.
Am 18 si ma tem sa nu fiu schizofrenic...Am niste stari foarte ciudate parca traiesc intr-un film cateodata,nu am incredere in mine si ma tem din toata inima sa nu fiu bolnav.La psiholog nu ma duc ca imi este teama sa nu mi se spuna ca sufar de vreo nustiu ce boala,vreau sa mentionez faptul ca am crescut cu partintii plecati in strainatate si am fost mai tot timpul stresat.Am un frate care nu se comporta tocmai frumos cu mine nu comunica cand aveam nevoie si am decis sa tot tin in mine si cred ca chestiile astea s-au adunat...Vreau sa fiu si eu iar fericit sa nu ma mai tem ca pot fii bolnav sau ca ceva ar putea sa apara in viata mea sa ma distruga,imi doresc din toata inima sa fiu la casa mea alaturi de viitoarea mea familie cat mai repede pentru ca asta este cea mai mare dorinta a mea.Imi puteti spune va rog cum se manifesta schizofrenia sau macar sa ma ajutati cu niste sfaturi sa pot diminua aceste stari ? Va multumesc anticipat !
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 8 ani
Inteleg faptul ca te sperie aceste simptome neplacute. Ingrijorarea excesiva este o atitudine pasiva care nu te ajuta sa iti rezolvi problema. Din contra, simptomele de stres, anxietate netratate se pot croniciza si acutiza. Persoanele care sufera de psihoze, schizofrenie experimenteaza halucinatii auditive, vizuale si alte simptome. La tine, pare sa fie vorba de simptome legate de anxietate. In starile de derealizare poti experimenta senzatia ca si cum ai trai intr-un vis sau film, trairi de inautenticitate a perceptiei ambiantei, care pare ca s-a schimbat, este percepută ca prin ceata, sau ca ceva cu totul strain, insolit.
Simptomele de derealizare apar mai ales la tineri, mai rar dupa varsta de 40 de ani.
Pentru diminuarea acestor stari se recomanda tehnicile de relaxare, metodele de management al stresului, distragerea atentiei de la simptome.Toate aceste tehnici se invata in sedintele de psihoterapie si sunt foarte benefice.
Insa, cel mai indicat este sa mergi la medic ca sa iti faci o serie de investigatii medicale. Daca totul este in regula din punc de vedere fizic, atunci cauza este una emotionala si se trateaza prin psihoterapie.
Imi pare rau pentru mediul in care te-ai dezvoltat, pentru relatia distanta dintre tine si fratele tau. Cred ca nu iti este usor. Dorinta ta de a-ti intemeia propria familie si de a avea o viata mai frumoasa, este fireasca.
Despre psihoterapia cognitiv-comportamentala, tratamentul anxietatii si al depresiei, poti citi accesand in bara de cautare aceste link-uri:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/anxietate/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/hipocondria/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/depresie/
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/
Despre dezvoltarea personala, poti citi aici:
http://www.psihoutil.ro/dezvoltare-optimizare-personala/
Alte articole de specialitate, gasesti in site-ul Psihoutil
Mult curaj si speranta!
Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
Telefon: 0764.443.184
Mail: [email protected]
Website:http://www.psihoutil.ro/