva sa o ajute sa treaca peste ce s-a intamplat? Multumesc frumos.Ele
Adauga raspuns
Raspunsuri (7)
mikky ang
acum 13 ani
buna ziua...nu sunt nici doctor si nici specialist...dar cred ca are f mare nevoie de intelegere si ajutor fie din partea persoanelor dragi(familie,prieteni,etc),fie din partea unui specialist daca socul continua si nu-si poare revine dupa cateva zile(cateva zile e normal sa fie socata,cu atat mai mult cu cat nici nu stia de existenta copilului)
dar sa nu fie lasata sa faca cine stie ce depresie sau mai stiu eu ce..
si e si normal ca ea sa stiu in detaliu tot ce s-a intamplat,eu cred ca e bine,asa poate o face sa reactioneze cumva si sa inteleaga,cu atat mai mult daca nu a fost vina ei
persoanele bune,care nu s-ar gandi niciodata la un avort, nu trec niciodata peste asa ceva, dar trebuie ajutate din toate partile ca nu se putea face nimic..
stiu ca mie imi e usor de spus...ac***a in vedere ca si eu sunt o pers dintre alea care nu ar accepta niciodata asa ceva...
e fff greu de suportat, dar cu ajutorul vostru si a timpului cred ca puteti reusi...bafta..
si...condoleante
Raspunde
0
Advertisement
Iuli
acum 13 ani
Cautati cat de repede un medic psihiatru pentru tratament. Femeia respectiva isi poate reveni fara probleme dar numai atata timp cat este urmarita medical. Mare grija, nu lasati astfel de afectiuni netratate. In acesta situatii se poate ajunge chiar si la suicid, mai ales ca un avort reprezinta nu numai un soc psihic in sine, ci si un soc fizic care determina unul psihic (din cauza bulversarilor hormonale care au loc).
Apoi va fi probabil nevoie de un pic de psihoterapie. Dar pana atunci apelati repede la un psihiatru. Nu este ceva de glumit si se poate agrava daca este lasat netratat.
Sanatate multa!
Raspunde
0
totoro
acum 13 ani
Are nevoie de ajutor specializat, din ce ati descris dumneavoastra ,cred sufera de atacuri de panica...Multa sanatate.
Raspunde
0
Ionescu
acum 13 ani
O poti ajuta foarte sigur si efectiv cu ajutorul unui remediu homeopat.
Da-mi o adresa de mail ceva si o ajut. Sau sa mearga la un medic homeopat cu experienta.
Astfel de socuri pot avea efecte indelungate si grave daca nu sunt vindecate.
Raspunde
0

Psih. Delia Aldescu
acum 13 ani
Avortul este o situatie traumatica care poate duce la o tulburare post-traumatica de stres care se instaleaza in urma unor evenimente psihotraumatizante. Multi subiecti care au fost victime a unor situatii traumatice dezvolta tulburarea post-traumatica de stres care se caracterizeaza prin: reamintirea persistenta, intruziva si deranjanta a traumei, reducerea receptivitatii la stimulii ambiantei, evitarea sau tendinta de a fugi de elementele sau situatii care reamintesc de trauma, tulburari de dispozitie sau ganduri negative, amenintare perceputa care persista mai mult de o luna dupa producerea evenimentului stresant.
Desi reactiile acute si cronice generate de expunerea la situatia traumatica variaza considerabil de la individ la individ, exista persoane care evolueaza treptat la o stare de normalitate functionala dar exista si persoane care nu-si mai revin niciodata la nivelul initial de functionare psihica, iar dintre acestia doar o mica parte solicita sprijin pentru depasirea situatiei de criza sau tratament pe termen mai lung.
Interventia precoce in starile de puternica activare emotionala este cruciala pentru succesul tratamentului.