.
stimate domnule/doamna doctor,
in februarie anul acesta din cauza unui stress puternic m-am imbolnavit de gastr-duodenita acuta.am stat in spital.am suferit mult,pe langa acestea,aveam si o stare grava de stress,ma plimbam prin camera,pana ameteam...nu puteam dormi noaptea,ma trezeam,iar la spital cand am intrat mi-au zis ca am sindrom neuro-astenic, sindrom hipo-anabolic (pt ca sunt sp***a)..mi-am revenit...au trecut de atunci 4 luni...am luat si xanax ca mi-au gasit o tulburare depresiv-anxioasa, am scapat si de depresie,,iar acum de cateva zile iar sunt stresata..si nu imi pot stapani situatia asta,nervii se localizeaza la stomac din inconstient, nu vreau sa se intample asta..mie teama sa o iau de la inceput...oare ce am? sunt bolnava mintal? de ce cand patesc ceva ma agit repede si mi se umple stomacul cu nervi? in cele 4 luni am stat linistita.nu sunt depresiva.nu ma simt. sunt vesela, sociabila.etc. va rog frumos. spuneti-mi ce se intampla cu mine. de ce sunt asa, si cum pot sa scap de nervii astia la stomac? pt totdeauna? ce ma fac eu in viata mea? vor veni atatea greutati, am doar 25 de ani,
Adauga raspuns
Raspunsuri (19)

Psih. Gabriela Miu
acum 11 ani
Buna seara ,anxietatea este o mare consumatoare de energie si una dintre cele mai raspandite afectiuni. Anxietatea, spre deosebire de teama, se manifesta aparent fara motiv. Si spun aparent pentru ca, asa cum spune teoria psihanalitica, ea este un semnal de alarma pentru un pericol intern,psihic. Daca mecanismele psihice de aparare nu isi mai fac bine treaba, apare anxietatea simptomatica, la fel ca in cazul tau. Fiecare din noi am trait la un moment dat situatii care ne-au ranit iar mecanismele psihice de aparare,printre altele,au datoria sa le tina ascunse pentru a nu ajunge in constiinta si a provoca durere,rusine sau alte sentimente negative. Cred ca impreuna cu un psihoterapeut vei reusi sa ajungi la radacinile inconstiente ale problemelor tale si astfel sa elimini anxietatea. Evident ea poate fi tratata si medicamentos insa acest lucru inseamna ignorarea situatiilor de viata care au provocat-o. Acest tip de psihoterapie presupune un demers destul de indelungat si dificil, nu este usor sa scoti la suprafata lucruri dureroase pe care preferi sa le uiti. Asadar mult succes si rabdare. Psih. Gabriela Miu.