.
imi puteti spune ce stare este aceasta de acare va zic eu imediat?mie de 2 ori pe an mi se face rau un ce sens ca ma i-a cu calduri si dureri de cap cuprinsa de o frica ca mi se poate intampla ceva sau ca as putea sa-mi fac eu singura rau.un medic mi-a zis ca am spasmofilie.ce imi puteti zice ce sa fac sau daca este vreiu tratament ca daca imi iau tot felul de calciu sau alte vitamine imi mai trece dar aceasta stare dupa cum v-am spus imi reapare iar dupa 5-6 luni.va multumesc
Adauga raspuns
Raspunsuri (11)

Psiholog Dr. Diana Nagy
acum 13 ani
Este important de identificat de unde pornesc aceste reactii. Ati spus ca vi se intampla de doua ori/an. Care sunt perioadele si prin ce se caracterizeaza ele? Mai concret, cand va vin in minte aceste ganduri, ce se intampla de obicei in viata dvs? Cat dureaza starile pe care le descrieti?Intotdeauna fricile noastre pornesc de la anumite evenimente concrete de viata, peste care se suprapun diverse vulnerabilitati, de ordin psihologic sau/sau medical. Din moment ce revine aceasta stare chiar daca luati anumite medicamente, inseamna ca mai puternice sunt mecanismele psihologice care se pot aborda prin psihoterapie, complementar medicatiei sau independent de aceasta. Se poate sa aveti o stare generala de ingrijorare care este insa in stare latenta, dar care uneori se concretizeaza temeri specifice ale caror simptome le-ati descris (stiintific se numeste anxietate generalizata cu atac de panica). Ingrijorarea insa este semn al normalitatii daca nu ne afecteaza functionarea. Pentru a putea pune un diagnostic clar, este nevoie de o serie de informatii suplimentare: cand au aparut starile, cat dureaza, cat de mult va supara, daca puteti sa functionati la fel ca inainte etc. Va sfatuiesc sa apelati si la serviciile unui psiholog si/sau psihiatru, in vederea unei analize mai profunde a problemei Dvs. Numai bine!