.
buna ziua,
am nevoie de un sfat,va rog! cum sa explic mamei mele ca sufera de anxietate si are nevoie de un tratament. am observat acea stare de fobie acum de citiva ani,dar mama ne spune ca noi ne gresim,devine f agresiva si nu este de acord cu sfaturile noastre de a merge la un specialist. situatia se agraveaza si ea in nici un caz nu vrea sa recunoasca ca are vreo problema.problema noastra,a copiilor,este in aceea ca mama locuieste in italia si este departe de noi,vine doar in concediu. acolo a trecut prin mai multe situatii stresante,incepind cu moartea tatalui nostru /care locuia impreuna cu mama/, aducindu-l si inmormintindu-l la noi acasa si ,trecind prin mai multe judecati la italia ca sa-l judece pe omul cela care a fost vinovat in moartea tatalui nostru. acum mamei ii este frica ca cineva mereu o urmareste, intra in camera ei, ii face diferite lucruri "necurate", schimba lacata la usa aproape in fiecare 2-3 luni, ii este o mare frica de sanatatea noastra si de sanatatea ei. astfel ,s-a inchis in sine, nu mai are prieteni, a pierdut lucrul si nu -si poate gasi altul,a ramas fara bani, nici acasa nu vrea sa vina. ajutati-ne,va rog, simtim ca ne pierdem mama, nu stim cum sa o ajutam!
Adauga raspuns
Raspunsuri (4)
Cabinet de psihoterapie si consiliere psihologica Elena Cozma
acum 13 ani
Draga clily,
Situatia voastra este miscatoare. Poti sa ne spui si cati frati sunteti si ce varsta aveti? Cine are grija de voi? Exista vreun adult care sa va ajute la nevoie?
Din cate descrii, mama ta si voi ati trecut printr-o perioada foarte dificila. Ac***a in vedere toate cele traite, e normal ca mama ta sa capete astfel de temeri. Cand a murit tatal vostru? Procesul intentat de mama ta s-a finalziat sau este in desfasurare?
Din pacate o astfel de problema nu se poate rezolva de la distanta, cu atat mai greu cu cat mama voastra refuza ajutorul.
Va trebui sa o determinati cumva pe mama voastra sa vina acasa. Daca spui ca acolo nu mai are nici prieteni, nici loc de munca si se mai simte si amenintata, nu prea are cum sa va ajute pe voi copiii. Banuiesc ca scopul ei in Italia este pentru a castiga bani sa va ofere un confort financiar. Dar daca nu mai are serviciu si nici nu se intrevede posibilitatea aceasta in curand, data fiind starea alterata a mamei, atunci nu se mai justifica ramanerea dansei acolo. Doar daca nu e cumva incurcata cu acel proces.
Revino cu detalii si poate reusim sa gasim o solutie...
Elena Cozma
psihoterapeut
Raspunde
0
Advertisement
Iuli
acum 13 ani
Are 35 de ani, scrie in pagina de profil, daca dati click pe nume!
Raspunde
0
acum 13 ani
Multumesc, nu stiam... Se referea la "noi copiii" si m-am gandit ca e unul dintre cazurile de copii ai caror parinti s-au dus la lucru in Italia.
Clily draga,
Mentin ideea ca sa fie determinata cumva sa vina acasa. Poate ar fi util sa incercati sa ii aratati cat de mult o intelegeti si sa-i dati dreptate in tot ce spune. De multe ori refuzul vine ca un mod de aparare din partea celui care nu se simte inteles. Pentru o cauza buna, de multe ori manip**area pozitiva e utila, daca persoana ajunge in situatia de a fi posibil sa-si faca singura rau. Tinandu-se departe de cei pentru care este importanta si conteaza, involuntar mama voastra isi face rau si se adanceste in probleme.
Asadar, cred ca ar fi util sa gasiti o modalitate sa o determinati cumva sa vina acasa. Aici o puteti motiva pentru inceput sa se simta utila facand cate ceva pentru familie (treburi usoare), sa o incurajati si sa o laudati transmitandu-i cat de multumiti sunteti ca a revenit, iar dupa o vreme, cand isi va regasi puterea si motivatia in viata, sa o ia de la capat cu planurile sale sau poate va vrea sa faca altceva decat sa plece inapoi in Italia...
Alta sugestie ar fi sa gasiti prin intermediul internetului un fel de fundatie de ajutor acolo in Italia si sa ii rugati sa va ajute cu mama - sa o viziteze eventual, sau daca mama o sa fie convinsa de catre voi, sa se adreseze dansa acelui centru pentru ajutor.
Mult succes si incredere ca veti gasi modalitatea cea mai buna de iesire din situatie!
Elena Cozma
psihoterapeut
Raspunde
0

Psih. Delia Aldescu
acum 13 ani
Ca sa convingi pe cineva, ca ar avea nevoie de ajutor nu este un lucru usor, mai ales daca el iti este parinte si a ajuns intr-o situatie critica si nefavorabila imaginii de parinte. Modalitatea cea mai intalnita si cu rezultate mari, este ca tu sa mergi la terapeut si ulterior sa-i spui mamei tale ca este nevoie de prezenta ei alaturi de tine ca astfel sa depasesti starile de neliniste, frica si stres pe care nu le mai poti gestiona.