.
De aproximativ 5 ani traiesc un cosmar: nu pot iesi din casa, nu pot vorbi cu nimeni, plang tot timpul din aproape orice, nu am nici o speranta pentru viitor, de foarte multe ori m-am gandit la sinucidere, dar n-am avut curaj sa o fac, nu suport prezenta nimanui (colegi, prieteni sau chiar familie), urasc pana si sa locuiesc cu alte persoane in aceeasi casa, deoarece ma irita extrem de tare simpla lor prezenta, urasc lucrurile care imi placeau inainte sau pur si simplu ma lasa rece, nu imi mai trezesc interesul ca inainte. In toti acesti ani am incercat din rasputeri sa ies din aceasta stare, sa socializez cu cei din jur, sa-mi gasesc un serviciu, sa ma autoconving ca nu am de ce sa-mi fac griji si sa incerc sa trec peste anxietatea extrema care ma pur si simplu ma omoara. Totul fara rezultat! Pana acum, nu am fost la nici un psiholog sau psihiatru, pentru ca mi-am zis: "Cine ma cunoaste mai bine decat eu insami?" si pentru ca pur si simplu nu inteleg (cu tot respectul pentru psihologi/psihiatri) cum ma poate ajuta un psiholog/psihiatru doar prin vorbe. De vorbit, pot vorbi si cu cersetorul din colt, dar asta nu ma ajuta sa scap de anxietate si depresie. Singura solutie ramane, in opinia mea, sa iau medicamente, dar acestea nu sunt chiar atat de usor de obtinut, deoarece am nevoie de prescriptie medicala si aceasta o pot obtine doar daca merg la medic, ultimul lucru pe care vreau sa-l fac. Deci, nu stiu ce sa fac... Am ajuns la capatul puterilor. Nu-mi doresc nimic altceva decat sa fiu un om normal, sa pot comunica cu ceilalti oameni fara sa-mi fac griji pentru cele mai insignifiante lucruri, sa pot trece prin etapele firesti si inevitabile ale vietii fara sa pierd nopti la rand murind de ingrijorare, imaginandu-mi cele mai terifiante scenarii: "Daca trebuie sa spun ceva in public, daca o sa ma balbai, dca o sa ma fac de ras, daca n-o sa fiu indeajuns de buna, daca n-o sa ma ridic la nivelul asteptarilor" etc. Daca puteti, sfatuiti-ma ce as putea sa fac sa scap de toate aceste efecte ale anxietatii si depresiei care imi conduc viata. Dar va rog, fara sfaturi de genul: "Iesi din starea asta, iesi in lume, intalneste oameni, nu-ti mai face griji, fii mai vesela, linisteste-te!" etc. Astea sunt rezultatele pe care vreau sa le obtin, nu solutiile, iar eu am nevoie de solutii! Multumesc!
Adauga raspuns
Raspunsuri (5)
Psiholog Doina Mafteiu
acum 7 ani
Buna seara.
Pentru a primi ajutor in ameliorarea simptomelor dumneavoastră este nevoie de consultul unui specialist, de preferat medic psihiatru. Consultul unui specialist inseamna o opinie avizata (de asta este specialist). Discutiole pe care le aveti cu familia sau alte persoane apropiate va pot sustine moral. Atunci cand suntem in suferință mergem la medic.
Multa sănătate!
Raspunde
1
Advertisement
Mazikeen
acum 7 ani
Dna doctor, in primul rand, va multumesc pentru raspuns! In al doilea rand, vreau sa va intreb ce pot face daca nu am curajul si vointa de a ma deschide in fata unui psihiatru, care, pana la urma, e o persoana straina. Acesta e cel mai mare obstacol care m-a impiedicat sa vizitez un psihiatru pana acum, de aceea mi-e foarte greu sa pun in aplicare sfatul dumneavoastra. Nu in ultimul rand, sunt curioasa de ce mi-ati recomandat vizita la un psihiatru si nu la un psiholog. Stiu ca exista o diferenta intre aceste doua profesii si, de obicei, psihiatrii se ocupa de problemele mentale mai grave. Credeti ca problema mea e atat de grava sau ca sunt in pragul nebuniei (sau poate ca l-am depasit deja)? Imi cer scuze daca intrebarile mele par ciudate sau fara sens! Multumesc!
Raspunde
0

Psihoterapeut Roxana Patrascu
acum 7 ani
Buna ziua,
Se recomanda consultarea unui medic psihiatru in momentul in care persoana se confrunta cu tulburari de anxietate si depresie care depasesc nivelul mediu. Simptomele cu care va confruntati dvs., sunt cronice (dureaza deja de cativa ani de zile) si acute. Un alt motiv il reprezinta gandurile de suicid, chiar daca nu v-ati pus viata in pericol.
Medicatia anxiolitica si antidepresiva este indicata si in situatia in care, din cauza simptomelor intense si suparatoare, va este afectata intr-un mod serios functionalitatea, somnul, sanatatea fizica si capacitatea de concentrare. Acestea pot ingreuna parcurgerea demersului psihoterapeutic in care nu doar vorbiti despre simptomele dvs., ci invatati si puneti in practica metode de relaxare, strategii de schimbare a gandirii anxiogene si depresive cu modalitati de gandire mai rationale, renuntarea treptata la comportamentele de evitare si de siguranta excesive, depasirea problemelor de adaptare, desensibilizare, imbuntatirea stilului de comunicare, dezvoltarea stimei de sine, stabilirea recompenselor etc.
Dupa ce tratamentul medicamentos incepe sa isi faca efectele, puteti apela si la psiholog. Daca totusi va este greu sa apletati la psihiatru, puteti stabili cateva sedinte la psiholog pentru complianta la tratament, pentru a va depasi temerile legate de psihiatru, fata de personele necunoscute. Un alt avantaj al sedintelor de psihoterapie este acela ca se pot realiza si online audio, daca doriti, ulterior puteti opta si pentru video sau la cabinet.
La inceputul tratamentului uneori pot sa apara usoare senzatii neplacute. Acestea sunt datorate faptului ca organismul face un anumit efort ca sa se adapteze tratamentului medicamentos. Este important sa tii cont de acest lucru pentru a nu interpreta gresit senzatiile firesti date de adaptarea la medicatie sau de renuntarea la medicatie. Insa, datorita sedintelor de psihoterapie posibilele simpotome generate de sevraj pot fi cu usurinta depasite.
Mai multe detalii despre diferenta psiholog vs. psihiatru, puteti citi accesand acest link:
http://www.psihoutil.ro/bine-ati-venit/deosebirile-dintre-psiholog-si-psihiatru/
Despre tratarea afectiunilor anxios-depresive, puteti citi accesand aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/depresie/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/fobie-sociala/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/bine-ati-venit/psihoterapia-online/
Alte metode utilizate utilizate pentru dezoltarea personala, imbunatatirea comunicarii etc:
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/asertivitate/
Apelati cat mai repede, deoarece aceste simptome, dupa cum ati observat se agraveaza in timp. Sper ca aceste informatii sa va fie utile.
Mult curaj si sanatate!