.
Buna ziua, am 18 ani si cam de un an de zile am inceput sa am niste atacuri de panica, si nu numai, parca si in viata de zi cu zi o vad altfel, ca pe un vis...uit mai repede, nu pot sa mai fiu atent la mai multe lucruri odata, la tv citesc subtitrarea mai greu ca inainte si daca ma uit atent pe un anumit obiect imi ramane parca privirea blocata acolo, pur si simplu ma blochez, nu mai constientizez ce fac in acele momente.Totul a inceput acum 1 an de zile cand a murit bunica mea, eu cred ca socul a fost prea mare pentru deoarece ma simt un tip slab de inger.Niste indrumari, sfaturi sau incurajari va rog frumos.Multumesc
Adauga raspuns
Raspunsuri (3)
Medic SfatulMedicului
acum 10 ani
Ar fi bine sa consultati un psihoterapeut pentru a va ajuta sa depasiti aceste simptome.
Raspunde
0
Advertisement

Psihoterapeut Gabriel Pîrvan
acum 10 ani
Buna seara,
ReTz, imi pare rau pentru decesul bunicii tale. Probabil ca asta a reprezentat un stres puternic pentru tine si o suferinta pe masura.Faptul ca te-a afectat, ar putea fi si expresia sentimentelor puternice de atasament fata de bunica ta si nu atat expresia unei slabiciuni.
Referitor la atacul de panica, am sa-ti prezint o scurta explicatie a mecanismului acestuia.
Atacul de panică poate avea cauze diverse, uneori de natura medicala, alteori poate apărea, pe un fond de anxietate, ca reacţie la stres, cum, probabil, ar putea fi si cazul tau . În aceasta situatie, reprezintă un fel de descărcare a tensiuni acumulate.
Oamenii care sunt mai anxioşi de felul lor se îngrijorează foarte mult, chiar şi pentru cele mai mărunte lucruri. Evident, o asemenea persoana va găsi nenumarate ,,ocazii” în care să se simtă stresată. Astfel, se încarcă cu multă tensiune şi ,uneori, aceasta se descarcă printr-un atac de panică.
Atacul de panica devine un motiv suplimentar de ingrijoare, fapt ce amplifica anxietatea si tensiunea psihica.
Atacul de panica si alte manifestari anxioase, daca au cauze in evenimete de viata (ex stresul ca urmare a decesului unei persoane dragi ) sau cauze psihice (ex o gandire mai pesimista) pot fi tratate cu rezultate bune la psiholog, in cadrul sedintelor de psihoterapie.
Sper ca aceste informaţii sa-ti fie utile. Pentru orice alte întrebări despre atacul de panica, anxietate sau despre sedintele de psihoterapie, îmi poţi scrie,dar si citi aici:
http://www.psihoutil.ro/psihoterapie-cognitiv-si-comportamentala/panica/
O seara plăcută!
Psihoterapeut Gabriel Pirvan
Telefon: 0764.443.184
E-mail: [email protected]
Website: www.psihoutil.ro